Permalänk
Medlem

Jag har då inte stött på det bemötandet någon gång. Dock har jag bara haft kontakt med en "vanlig" bank en gång i min bostadskarriär. Det var med handelsbanken innan jag köpte min första egna bostad, kändes tryggare att ha lånelöfte från en av de stora samtidigt som jag letade. De var dock med trevliga osv så inget fel på de.

Dock avskyr jag hela konceptet med prutning osv så jag har sen dess hållit mig långt borta från de som kör sådana system.
Har sen dess haft Skandiabanken, Avanza och har nu precis bytt till Landshypotek och deras 1,15% ränta var för bra för att inte byta. Dessutom har det gått så smidigt att byta innan med så därav känns det värt det med lite jobb även om skillnaden inte är så stor med mitt lån.

Har dock blivit riktigt bra bemött av alla de tre jag nu haft och inte väntat något speciellt på att få svar. Nu senast så svarade till och med landshypotek på mail på helger timmar efter jag själv mailat med frågor.

Skandiabanken är dock den enda jag själv ringt till och fått testa kön och den var snabb alla gånger jag ringt. Så förutom det faktumet att jag ett par gånger ringt på kvällen och fått till svar att bolåneavdelningen inte har samma tider som vanliga bankens telefontider så har det inte varit problem.

Permalänk
Medlem

Jag borde kolla med min bank men har inte haft tid så frågar här.

Jag planerar att köpa ett hus om ca 5 år. Jag har idag en lägenhet som borde kunna säljas för ca 900 000kr (lägenheter med samma layout och kvm i föreningen går för 900 000 - 1 050 000 ca) Jag har bolån på ca 350 000kr, jag har 300 000kr i sparade pengar, sparar ca 8000 kr i månaden i fonder, inga lån i övrigt. Lön på 370 000kr om året. Jag vill köpa först då ett litet hus som jag är ute efter i hyffsat skick och nära Malmö inte dyker upp så ofta. Min fråga är, räknar banker rent generellt in vinsten till handpenning/betalning utöver handpenning om man får det värderat av mäklare?

Jag har kollat på några hus som ligger på runt 2-2.5 miljoner så handpenningen på den summan om 5 år är inga problem, däremot får jag troligtvis inte låna resten då det är relativt hög belåning sett till årsinkomst. Men om jag lägger till mina sparade pengar och vinsten för försäljningen så blir lånet mycket lägre. Kruxet är som sagt att jag absolut inte vill sälja först.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Skrivet av frillan125:

Jag borde kolla med min bank men har inte haft tid så frågar här.

Jag planerar att köpa ett hus om ca 5 år. Jag har idag en lägenhet som borde kunna säljas för ca 900 000kr (lägenheter med samma layout och kvm i föreningen går för 900 000 - 1 050 000 ca) Jag har bolån på ca 350 000kr, jag har 300 000kr i sparade pengar, sparar ca 8000 kr i månaden i fonder, inga lån i övrigt. Lön på 370 000kr om året. Jag vill köpa först då ett litet hus som jag är ute efter i hyffsat skick och nära Malmö inte dyker upp så ofta. Min fråga är, räknar banker rent generellt in vinsten till handpenning/betalning utöver handpenning om man får det värderat av mäklare?

Jag har kollat på några hus som ligger på runt 2-2.5 miljoner så handpenningen på den summan om 5 år är inga problem, däremot får jag troligtvis inte låna resten då det är relativt hög belåning sett till årsinkomst. Men om jag lägger till mina sparade pengar och vinsten för försäljningen så blir lånet mycket lägre. Kruxet är som sagt att jag absolut inte vill sälja först.

hitta en bank som garanterat dig ett brygglån. dvs som ger dig möjlighet att ta ett extralån under en begränsad tid. säg 3-6 mån där du då alltså ska hinna sälja ditt gamla boende. långt ifrån alla banker erbjuder det men utifrån din belåning och kapital bör det inte vara omöjligt. fråga runt, ge dig inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluetrain:

hitta en bank som garanterat dig ett brygglån. dvs som ger dig möjlighet att ta ett extralån under en begränsad tid. säg 3-6 mån där du då alltså ska hinna sälja ditt gamla boende. långt ifrån alla banker erbjuder det men utifrån din belåning och kapital bör det inte vara omöjligt. fråga runt, ge dig inte!

