Permalänk

Zalman ZM80A-HP VGA kylare

Är det nån som vet om den här funkar bra?

länk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja det gör de. Det blir ännu bättre med en tyst 80mm på den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wannabe
Ja det gör de. Det blir ännu bättre med en tyst 80mm på den.

Skulle man kunna klocka den även utan en liten 80mm fläkt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja det kan man.

Permalänk
Medlem

Klockade mitt 9700 lika högt med den utan fläkt som jag kunde med orginalkylningen

Permalänk
Medlem

nån som har testat den på en POV TI4200 64 mb SE 3.3 ?

Permalänk
Medlem

Jag har den på mitt PixelView Ti4200 128Mb. Klockar lika bra som med orginalfläkten, den blir dock väääldigt varm eftersom jag inte har någon kylning i lådan...

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Om du ska klocka extremt så borde du köpe en bättre, fast om du ska ha orginal eller "pro" så e det ett bra köp.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk

har den utan A på slutet på mitt 9700 np som är klockat till pro hastighet

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk

Jag har ett albatron ti4200p 128 turbo,passat den till det kortet

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marquzz
Klockade mitt 9700 lika högt med den utan fläkt som jag kunde med orginalkylningen

Har du testa om det blir bättre med en fläkt på? dvs klockar kortet högre då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Har du testa om det blir bättre med en fläkt på? dvs klockar kortet högre då?

Nope, har inte testat.

Är nöjd med att köra pro hastighet, min cpu ligger bara på 2ghz. Är en xp1700 juicb, så den vill inte så mycket högre.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

någon som vet om ZM80A-HP fungerar på ett HIS Excalibur 9700np?
e det möjligt att skruva fast en 80mm fläkt på flänsen?

Permalänk
Medlem

Allt som krävs är hålen runt VPUn.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cva
någon som vet om ZM80A-HP fungerar på ett HIS Excalibur 9700np?
e det möjligt att skruva fast en 80mm fläkt på flänsen?

ja om den har hål runt GPUn, Ja det går att skruva fast den men då måste du borra i flänsen. Jag satte min 80mm vid sidan om istället.

Permalänk
Medlem

ni menar dom hålen som orignalkylflänsen sitter fast i då va? isf har jag hål där
tack för hjälpen

Permalänk
Inaktiv

japp.. du ska använda det "lilla" blocket som följer med Zalman ZM80A

Permalänk
Medlem

har en ZM80A-HP på mitt r9700 pro... kom upp i 360 på coren utan fläkt. och 410 med fläkt, har en 80 artic silent fläkt på..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har ett Hercules 9700pro och en ZM80A-HP. Dock passar inte kylningen, eftersom det sitter en liten kylfläns på baksidan av GPUn. Denna är fastlimmad. Några förslag hur man kan få bort den?

Visa signatur

P4 2,26, 1024 Mb Samsung PC2700 DTL, 140 GB (60 + 80 WD), 22" Samsung Syncmaster 1200NF, Hercules 3D Prophet 9700 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Snart kommer en modell med en 80mm fläktplats.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

http://www.sapphiretech.com/vga/9700proult.asp

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

mmm, men den modellen kommer säkert att kosta en hel del oxå, e nog smartare att bygga ihop liknande system själv för en billigare slant..

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Tagasaki! Vem har sagt att man ska köpa den?? Jag bara visade att det finns fabrikskort i den högre prestandaklassen som kyls passivt! Med vad som liknar en Zalman ZM80A-HP VGA kylare.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Det är en Zalman på Ultimate-kortet!

Var ett tag inne på att köpa det men jag köpte ett R9800PRO istället.
Men det blev någon fruktulöst varmt så jag köpte en Zalman ZM80A-HP och satte fast på kortet. Funkar hur bra som helst skall dock tilläggas att jag har en 80mm i sidan på datorn som blåser mot den övre kylflänsen. Den övre är helt sval när man spelat ett bra tag. Den undre är givetvis varm eftersom den har kontakt med GPUn.

Innan jag satte in några extra fläktar så var luften i burken brutalt varm men med en Zalman ZM80A-HP och en fläkt som blåser på den och en fläkt i "taket" på burken så ligger min system temp på ca. 30 grader vilket knappast går att få lägre! Men ska du ha en Zalman BÖR du ha en extra fläkt som blåser på den!

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk
Hedersmedlem

Evil_Eye: Du vet väl att båda sidorna bör vara lika varma?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Det är lätt att sätta på en 80mm fläkt också.

Jag har en på genom att ha en lite längre skruv i två av fläktskruvhålen och det passar perfekt att låta den "vila" på urgröpningarna på flänsen.

Det blåser då genom båda flänsdelarna upp mot bakre fläktarna

Om nån förstod vad jag menar nu.................

Visa signatur

4800X2, 65w, NF570 SLI, Asus P
2x1024mb XMX6400CL5
Msi 8600GT @650@1700, Stockkyl.

Permalänk
Medlem

INGEN har sagt att nån ska köpa en sån, jag bara sa att den kommer nog att kosta en hel del.... Jag sa bara att man kunde bygga ihop en billigare, på vilket sätt upplever du det stötande?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Evil_Eye: Du vet väl att båda sidorna bör vara lika varma?

Det är ju det som heatpipen är till för! Fördela värmen jämnt över de båda flänsarna!

Citat:

Ursprungligen skrivet av Tagasaki
INGEN har sagt att nån ska köpa en sån, jag bara sa att den kommer nog att kosta en hel del.... Jag sa bara att man kunde bygga ihop en billigare, på vilket sätt upplever du det stötande?

Kommer att kosta en del? Det har funnits i flera månader och om inte jag har helt fel så har det slutat tillverkas också! (Som alla andra 9700-kort) Det kostade om inte jag minns helt fel några hundalappar mer är ett "vanligt" 9700PRO.

Visa signatur

//Daniel aka evil_eye
Antec P160W, AMD Athlon 64 3000+/Zalman CNPS7700-CU, Sapphire Radeon 9800PRO Atlantis 128MB/Zalman ZM80A-HP, 1024MB DDR333/400

Permalänk
Medlem

börjar likna en _jag kan allt_ tråd, personligen så skulle jag sätta minst en 80mm under grafikortet om jag hade en zalman fläns.
man kan ju knappast klaga på att det låter om man kör det på 5v.
tar max 1 timme att snickra dit en fläkt inunder å resultatet blir nog enormt myket bättre.
det där med att man vill ha en helt tyst burk e fan löjligt, folk som sitter å sejjer: "25db är rätt mycke man kanske kan köra den på 5 eller 7 volt"
det gäller att sätta fast fläktarna rätt å dra in lite isolering...
25db å under är helt ljudlöst i mina öron...
om man inte har bruken öppen å sover med drn i sängen vill sejja

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagasaki

Stöter någon på dig??... inte jag iaf...

Visa signatur