PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

lär inte ske. alla är bokade för länge sedan

nja, cdon släppte ju några denna vecka och någon fick ju tydligen tag på en från ginza

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

nja, cdon släppte ju några denna vecka och någon fick ju tydligen tag på en från ginza

bugg i systemet ja, finns folk även där som köat längre. inte medvetna släpp utan folk som har funnit och nyttjat en ... medveten eller omedveten bugg

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebackman:

Skumt.. har beställning lagd 18e som fortfarande är kvar på okänd

Jag ringde Inet och de kunde inte bekräfta något tyvärr. Vi får hoppas att det plingar till i telefonen för oss båda imorgon. Jag har bokat upphämtning i butiken i Sisjön btw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Den personen som ta hand om IG kontot säger att de kommer inte att göra det...

Vad menar du? Vem har sagt vad, när och var?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Min står som status "Redo att plockas". Enligt kundtjänst så tror hon att den kommer skickas inom kort. Frågade henne då om det finns chans att jag har den senast torsdag. Det trodde hon inte.

wtf...

Förmodligen ställde det ändå till det med den där förbannade laddstationen. Får lära sig en läxa här, aldrig beställ något annat i samband med förhandsköp. Det kan bara ställa till med problem.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Netonnet, ingen leverans innan jul! Beställde 19/11 kl 08:13 och har inte fått något annat mail än orderbekräftelse innan. Hoppas EG håller vad de lovar nu!!!

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Vad menar du? Vem har sagt vad, när och var?

Beställde min strax efter kl 12. 19nov. Frågade dom idag på IG och fick detta svar. https://ibb.co/vw7vdtB

Vi som kunnat beställa av EG ska alltså få på utlovat datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klokibland:

Beställde min strax efter kl 12. 19nov. Frågade dom idag på IG och fick detta svar. https://ibb.co/vw7vdtB

Vi som kunnat beställa av EG ska alltså få på utlovat datum.

Går tyvärr inte att lita ett skit på detta. Blev f*ckad av Netonnet tidigare idag.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Utopolitan:

Går tyvärr inte att lita ett skit på detta. Blev f*ckad av Netonnet tidigare idag.

Jag menar inte de som redan är beställd, jag menade nya beställningar...

Permalänk
Inaktiv

Nu hoppas jag det inte är så, men de av oss med färskt minne av hur Elgiganten skötte RTX 3000-lanseringen bör vara skeptiska. Jag är det men känns ändå som att Elgiganten sköter detta bättre, så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Jag menar inte de som redan är beställd, jag menade nya beställningar...

Ah okej. Men ändå, vi som har beställt från EG och blivit "lovade" 7e dec ska vara jäkligt skeptiska oavsett. Blev som sagt snuvad av NoN idag på en order som också hade ett utlovat datum i dec. Alla åf verkar ge ut info till höger och vänster som inte stämmer.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Fick precis mail från Netonnet, ingen leverans innan jul! Beställde 19/11 kl 08:13 och har inte fått något annat mail än orderbekräftelse innan. Hoppas EG håller vad de lovar nu!!!

Stod det så eller att du skulle få mer info senare? Jag fick tidigare idag att mer info skulle inom 5 arbetsdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roundhat:

Stod det så eller att du skulle få mer info senare? Jag fick tidigare idag att mer info skulle inom 5 arbetsdagar.

Mail från Netonnet:
Intresset för den nya konsollen har varit stort vilket har inneburit ett högt tryck på beställningar av denna. Vi beräknade få in en ny leverans av produkten till oss i början av december. Leveransen anlände till oss tidigare än planerat och bokades direkt upp på beställningarna i tur och ordning.

Vi vill informera dig om att din order tyvärr inte blev uppbokad i leveransen som kom in, men att du självklart inte förlorar din plats i kön om du väljer att behålla din beställning.

Vi har en tät kontakt med Sony om när vi kommer att få in nästa leverans av produkten, men i dagsläget har vi ingen information om när dessa beräknas levereras till oss. Den information som vi har fått är att de inte beräknas levereras till oss under detta året. Så snart vi får mer information från leverantören så kommer vi att uppdatera dig med mer information om när din order planeras att levereras till dig.

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobbZ:

Mail från Netonnet:
Intresset för den nya konsollen har varit stort vilket har inneburit ett högt tryck på beställningar av denna. Vi beräknade få in en ny leverans av produkten till oss i början.....

Märkligt jag fick detta, dock tidigare idag

Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din order där en eller flera av produkterna för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.
Vi arbetar på att få fram mer information ang leveransen och återkommer till dig med ytterligare besked inom 5 arbetsdagar.

Om du har frågor gällande din order är du alltid välkommen att kontakta oss på mejl, chatt eller telefon: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360001160045-Konta....
Tänk på att ha ditt ordernummer tillhands när du kontaktar oss.

Vi önskar dig en fin dag!

Permalänk

Elgiganten

Enligt säkra källor kommer Elgiganten att leverera konsolerna enligt datumen i ditt bekräftelsemail. Detta förutsatt att inte Sony (alltså Nordisk Film Distribution) fuckar upp.