Ett brygglån skulle ju vara smidigt, visste inte ens att det fanns, tack för förslaget, ska kolla närmare på det med ett par banker

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk

En idiotfråga kanske, men jag har haft bundet i snart fem år hos Nordea. Tänkte nu omförhandla (3 mån rörligt) med Nordea och andra banker. Men finns det någon nackdel med att göra flyttansökningar av bolån till fler olika banker nu? Är det dåligt för kreditvärdighet och annat i förhandlingar? Läst att ju fler kreditupplysningar man har desto sämre kreditvärdighet.

Ska tillägga att jag har inga andra skulder eller lån förutom bolånet. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

En idiotfråga kanske, men jag har haft bundet i snart fem år hos Nordea. Tänkte nu omförhandla (3 mån rörligt) med Nordea och andra banker. Men finns det någon nackdel med att göra flyttansökningar av bolån till fler olika banker nu? Är det dåligt för kreditvärdighet och annat i förhandlingar? Läst att ju fler kreditupplysningar man har desto sämre kreditvärdighet.

Ska tillägga att jag har inga andra skulder eller lån förutom bolånet. Tack!

Nu är jag ingen bankman, men enligt min erfarenhet är det inte dåligt. Dom ser ju vilken storlek på lånet det är du ansökt för. Då vet dom också att du jämför flera banker och att du gör det för att förhandla. Därför ger dom dig en bra ränta.

Hade du däremot haft flera ansökningar för några hundra tusen för blancolån hade det kanske sett lite konstigt ut och dom hade börjat reagera.

Permalänk
Medlem

Kanske inte går svara här

Men kan en mäklare ge ett marknadsvärde på en villa mot framtida renoveringar?

Var en person som sa att de tog dit en mäklare och berättade vad som skulle göras på huset, sen sa mäklaren vad huset kommer vara värt efter renovering. Sedan kunde de använda den summan de fick av mäklaren för att låna mer på huset för att kunna utföra dessa renoveringar.

Stämmer detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pansardöden:

En idiotfråga kanske, men jag har haft bundet i snart fem år hos Nordea. Tänkte nu omförhandla (3 mån rörligt) med Nordea och andra banker. Men finns det någon nackdel med att göra flyttansökningar av bolån till fler olika banker nu? Är det dåligt för kreditvärdighet och annat i förhandlingar? Läst att ju fler kreditupplysningar man har desto sämre kreditvärdighet.

Ska tillägga att jag har inga andra skulder eller lån förutom bolånet. Tack!

Om det bara gäller ett par stycken och du förklarar läget för dem så har jag aldrig haft något problem med det från banker när jag "shoppat runt", de fattar ju grejen.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Hej! Kanske konstig fråga men har undrat ett tag; Hur stor procent borde man lägga av sin totala ekonomi på kontantinsatsen till bostadsköp? Säg att man har 300 000kr på sparkontot och har en lön på 30 000kr/mån. Hur mycket av de 300 000kr borde man lägga på kontantinsats?

Permalänk
Medlem

@downup Generelt sätt så nej, ska du låna på något i fastighetsväg som inte har säkerhet så brukar man kalla det byggkredit. De har generelt sätt högre ränta och är oftast inte lika lätta att få för just renoveringar utan mest till för nybyggen under byggnadsperioden. Dock finns det ju inga generella regler om det så har man bra kontakt med sin bank osv så kan man ju få det. Dock är väl nästan regeln att de som är lämpliga för att få det är de som inte behöver låna över värdet för att renovera...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoe:

Hej! Kanske konstig fråga men har undrat ett tag; Hur stor procent borde man lägga av sin totala ekonomi på kontantinsatsen till bostadsköp? Säg att man har 300 000kr på sparkontot och har en lön på 30 000kr/mån. Hur mycket av de 300 000kr borde man lägga på kontantinsats?

Beror på vad bostaden kostar, hur mycket du kan tänka dig betala i ränta och amortering, och vad du tänkt göra med pengarna som eventuellt blir över på sparkontot. Ligger de bara kvar på sparkontot och du inte har några planer på att spendera dem i närtid kan du lika gärna lägga dem som kontantinsats då bolåneräntan är högre än sparräntan. Med minskad belåningsgrad brukar man även kunna få ner bolåneräntan lite. Hamnar du dessutom under 70% belåning så behöver du bara amortera 1% om du inte har lån större än 4,5x bruttoårsinkomst. Spekulerar du på börsen är det troligen bättre att låta dem ligga där när räntan ändå är så låg, krävs ju väldigt liten utveckling på börsen för att du ska tjäna igen räntekostnaden, men det är ju som alltid en risk man själv får avgöra om man är villig att ta.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

@downup Generelt sätt så nej, ska du låna på något i fastighetsväg som inte har säkerhet så brukar man kalla det byggkredit. De har generelt sätt högre ränta och är oftast inte lika lätta att få för just renoveringar utan mest till för nybyggen under byggnadsperioden. Dock finns det ju inga generella regler om det så har man bra kontakt med sin bank osv så kan man ju få det. Dock är väl nästan regeln att de som är lämpliga för att få det är de som inte behöver låna över värdet för att renovera...

