Köp av en bärbar för spel och surf. (Jag är rätt kräsen)

Permalänk
Skäggig legend

Köp av en bärbar för spel och surf. (Jag är rätt kräsen)

Hej.

Jag har alltid sett Bärbara "gaming datorer" som kräkmedel, men inser nu hur smart det kan vara.

Då jag sålt min lägenhet och datorn inte får plats i sambons lägenhet och att hon jobbar konstant (vi tänkte att vi skulle dela skärmplats), kan jag inte ha min stationära dator uppe i lägenheten. Tills dess att vi hittat drömhuset (kan ju ta sin tid speciellt med CoronahuspristoppiStorStockholmfyjäklafan) så behöver jag lugna nerverna med lite härligt spelande på kvällarna, lite retrospel, (Diablo 1, AoE 1, Red Alert etc) Diablo 2, Wc3, lite CS:GO (har varit Global) och kanske lite AAA titlar, men mest lite härliga spel som man snabbt "kan" stänga av om det så kärvs, kommer nämligen sitta i köket.

Ryzen 4000 är otroligt trevligt och jag vill gärna ha just den serien, men kanske Intel är okej ändå?
Jag har ju snöat in mig på skönheten Asus G14, den svarta (då bakgrundsbelysningen är rätt dålig på den vita). Tänker mig den med 1660 ti.

Men för priset, ungefär 17k är det på tok för dyrt?
Värt att nämna att trackpaden är otroligt viktig för mig då jag kommer från en MacBook Pro 13" 2015. - Som jag tänker ersätta.

Hjälp mig att välja rätt i denna djungel...
Och, efter ett halvår vad kan denna vara värd att säljas för? I bra skick såklart..

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Skäggig legend

Jag har även sneglat in på en helt annan kategori av pris, men prestandan verkar finnas. Vad sägs om Komplett Khameleon P9?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex