Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Lyktgubben:

Fick ett mejl från Elgiganten. "Äntligen Black Friday- årets största shoppingdag är här!" Men samma erbjudanden som varit hela veckan vad jag kan se. Och dessutom har de ju till stor del fasat ut datorkomponenter ur sortimentet, de som finns kvar är oftast via marketplace.

Var inne på elgiganten idag, en personal sa att de kommer släppa nya erbjudanden vid 22. Dock visste han inte alls vad det skulle vara.

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

Om man är ute efter en laptop för max 6 000 kr, är det här ett bra köp då? Eller finns det något bättre?

Asus D509DA-EJ881T 15.6"
5 990 kr

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-da...

Ska främst användas till videosamtal och enklare foto- och videoredigering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Har Dustin Home helt lagt av med bra priser för privatpersoner? Har nog inte sett ett enda bra pris på 1-2 års tid. Och när de bytte design på sin marknadsföring så dök det totalt. Nej, det luktar konka

Det var några år sedan de var bra. Minns i början när Dustin var på tapeten med bra priser för oss dödliga då köpte man väl alltid sina komponenter där. Iallafall jag

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

850w Corsair som går att beställa, men i lager 7 december:
https://www.amazon.se/Corsair-CP-9020196-EU-Str%C3%B6mf%C3%B6...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Inte teknik-relaterat, men stadium har 25% på alla skor fram till 23:59 ikväll

Permalänk

Slog till på denna för vettigt pris. LG CX Oled 55 till strax över 5k nedsatt pris.
Till er som lyckats få tag i en PS5a eller nya Xbox. Eller kanske vill lira på en riktigt schysst skärm till datorn med både Gsync och freesync. Även 4st hdmi 2.1 portar för lite redig gaming.

https://www.power.se/tv-ljud-och-bild/tv/alla-tv/lg-55-4k-ole...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB . ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO (Wi-Fi) X570 , Gskill Royal Elite 32GB 3,600MHz DDR4 cl14 . NZXT Kraken Z73 360mm , ASUS Radeon RX 6800 XT TUF GAMING OC 16GB , WD Black SN850 Gen 4 SSD 1TB , 2 x Samsung 860 evo 500gb , 1x Samsung 860 evo 1tb , 1x Samsung 860 evo 2tb .

Permalänk
Medlem

Hittils har jag beställt Logitech Pro X Wireless, Astro A50 och GSP 670. Tänker beställa ett Arctis Pro Wireless från Elgiganten. Är väldigt sugen på en 48" CX också. Kan bli alldeles för dyrt detta..

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clarence_s:

Inte teknik-relaterat, men stadium har 25% på alla skor fram till 23:59 ikväll

Jag som bara är ute efter ett par Men man kanske kan gå ihop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hittils har jag beställt Logitech Pro X Wireless, Astro A50 och GSP 670. Tänker beställa ett Arctis Pro Wireless från Elgiganten. Är väldigt sugen på en 48" CX också. Kan bli alldeles för dyrt detta..

Hur många öron har du

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hittils har jag beställt Logitech Pro X Wireless, Astro A50 och GSP 670. Tänker beställa ett Arctis Pro Wireless från Elgiganten. Är väldigt sugen på en 48" CX också. Kan bli alldeles för dyrt detta..

Vart beställde du Logitech Pro X Wireless?

Permalänk
Medlem

Arctis Pro Wireless för 1790kr
eller
Logitech PRO X Wireless Lightspeed för 1290kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Det var några år sedan de var bra. Minns i början när Dustin var på tapeten med bra priser för oss dödliga då köpte man väl alltid sina komponenter där. Iallafall jag

Japp, jag var också en av dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av svNsk:

Arctis Pro Wireless för 1790kr
eller
Logitech PRO X Wireless Lightspeed för 1290kr

Logitech finns väl inte att köpa för 1290 längre?

Permalänk
Medlem

Tips på bästa router, brorsan frågade precis. Gärna Asus för max 1500 kr, som ska fungera bra ihop en USB-dongel från Tele2 (mobilt bredband). Han vill nog inte ha en "gamer"-variant utan den bör nog se ganska normal ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonasekm:

Vart beställde du Logitech Pro X Wireless?

På Inets rea.

Jag har dessvärrei ingen förhoppning på något av dem, då jag är kräsen. Men jag vill väldigt gärna ha trådlöst. Min förhoppning är dock att Arctis ska falla mig i smaken då det verkar mest praktiskt. Så kommer testa det först så jag inte öppnar något annat i onödan, kanske slänger ut övriga på marknaden för inköpspris istället för att skicka tillbaka till inet när jag väl bestämt mig.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hittils har jag beställt Logitech Pro X Wireless, Astro A50 och GSP 670. Tänker beställa ett Arctis Pro Wireless från Elgiganten. Är väldigt sugen på en 48" CX också. Kan bli alldeles för dyrt detta..

Vilket pris hittade du A50 för?

Permalänk

Någon som vet om man kan teckna enbart mobilen hos Comviq likt som hos Tele2 om man är befintlig kund på just BF mobilerna?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Varför inte Amazon.se?