Ok, vår bankman gav oss ett lån på 320' för att renovera för, när renovering var klar skulle vi kontakta en mäklare som gav villan ett nytt värde så vi kan baka in dessa 320'

Men då vet jag.

Permalänk
Medlem

Då är det ju ett vanligt blankolån dock antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjoe:

Hej! Kanske konstig fråga men har undrat ett tag; Hur stor procent borde man lägga av sin totala ekonomi på kontantinsatsen till bostadsköp? Säg att man har 300 000kr på sparkontot och har en lön på 30 000kr/mån. Hur mycket av de 300 000kr borde man lägga på kontantinsats?

Hur mycket buffert du bör ha kvar beror helt och hållet på typ av bostad. I en nyproducerad lägenhet behöver du typ ingen buffert (20-30k räcker) men i ett gammalt hus skulle jag iaf vilja ha 150k+.

Per månad så är väl ungefär 30-40% av din lön (efter skatt) rimligt att lägga på boende.

Permalänk
Medlem

Kort och kanske banal (eller korkad) fråga ... men när man ska söka bolån, gör det då någon skillnad ifall bolån på existerande bostadsrätt är i bådas namn eller om en i paret har hela i sitt namn? Fördelar / nackdelar?

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Räntekoll: Vi har köpt ny bostad och har överlåtelse om två veckor, då jag även ska besluta om vi ska behålla nuvarande bank eller byta. Vi kommer ha 40% belåning/2.4 mkr. Hushållsinkomst ~1 mkr brutto per år. Jag vill binda räntan minst 3 år, och har blivit erbjuden 1.3% på 3 eller 5 år vilket min spontana tanke är att det är okej. Är det värt att kolla runt eller handlar det om 0.01 hit eller dit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Räntekoll: Vi har köpt ny bostad och har överlåtelse om två veckor, då jag även ska besluta om vi ska behålla nuvarande bank eller byta. Vi kommer ha 40% belåning/2.4 mkr. Hushållsinkomst ~1 mkr brutto per år. Jag vill binda räntan minst 3 år, och har blivit erbjuden 1.3% på 3 eller 5 år vilket min spontana tanke är att det är okej. Är det värt att kolla runt eller handlar det om 0.01 hit eller dit?

Går att få lägre med så låg belåningsgrad som ni har. Sbab erbjuder 1.09% på 3 år och 1.19% på 5 år på ett lån på 2mkr med ett uppskattat värde på bostaden på 5mkr. https://www.sbab.se/#interest-calculation-section

Låter inte mycket kanske men 21 punkters skillnad blir i ert fall 5040 kr per år. 15120 på tre år. Finns ju roligare saker att göra för de pengarna än att göda bankerna ytterligare.

Har huset energiklass A, B eller C får ni ytterligare 0,1 i rabatt.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Räntekoll: Vi har köpt ny bostad och har överlåtelse om två veckor, då jag även ska besluta om vi ska behålla nuvarande bank eller byta. Vi kommer ha 40% belåning/2.4 mkr. Hushållsinkomst ~1 mkr brutto per år. Jag vill binda räntan minst 3 år, och har blivit erbjuden 1.3% på 3 eller 5 år vilket min spontana tanke är att det är okej. Är det värt att kolla runt eller handlar det om 0.01 hit eller dit?

Jag är extremt ny till bostadsmarknaden eftersom jag och sambon just köpt vårt första hus så jag har dålig koll på vad som faktiskt spelar in på hur bra räntor man får.

Jag tror att vi fick rätt bra ränta:

Belåning 85% / 2.7 mkr.
3 mån: 1.39%
1 år: 1,14%
2 år: 1,15%
3 år: 1,18%

Swedbank har vi.

När vi skrev på kontraktet så blev vi lovade en viss ränterabatt men inte den faktiskt räntan för den kunde ju ändras berättade tjejen vi pratade med. När det väl var dags att sätta räntorna så hade Swedbank typ en vecka tidigare sänkt räntorna och vi hade redan blivit lovade att ränterabatterna kommer inte ändras.

