Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Varför är alla priser exkl moms på Dustin.se och när man ska logga in så ska man ha företag och registrera org.nr?

Byt till dustinhome istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Varför är alla priser exkl moms på Dustin.se och när man ska logga in så ska man ha företag och registrera org.nr?

För dustin.se är för företag som det varit i väldigt många år?

Dustinhome.se är för privatkunder.

Permalänk
Medlem

Naae, inget roligt eller bra priser på dustinhome som var värda att lägga slantarna på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddelitoo:

Jag gissade fram till denna adress för dustin, vet ej om det får med allt (eller funkar). Har inte beställt något
https://www.dustinhome.se/black-friday/vip

Snyggt! Vilken besvikelse till produkter dock

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

dustins rea var ju bara besvikelse..

Permalänk
Medlem

Hittade inte en enda grej som var på väldigt bra pris eller intressant
Allt verkar vara samma priser som man sett innan på dustin förtur

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Vill man bara ha mobilen så ringer man in till de och ångrar abonnemanget och begär en slutfaktura, precis som varje BF 😁

Funkar det ens längre? Dom har väl ändrat villkoren för sina abonnemang? Det vill säga om du avslutar får du även slutfaktura för mobilen.

Eller jag kanske missförstod dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Ooops kom in på momsfritt

Jaha ja hmm fan oxå. vilken blunder du gjorde på CX där :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Ojävlar, nu liknar det något. Undra ifall jag skall avbeställa min order på Q90T hos Komplett
De jäklarna har inte skickat iväg den, ens behandlat ordern. Och jag lag en beställning i förrgår!
Kanske nån mening med detta. Ville helst ha en CX, men är samtidigt lite nojig and burn in!

Tusen tack för tipset!

Det var tyvärr sidan för företag, så momsfritt. Prisjakt blåste mig

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk

Någon som har tips på matberedare? Helst under 1000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasasin88:

Funkar det ens längre? Dom har väl ändrat villkoren för sina abonnemang? Det vill säga om du avslutar får du även slutfaktura för mobilen.

Eller jag kanske missförstod dig

De har 14 dagars ångerrätt på mobilabonnemang enligt deras villkor

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du som privatperson tecknar ett abonnemang, med eller utan hårdvara, på distans. Utöver ångerrätten erbjuder vi även öppet köp i 14 dagar på våra mobila abonnemang samt modem/routers och hemtelefoni via mobilnätet. Öppet köp gäller inte för mobiltelefoner.

Så det är bara att ringa in och ångra abonnemanget samt begära slutfaktura för telefonen

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Vilket skämt dustins BF rea var Inte värt att titta ens.

Permalänk
Medlem

Har Dustin Home helt lagt av med bra priser för privatpersoner? Har nog inte sett ett enda bra pris på 1-2 års tid. Och när de bytte design på sin marknadsföring så dök det totalt. Nej, det luktar konka

Permalänk
Medlem
Skrivet av TM:

Det var tyvärr sidan för företag, så momsfritt. Prisjakt blåste mig

Såg det. Ändrade texten. Ja tyvärr det är lätt att göra fel i ivern
Tack iaf!

Permalänk
Skrivet av ZG4T:

dustins rea var ju bara besvikelse..

Minst sagt ...

Permalänk
Medlem

Tack! Det var ju tyvärr inte mycket att hänga i granen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZG4T:

Ja, svårt att gå fel med den. Sen kan man fråga sig om PLUS är värt prisskillnaden men det är upp till dig.

Vanligtvis jovisst, men just nu när 970 evo plus varianten är billigare än 970 evo (utan plus) så finns det väl inget att fråga sig?
Skulle isåfall vara om man väntar i hopp om bättre deal senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Har Dustin Home helt lagt av med bra priser för privatpersoner? Har nog inte sett ett enda bra pris på 1-2 års tid. Och när de bytte design på sin marknadsföring så dök det totalt. Nej, det luktar konka

De hade i5 10600k för under 2000kr ett lite tag, det är det enda bra jag sett där

Permalänk
Skrivet av maximm:

Vilket skämt dustins BF rea var Inte värt att titta ens.