@Twinsen Kingston A2000 1TB NVMe pris: 982:-

https://www.amazon.se/Kingston-SA2000M8-1000G-SSD-TB/dp/B07VX...

Mvh Paw

Tack för svar! Gissar att jag skulle behöva ta bort min Noctua NH-D15-kylare för att komma åt m2-platsen på moderkortet (MSI B450 Tomahawk). Och jag är mycket lat.

Gör det så stor skillnad då?

EDIT: kom på att jag ju kan ta ut grafikkortet istället, lite enklare!

Permalänk

PSN Plus 12 mån - Digital nedladdning

Produkt: Playstation Plus 12 mån - Digital nedladdning
Länk: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-4-s...
Kategori: Övrigt
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/search?search=playstation%20plus%2012...
Pris: 429kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twinsen:

Tack för svar! Gissar att jag skulle behöva ta bort min Noctua NH-D15-kylare för att komma åt m2-platsen på moderkortet (MSI B450 Tomahawk). Och jag är mycket lat.

Gör det så stor skillnad då?

typ 4x så snabb läs o skrivhastighet, du får avgöra själv om billigare peng och 4x hastigheten är värt att skruva av en kylare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twinsen:

Tack för svar! Gissar att jag skulle behöva ta bort min Noctua NH-D15-kylare för att komma åt m2-platsen på moderkortet (MSI B450 Tomahawk). Och jag är mycket lat.

Gör det så stor skillnad då?

Det bör räcka med att plocka bort grafikkortet, förutsatt att du inte har nävar som grytlock. Nej det gör inte så stor skillnad, men kostnaden i form av tid och pengar är också liten.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonasekm:

Logitech finns väl inte att köpa för 1290 längre?

Stämmer, men jag har ett par som ligger för uthämtning på posten. Såg att Arctis Pro Wireless skulle komma till 1790kr efter köpet. Så har beslutångest nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Vilket pris hittade du A50 för?

2700 på inet. Kollar man prishistoriken har den varit nere däromkring någon vecka dock så jag vet inte hur bra deal det egentligen är. Finns på fler butiker iallafall. Var mest ett spontanköp, och jag vet inte ens om jag ska bemöda mig med att testa det, tycker det är lite för mycket pengar egentligen.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

På Inets rea.

Jag har dessvärrei ingen förhoppning på något av dem, då jag är kräsen. Men jag vill väldigt gärna ha trådlöst. Min förhoppning är dock att Arctis ska falla mig i smaken då det verkar mest praktiskt. Så kommer testa det först så jag inte öppnar något annat i onödan, kanske slänger ut övriga på marknaden för inköpspris istället för att skicka tillbaka till inet när jag väl bestämt mig.

Har precis en utvärderingsrunda bakom mig; testade Asus Theta 7.1, har ett par Arctis Pro Wireless sedan något år tillbaka och så kör jag sedan några månader med ett par Audeze Mobius. Audeze-lurarna slår de andra med hästlängder, bra mycket bättre ljud på alla sätt och vis. Men tyvärr inte trådlöst, iaf inte till datorn och om man vill använda Hi-Res eller Surround osv. De har BT om man kör mot mobilen, det funkar bra med LDAC. Det går att koppla BT till datorn men man tappar en del kvalitet.
Kollade på A50 jag med, men tror nog jag väntar in release av Audeze Penrose som kommer snart. Den är trådlös och ska ha samma ljudkvalitet som Mobius.

Eller så kanske det blir ett par A50 nu på BF så man har testat de med

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det bör räcka med att plocka bort grafikkortet, förutsatt att du inte har nävar som grytlock. Nej det gör inte så stor skillnad, men kostnaden i form av tid och pengar är också liten.

Jo kom på det, lite låg-iq-varning på mig där. Kör på det tack för tipset. Ska ändå plocka ut grafikkortet när jag nu kan få tag på ett rackarns 3070/60ti så kör två flugor i en smäll då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buurman:

Man kan väl tycka att Nvidia Shield borde rea's ut snart. Kom igen nu.

Varför det? Konkurrensen har ingen chans och Shielden har varit svår att få i lager. Tror knappast den kommer reas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svNsk:

Arctis Pro Wireless för 1790kr
eller
Logitech PRO X Wireless Lightspeed för 1290kr

har testat Pro X wireless lgihtspeed och de är lite tighta på huvudet så fick ont efter någon h. Men kan ju vara att jag bara har stort huvud också xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Har Dustin Home helt lagt av med bra priser för privatpersoner? Har nog inte sett ett enda bra pris på 1-2 års tid. Och när de bytte design på sin marknadsföring så dök det totalt. Nej, det luktar konka

Dustin säljer väl främst till företag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

har testat Pro X wireless lgihtspeed och de är lite tighta på huvudet så fick ont efter någon h. Men kan ju vara att jag bara har stort huvud också xD

Som motpol är jag väldigt nöjd med mitt par, ser lite stelrena ut också.