TV till sovrummet som knappt kommer användas?

Permalänk
Medlem

TV till sovrummet som knappt kommer användas?

Jag funderar på en TV till sovrummet. Tänker att jag inte har några höga krav där alls, då jag endast kommer använda den när jag är relativt trött - några YouTube-klipp här och där, kanske någon halvtimmes lokalt PC-spelande med kontroll (från PC till Shield).

För mer avancerat så har jag en bättre TV och en relativt vettig speldator (i5-9600K, RTX2080Ti).

I vardagsrummet sitter jag 3,5m från en 65". Det funkar bra, men går att ha större (men inte till "vettigt" pris). I sovrummet, däremot, så hamnar jag på närmare 3,8m. Så jag hamnar längre ifrån, men samtidigt så kommer denna TV användas väldigt sällan.

Är det ens värt att skaffa en 4K TV, tycker ni? Ens värt 65" (längre avstånd än i vardagsrummet) eller kan något så litet som 42" räcka? Man har ju sett 42", eller liknande, säljas för under 2000kr nya. Kassa apparater förstås, men om det endast används för 10-30 minuter per dag - om ens det?

Vad tycker ni andra?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Leta beganad? Monga som byter under reorna bara för de vill ha hdmi 2.1 till sinna konsoler...

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Leta beganad? Monga som byter under reorna bara för de vill ha hdmi 2.1 till sinna konsoler...

Det känns som att folk inte vet vad begagnade saker ska kosta. Med tanke på att jag ens funderar på en ny TV (visserligen kass?) som kostar under 2000kr så känns det inte troligt att hitta någon på t.ex. Blocket för liknande, eller något mer för en större TV.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kolla beggat.
Köpte en ny billig 43”LCD Andersson för ett par år sedan till sommarstugan, ångrar skarpt att jag inte kollade begagnat. Något begagnat som var ok för sin tid så att säga...

Jag har en ca10år gammal plasma i mitt sovrum (för stor för stugan) som slår den billiga 43” tummaren med hästlängder på allt.

Edit
Exempel, som säkert kan prutas också..
https://www.blocket.se/annons/stockholm/lg_50_tums_plasma_tv/...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Kolla beggat.
Köpte en ny billig 43”LCD Andersson för ett par år sedan till sommarstugan, ångrar skarpt att jag inte kollade begagnat. Något begagnat som var ok för sin tid så att säga...

Jag har en ca10år gammal plasma i mitt sovrum (för stor för stugan) som slår den billiga 43” tummaren med hästlängder på allt.

Edit
Exempel, som säkert kan prutas också..
https://www.blocket.se/annons/stockholm/lg_50_tums_plasma_tv/...

Hmm, ja, det kansle inte är så dumt om man lyckas ha tur. Jag vet visserligen inte vad som "var bra för sin tid", så att säga, vilket gör det hela lite svårare.

Din länk tackar jag för, men då den var rätt långt bort från mig så går just den specifika bort.

Håller andra med om att jag borde kika på begagnat?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av nu1mlock:

Hmm, ja, det kansle inte är så dumt om man lyckas ha tur. Jag vet visserligen inte vad som "var bra för sin tid", så att säga, vilket gör det hela lite svårare.

Din länk tackar jag för, men då den var rätt långt bort från mig så går just den specifika bort.

Håller andra med om att jag borde kika på begagnat?

Kollade inte var du bodde innan jag postade länken... det var inte tanken heller som en direkt köprekommendation utan mer vad man kan få för 500-1000 spänn.

Går du ändå på nytt så fundera mer än en gång innan du går på billigast möjliga. Säkert olika men vissa saker går knappt leva med bildmässigt. Jag har inga höga krav alls i stugan men herr Andersons 43” av modell 2018 är fan kass på allt utom möjligtvis svärtan i läge off

Jag får styra upp det till våren!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det känns som att folk inte vet vad begagnade saker ska kosta. Med tanke på att jag ens funderar på en ny TV (visserligen kass?) som kostar under 2000kr så känns det inte troligt att hitta någon på t.ex. Blocket för liknande, eller något mer för en större TV.

Eller är jag helt ute och cyklar?

Jo vissa tar mycket för sinna. Men andra sälj för straks över hundringen, så fråga någon sådan riktigt bilig om du kan hämta den gratis bara så länge det är från ett känt märke och du får se tvin fungera så är det ju bara bensinkostnaden typ i så fall.
Typ
Blocket: Sony 40" https://www.blocket.se/vi/93970973.htm

Eller pruta på tillexempel
Blocket: Tv lg 51 tum http://www.blocket.se/vi/93936712.htm

Edit. Kollade inte häller vart du bor

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.