3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Exakt. Jag köpte 4x 2000:-, 1x 1000:- och 2x 200:- = 9400:- för 8460:-, sedan tog jag resterande 90:- på mitt kort då lägsta summan var 200:-.

Ne men fy fan vad gött. Nu måste jag lägga en beställning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av redjy:

Ni som köpt evga 3080 kort senaste tiden, är den röda läppen kvar?

Se #18759165
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/k0eggm/no_more_red_c...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Har dom börjat skippa röda linjen på backplaten också?
Edit: enligt kommentarer på reddit posten så ska även den vara väck, nu blev evga intressant helt plötsligt

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Tänkt mest om den versionen har börjat komma till Europa, tänkte att det kanske tar lite längre tid för oss att få den versionen som är helt svart

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem
Skrivet av redjy:

Tänkt mest om den versionen har börjat komma till Europa, tänkte att det kanske tar lite längre tid för oss att få den versionen som är helt svart

Med tanke på hur dålig tillgången på dessa kort är generellt så känns det som att alla kort som lyckas nå någon marknad öht är ganska färska kort. Det är bara ett antagande från min sida förstås.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Med tanke på hur dålig tillgången på dessa kort är generellt så känns det som att alla kort som lyckas nå någon marknad öht är ganska färska kort. Det är bara ett antagande från min sida förstås.

De är sant, man får hoppas annars blir de fram med pensel och färg

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Permalänk
Medlem

Vad kostade 3080 korten när de släpptes?

Permalänk
Medlem

Fast det har väl varit på tal redan sen release att det ska komma utbytbara ”läppar” i andra färger för dom som sitter på röda nu? Vill minnas att jayz2cent sa det i sin recension av någon 3080-modell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krillec:

Fast det har väl varit på tal redan sen release att det ska komma utbytbara ”läppar” i andra färger för dom som sitter på röda nu? Vill minnas att jayz2cent sa det i sin recension av någon 3080-modell

De är inte utbytbara på det sättet, lite omfattande att byta ut dem med att de sitter på plattan.
Därför utförs det i fabrik, alt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSpike:

Vad kostade 3080 korten när de släpptes?

7800 på vissa asus tuf och gigabyte eagle kort.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

7800 på vissa asus tuf och gigabyte eagle kort.

sinnes, va vad polaren betalade för sitt auros 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

sinnes, va vad polaren betalade för sitt auros 3070

Det var dock promotion pris för tuf korten i exakt en månad. Sen bump 1.500 upp i pris eller så ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av bektil:

Ne men fy fan vad gött. Nu måste jag lägga en beställning..

Om du väljer AMP HOLO så är det ganska kort kö. Var 13 när Webhallen uppdaterade idag, har väl trillat in några fler nu efter mitt tips. Kollar man kollar Scan så verkar Zotac skicka bara AMP HOLO de kommande veckorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Om du väljer AMP HOLO så är det ganska kort kö. Var 13 när Webhallen uppdaterade idag, har väl trillat in några fler nu efter mitt tips. Kollar man kollar Scan så verkar Zotac skicka bara AMP HOLO de kommande veckorna.

Hoppas korten håller i kvalité, har själv beställt.
Läser man på reddit är det lite hit and miss gällande temps/rgb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Hoppas korten håller i kvalité, har själv beställt.
Läser man på reddit är det lite hit and miss gällande temps/rgb.

Jag ska kolla att mitt kort lirar fint utan Coilwhine etc. Sedan åker det på en H110i med Kraken G12 (krävs lite borrhål i fästet). Sen kommer det gå svalt utan RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Jag ska kolla att mitt kort lirar fint utan Coilwhine etc. Sedan åker det på en H110i med Kraken G12 (krävs lite borrhål i fästet). Sen kommer det gå svalt utan RGB

Låter gött, men jag vill nog ha lite garanti för 9.5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Låter gött, men jag vill nog ha lite garanti för 9.5k

Vilket är varför jag just ville ha Zotac, 5 år (3+2) garanti och så länge du inte har sönder kortet när du tar bort kylaren så får du behålla garantin

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Vilket är varför jag just ville ha Zotac, 5 år (3+2) garanti och så länge du inte har sönder kortet när du tar bort kylaren så får du behålla garantin

Fast om du borrar i det? xD

Folk snackar om custom cnc backplate.. hade varit något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Fast om du borrar i det? xD

Folk snackar om custom cnc backplate.. hade varit något!

