Quest 2 - Half-Life: Alyx - gammal pc

Permalänk
Medlem

Quest 2 - Half-Life: Alyx - gammal pc

Jag har precis köpt Quest 2 och lyckats koppla upp det mot min gamla pc via Wi-Fi.
Det blev en del googlande innan jag fick det att fungera, men nu fungerar det ok.
Ikväll köpte jag Half-Life: Alyx, och till min förvåning fungerar det helt ok! 😀
Pc:n har en Phenom II X6 1100T 3,9 Ghz, GTX 1060 3 gb och 16 gb ram.
Jag har testat lite olika grafik inställningar i spelet, men kan inte se någon större skillnad mellan low och ultra. Är det någon annan som upplever detta?
Normalt brukar det ju vara ganska stor skillnad mellan low och ultra.
Någon annan som testat spelet på en äldre pc?

Visa signatur

AMD Ryzen™ 9 9950X: MSI X670E Gaming Plus WiFi: 32Gb DDR5@3000 Mhz: XFX AMD Radeon™ 7800 XT: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11 Home

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Josef:

Jag har precis köpt Quest 2 och lyckats koppla upp det mot min gamla pc via Wi-Fi.
Det blev en del googlande innan jag fick det att fungera, men nu fungerar det ok.
Ikväll köpte jag Half-Life: Alyx, och till min förvåning fungerar det helt ok! 😀
Pc:n har en Phenom II X6 1100T 3,9 Ghz, GTX 1060 3 gb och 16 gb ram.
Jag har testat lite olika grafik inställningar i spelet, men kan inte se någon större skillnad mellan low och ultra. Är det någon annan som upplever detta?
Normalt brukar det ju vara ganska stor skillnad mellan low och ultra.
Någon annan som testat spelet på en äldre pc?

Vad jag minns så skalar Alyx grafiken efter vad din hårdvara klarar, så antagligen struntar den i om du väljer Ultra.

Jag körde igenom det på 4670K / 16GB / 1070 och spelet defaultade till Low.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vad jag minns så skalar Alyx grafiken efter vad din hårdvara klarar, så antagligen struntar den i om du väljer Ultra.

Jag körde igenom det på 4670K / 16GB / 1070 och spelet defaultade till Low.

Ja, kanske det är så. 😊
Hur upplevde du det med 1070 och low?
Flöt det på bra?
Testade du på högre inställningar?

Visa signatur

AMD Ryzen™ 9 9950X: MSI X670E Gaming Plus WiFi: 32Gb DDR5@3000 Mhz: XFX AMD Radeon™ 7800 XT: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11 Home

Permalänk
VR-fantast
Skrivet av Josef:

Ja, kanske det är så. 😊
Hur upplevde du det med 1070 och low?
Flöt det på bra?
Testade du på högre inställningar?

Jag skruvade upp till medium (oklart om det gjorde någon skillnad) och var nöjd med både grafik och flyt.