Förtydligande: Ränterabatten fick vi några månader innan vi faktiskt satt ner med banken om de faktiska räntorna.

Permalänk
Medlem

Tack hörni, visste inte att det var så stor skillnad. Blir byte till SBAB i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Tack hörni, visste inte att det var så stor skillnad. Blir byte till SBAB i så fall.

Glöm inte att kolla med Swedbank om dom kan matcha alternativt ge dig en bättre ränta innan du byter.
Är inte omöjligt att dom kan ge dig något om du är på väg att byta bank. Jag hade Swedbank och bytte till SBAB, sen ringde Swedbank upp mig 3mån senare och erbjöd mig bättre ränta.

Permalänk
Medlem

Detta kanske inte har någonting med bolån att göra men om ekonomi och skatt.

Säg exempelvis att jag köper en lägenhet för 2 miljoner, om 3 år är tanken att jag ska sälja lägenheten till min syster för samma pris. Vad för skattekonsekvenser får man? Blir det ens några då jag inte går med vinst?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Alltid haft 3-månaders ränta i alla år. Är man rädd för att man inte klarar en räntehöjning så har man köpt för dyrt för sin egen ekonomi. Att ligga på rörlig ränta är alltid billigare i längden. Så fort man binder räntan så köper man en sorts "försäkring" hos banken. Tror ni dem är så korkade att de ger bort den? De tjänar massor med pengar på att folk binder. 10års räntan ligger på typ 1.5% nu, det betyder i princip att den rörliga räntan närmaste tio åren kommer ligga under 1.5% i snitt över perioden då de räknat in sin egen vinst i det utöver den vinsten de redan gör på den rörliga räntan.

Ett förslag är att räkna upp räntan med X% och avsätta mellanskillnaden i lågrisksparande så kan du amortera av i en klump den dagen du känner att räntan gått upp så mycket så det påverkar ditt månadsvisa pengaflöde för mycket. Eventuellt kanske man då till och med har råd att amortera ner under 50% så man slipper amortera månadsvis alls tills man känner att räntan är tillräckligt låg så man har råd att göra det igen.

Sen kan banken så klart också torska, och räntan kanske ligger på snitt 5% närmaste 10 åren (inte troligt) men det är lite som att spela black jack. The house always wins in the long run.

Samma sak med bilförsäkringar..men det är OT

Två problem med ditt argument.

Om vi skall likställa det med en försäkring, säger du då att det alltid är billigare i längden att vara utan försäkring?
kör du då utan bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallförsäkring osv osv också och istället avsätter lite pengar per månad?

andra problemet är att likställningen med en försäkring faktiskt inte stämmer för du har inte räknat med fördelen banken har av att låsa in dig till just dem i X antal år. Det är detta som gör att tex 3 års och 1 års räntor ofta är lägre än rörliga räntan. Du får alltså en rabatt på räntan eftersom du låser in dig hos dem.

Sen tror jag att banken själva lånar upp hela summan från riksbanken direkt när du tar lånet, så deras vinst är garanterad för tiden du är bunden, de behöver inte gissa vad räntan kommer vara om något år för att sätta sin 3-års ränta utan det handlar endast om hur stor vinstmarginal de vill ha på ditt lån. Nu antar jag att banken lånar av riksbanken till fast ränta på ditt lån, vilket jag kanske har fel i...?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Två problem med ditt argument.

Om vi skall likställa det med en försäkring, säger du då att det alltid är billigare i längden att vara utan försäkring?
kör du då utan bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallförsäkring osv osv också och istället avsätter lite pengar per månad?

Allas bostäder brinner inte upp, allas bilar kraschar inte osv, medan räntan förstås går upp över hela brädet. Att köra utan trafikförsäkring är i grunden inte tillåtet, men man blir ju tvångsförsäkrad av TFF istället till hög kostnad, så jämförelsen blir mycket märklig.

Sedan får man hålla isär vad erbjudandet från motparten är och varför man själv gör en viss sak.

Citat:

andra problemet är att likställningen med en försäkring faktiskt inte stämmer för du har inte räknat med fördelen banken har av att låsa in dig till just dem i X antal år. Det är detta som gör att tex 3 års och 1 års räntor ofta är lägre än rörliga räntan. Du får alltså en rabatt på räntan eftersom du låser in dig hos dem.

Detta är en situation som har uppstått de senaste åren i och med det extremt låga ränteläget och har inte varit det normala.