Skrivet av Najze:

Beställde en 10600k för 1999 i början av veckan, det var rätt schysst ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av jotabit:

Vanligtvis jovisst, men just nu när 970 evo plus varianten är billigare än 970 evo (utan plus) så finns det väl inget att fråga sig?
Skulle isåfall vara om man väntar i hopp om bättre deal senare.

Vanliga fanns för 1080kr tidigare i veckan så kan finnas en poäng med att vänta men då riskerar du att gå miste om det nuvarande priset för plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Lever säkert på företag som köper av dem. Vilken privatperson vill betala 69kr frakt på alla beställningar för under 3000kr liksom?

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Skönt att höra att det inte är helt ute än för dem

Permalänk
Skrivet av underwatch:

De har 14 dagars ångerrätt på mobilabonnemang enligt deras villkor

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du som privatperson tecknar ett abonnemang, med eller utan hårdvara, på distans. Utöver ångerrätten erbjuder vi även öppet köp i 14 dagar på våra mobila abonnemang samt modem/routers och hemtelefoni via mobilnätet. Öppet köp gäller inte för mobiltelefoner.

Så det är bara att ringa in och ångra abonnemanget samt begära slutfaktura för telefonen

Tack för ditt svar 👍.

Förr kunde man fortfarande delbetala telefonen f fastän man sa upp bara abonnemanget, gjorde så förra året haha 😂, ehh har kvar mitt mobil 1-2 år till, satsar pengarna på Ps5 om jag lyckas få något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Lever säkert på företag som köper av dem. Vilken privatperson vill betala 69kr frakt på alla beställningar för under 3000kr liksom?

Nej och i dessa tider när de flesta kör gratis över 500 kr åtminstone. Sedan så får man även stå för returfrakten. Det kan bli dyrt när man letar bästa dealsen för oss snålwerners

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasasin88:

Tack för ditt svar 👍.

Förr kunde man fortfarande delbetala telefonen f fastän man sa upp bara abonnemanget, gjorde så förra året haha 😂, ehh har kvar mitt mobil 1-2 år till, satsar pengarna på Ps5 om jag lyckas få något.

Inga problem, är själv inget stort fan av delbetalning då jag gillar att betala allt direkt. Antar att det inte passar alla 😊

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Mm! Samma sak igen eller kanske 10600kf för 1800. Eller 10400f för 1200. Jag behöver en processor...

Mobo beställt: Asus Prime B460-plus - Webhallen 879kr
Ram: Corsair Vengance 3600mhz cl18 2x8gb Webhallen 699kr
Disk: Samsung Evo Plus 1tb - Amazon 1320kr

Grafikkort 1080 OC från Msi.

Fattas gör en processor för att uppgraderingen ska bli ett faktum.

Permalänk
Medlem

Inget jag personligen är intresserad av men 500kr rabatt på Ipad 8th gen (2020) är väl ändå en bra deal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Jag hade hellre sett att företag tog en fraktkostnad som är rimlig och konkurrerade med pris på produkter.
Finns inget som heter "fraktfritt" finns bara "Vi inkluderar frakten i priset så köper du flera produkter så sparar du mindre egentligen".

Hade blivit mindre paket på posten vilket hade varit bra på många sätt.

Visa signatur

🗄️ : Fractal Design Define C 🔌: Seasonic Focus Plus 850 Platinum 850 W 🏬: Asus ROG Strix X570-F Gaming 🎞️: 32Gb(2x16GB) Kingston DDR4 3600MHz CL17 FURY RGB 🔲: AMD 5900X ❄️: Noctua NH-D15 💾: WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB + Crucial BX500 480GB 3D NAND SATA 🏴: Asus GeForce GTX 2080 Ti Strix Gaming OC 11Gb 🖥️: Asus ROG Swift PG348Q 34" Ultra-Wide

Permalänk
Skrivet av underwatch:

Inga problem, är själv inget stort fan av delbetalning då jag gillar att betala allt direkt. Antar att det inte passar alla 😊

Haha jag är som dig men har en tight budget, bättre med att vänta till en ps5 då man är lite av en gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

De drar en del av stora organisationer och företag. Bra pengar när man kan sälja massor till en med avtal osv. Trist för oss privatpersoner.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M