Alltså borrar i Kraken G12, haha, inte grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Alltså borrar i Kraken G12, haha, inte grafikkortet

Tänkte väl.. vafan haha..

Så är ju Zotac ännu mer attraktivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cxod:

Tänkte väl.. vafan haha..

Så är ju Zotac ännu mer attraktivt!

jag har mailat en mängd företag om det här med garanti när man plockar bort kylaren nyligen. det här var svaret jag fick från zotac:
"Yea, it’s the same here (Europe). You can disassemble the card, just please be careful, as if you damage the card in the process, warranty will be invalidated as normal."

fick ett bra svar från MSI och Zotac, EVGA frågade jag inte då de är ganska tydliga med att de inte bråkar. resten av företagen jag frågade (Palit, Gainward, Gigabyte, ASRock och Sapphire) gav ett tydligt nej. ASUS gav ett otydligt svar men är förmodligen ett nej, speciellt eftersom asus.david har skrivit det tidigare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

jag har mailat en mängd företag om det här med garanti när man plockar bort kylaren nyligen. det här var svaret jag fick från zotac:
"Yea, it’s the same here (Europe). You can disassemble the card, just please be careful, as if you damage the card in the process, warranty will be invalidated as normal."

fick ett bra svar från MSI och Zotac, EVGA frågade jag inte då de är ganska tydliga med att de inte bråkar. resten av företagen jag frågade (Palit, Gainward, Gigabyte, ASRock och Sapphire) gav ett tydligt nej. ASUS gav ett otydligt svar men är förmodligen ett nej, speciellt eftersom asus.david har skrivit det tidigare också.

Tack för info!

Permalänk
Medlem

Ställde mig i kön för ett Evga RTX 3080 XC3 Ultra på inet nu, får hoppas kön inte är allt för lång nu då

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Ställde mig i kön för ett Evga RTX 3080 XC3 Ultra på inet nu, får hoppas kön inte är allt för lång nu då

Du lär få den snart om inte allt för många här nu insett att det knappt är kö där

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

@webhallen Kom det in några MSI Trio x idag?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Du lär få den snart om inte allt för många här nu insett att det knappt är kö där

Hoppas på att det inte är alltför lång kö! Får jag det innan CP2077 så är jag nöjd. Är röda accenterna kvar så blir jag lite besviken dock, enda som gjorde att jag gick för evga nu är att dom ska vara utbytta mot svarta detaljer. Sen har dom ju ett väldigt trevligt bemötande när det kommer till garantiärenden efter modifikationer osv

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cequence:

@webhallen Kom det in några MSI Trio x idag?

Hoppas på dom nästa vecka!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hoppas på dom nästa vecka!

/Patrik

Hijackar dig lite här Patrick.
Hur funkar det med returer/avbeställningar om man lagt en order med presentkort?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bektil:

Hijackar dig lite här Patrick.
Hur funkar det med returer/avbeställningar om man lagt en order med presentkort?

Oklart! är tyvärr oinvigd i kundtjänsts dagliga arbete så den frågan ställs bäst till dom
Vill inte haffa någon heller och fråga då jag får låg resons därifrån överlag just nu, annars brukar jag alltid ha hyfsad lätt tillgång till dom.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hoppas på dom nästa vecka!

/Patrik

Om du har tid får du hemskt gärna kolla order 1411107. För några dagar sedan stod det leveransdatum 2020-11-30, men nu datum okänt. 😱 Någon aning om vad som hänt?