Citat:

Sen tror jag att banken själva lånar upp hela summan från riksbanken direkt när du tar lånet, så deras vinst är garanterad för tiden du är bunden, de behöver inte gissa vad räntan kommer vara om något år för att sätta sin 3-års ränta utan det handlar endast om hur stor vinstmarginal de vill ha på ditt lån. Nu antar jag att banken lånar av riksbanken till fast ränta på ditt lån, vilket jag kanske har fel i...?

Bolån finansieras i huvudsak med bostadsobligationer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Triffid:

Två problem med ditt argument.

Om vi skall likställa det med en försäkring, säger du då att det alltid är billigare i längden att vara utan försäkring?
kör du då utan bilförsäkring, hemförsäkring, olycksfallförsäkring osv osv också och istället avsätter lite pengar per månad?

andra problemet är att likställningen med en försäkring faktiskt inte stämmer för du har inte räknat med fördelen banken har av att låsa in dig till just dem i X antal år. Det är detta som gör att tex 3 års och 1 års räntor ofta är lägre än rörliga räntan. Du får alltså en rabatt på räntan eftersom du låser in dig hos dem.

Sen tror jag att banken själva lånar upp hela summan från riksbanken direkt när du tar lånet, så deras vinst är garanterad för tiden du är bunden, de behöver inte gissa vad räntan kommer vara om något år för att sätta sin 3-års ränta utan det handlar endast om hur stor vinstmarginal de vill ha på ditt lån. Nu antar jag att banken lånar av riksbanken till fast ränta på ditt lån, vilket jag kanske har fel i...?

Det allra viktigast är att man har samma löptid på alla lån (om bostadslånet är uppdelat i flera delar). Sämst är ju ha 1/3 rörligt, 1/3 3år bunden och sen 1/3 5 år bunden. Eventuella rabatter på räntan löper ju ut efter 1 eller 2 år. Då är det svårt att få någon mer rabatt för man är ju iskall för konkurrerande banker/bolåneinstitut. Det där med rörligt eller bunden, ja.. marknaden förändras eftersom bankerna har märkt att folk börjar röra på sig. Binda 1 eller 3 år är inget fel om man ändå inte tänker flytta. Blir man tvungen att sälja så får ju banken ränteskillnadersättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Allas bostäder brinner inte upp, allas bilar kraschar inte osv, medan räntan förstås går upp över hela brädet. Att köra utan trafikförsäkring är i grunden inte tillåtet, men man blir ju tvångsförsäkrad av TFF istället till hög kostnad, så jämförelsen blir mycket märklig.

Vet inte varför du drar upp just trafikförsäkring? förstår inte heller vad du vill ha sagt. Min poäng är att en försäkring är inte automatiskt en dålig idé, ergo är det inte ett argument mot att binda räntan.

Skrivet av ztenlund:

Bolån finansieras i huvudsak med bostadsobligationer.

Ännu bättre, då har jag alltså rätt att banken inte tar några nämnvärda risker med framtida ränteändringar från riksbanken. De vet exakt hur mkt de kommer tjäna på ett lån med X års bindningstid till Y procent ränta och det är därför inte alls konstigt att man kan få bättre ränta genom att binda sig än genom att ta rörligt.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Om jag har ett billån sen tidigare hos SEB(ca 200k). Påverkar det mitt nya bolån som jag ska ansöka?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Om jag har ett billån sen tidigare hos SEB(ca 200k). Påverkar det mitt nya bolån som jag ska ansöka?

Ja det gör det. Hur mycket det påverkar beror på lånets kostnad och amortering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fextreme_fa:

Ja det gör det. Hur mycket det påverkar beror på lånets kostnad och amortering.

Tack!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Inaktiv

Då var det snart dags att omförhandla lånet. Har haft Danske Banks sacoerbjudande. Just nu har jag 1,09%. Nuvarande sacoerbjudande som finns idag är 3 år på 1,18%. Min belåningsgrad är på 80%. Har ni experter några tips och så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Då var det snart dags att omförhandla lånet. Har haft Danske Banks sacoerbjudande. Just nu har jag 1,09%. Nuvarande sacoerbjudande som finns idag är 3 år på 1,18%. Min belåningsgrad är på 80%. Har ni experter några tips och så?

Lite offtopic men är du nöjd med danske bank som bank i övrigt?
Tror det kan bli svårt att bryta under saco villkoren men allt sånt beror ju på inkomst, skötsel och relation till din bankman.