Någon nämnde att Elgiganten sålt 46000 konsoler längre upp i tråden, detta är helt fel. Det handlar om betydligt färre. Men många, ja.

Sitt i båten, det blir en fröjdefull jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ForwardHQ:

Enligt säkra källor kommer Elgiganten att leverera konsolerna enligt datumen i ditt bekräftelsemail. Detta förutsatt att inte Sony (alltså Nordisk Film Distribution) fuckar upp.

Någon nämnde att Elgiganten sålt 46000 konsoler längre upp i tråden, detta är helt fel. Det handlar om betydligt färre. Men många, ja.

Sitt i båten, det blir en fröjdefull jul.

Utveckla gärna vad du menar med "säkra källor"

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av ForwardHQ:

Enligt säkra källor kommer Elgiganten att leverera konsolerna enligt datumen i ditt bekräftelsemail. Detta förutsatt att inte Sony (alltså Nordisk Film Distribution) fuckar upp.

Någon nämnde att Elgiganten sålt 46000 konsoler längre upp i tråden, detta är helt fel. Det handlar om betydligt färre. Men många, ja.

Sitt i båten, det blir en fröjdefull jul.

Skrivet av Utopolitan:

Utveckla gärna vad du menar med "säkra källor"

Även jag undrar vad "säkra källor" innebär. EG:s kundtjänst säger ju det men finns det andra trovärdiga källor som säger samma sak, och vilka är det isåfall?

Permalänk

Playstation 5

Någon som tror att de kommer släppa några konsoler runt midnatt? Isåfall vilken butik tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Någon som tror att de kommer släppa några konsoler runt midnatt? Isåfall vilken butik tror ni?

Har svårt att se varför någon butik skulle göra det, i princip alla butiker har väl redan ordrar ligger på maskiner?

Om någon skulle tjuvhålla på maskiner till BF så skulle de förmodligen göra det för att släppa dem i fysisk, flaggskeppsbutik för att skapa ett jippo av det. Inte 00:01 online.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Även jag undrar vad "säkra källor" innebär. EG:s kundtjänst säger ju det men finns det andra trovärdiga källor som säger samma sak, och vilka är det isåfall?

Ni får helt enkelt lita på mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Har svårt att se varför någon butik skulle göra det, i princip alla butiker har väl redan ordrar ligger på maskiner?

Om någon skulle tjuvhålla på maskiner till BF så skulle de förmodligen göra det för att släppa dem i fysisk, flaggskeppsbutik för att skapa ett jippo av det. Inte 00:01 online.

Helt omöjligt är det ju inte. CDON har trots allt släppt maskiner måndag, tisdag och onsdag den här veckan.
Vad gäller flaggskeppsbutikerna så har väl Sony sagt åt butikerna att inte göra just det på grund av coronapandemin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Helt omöjligt är det ju inte. CDON har trots allt släppt maskiner måndag, tisdag och onsdag den här veckan.
Vad gäller flaggskeppsbutikerna så har väl Sony sagt åt butikerna att inte göra just det på grund av coronapandemin?

Absolut, men det är också enda anledningen till att jag ska skulle kunna förstå varför någon tjuvhöll i maskiner, annars vore det väl bättre att bara skicka ut dem på hemsidan direkt?

Ingenting är omöjligt, men vissa saker är mer troliga än andra. Det är inte heller omöjligt att ICA Maxi ett stenkast härifrån skulle börja sälja PS5'or imorgon när jag kommer dit, men jag håller det inte som troligt.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

En tanke på varför butiker inte släpper ut allt direkt kan ju vara lagerhantering/order packning, dom vet att folk köper dom direkt ändå så istället för att slänga ut allt direkt så släpper dom i den mån dom kan hantera utleveransen. Många butiker har ju sina vanliga leveranser dom tar hand om och att slänga ut tusentals extra ordrar kan påverka det vanliga ''flowet'' i lagret.

Permalänk

amazon?

någon som tror att amazon kommer släppa fler konsoler ikväll? ni som bokade 11/20 har ni fått era konsoler?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

någon som tror att amazon kommer släppa fler konsoler ikväll? ni som bokade 11/20 har ni fått era konsoler?

Inte fått en

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

någon som tror att amazon kommer släppa fler konsoler ikväll? ni som bokade 11/20 har ni fått era konsoler?

Tror inte vi får de detta året tyvärr...

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

någon som tror att amazon kommer släppa fler konsoler ikväll? ni som bokade 11/20 har ni fått era konsoler?

La order vid 23-tiden den 20/11 på Amazon men ingen leverans och inte ens en leveranstid än så länge.

Permalänk
Medlem

jag hade hållt koll på cdon, versionen med skivspelare har dom skrivit ”release februari 2021”, den digitala har inget datum.

Permalänk

tror ni?

tror ni priset stiger för på playstation 5 via blocket och tradera, nu när julen närmar sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

tror ni priset stiger för på playstation 5 via blocket och tradera, nu när julen närmar sig

Nej, om du inte räknar med att bara enheter som är för dyra kommer ligga kvar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.