Permalänk
Skrivet av aalexjd:

Nu ändrades min order på 5900X från Webhallen till Grön bock från Gul ruta. Status är fortfarande
"Leveransen inväntar följande produkter.
326490 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Måndag 2020-12-07."

Antar att det innebär att jag kommer få en av de inkommande på Måndag skickade till mig då, tätt intill Cyberpunk blir det isåfall!

Beställd: 2020-11-05 15:03
Ordernr: ...0175

Jag har fortfarande grön bock och nedan meddelande. Ordernr 0023. Ingen aning om man ska tro på det.

2020-11-05 15:03
Leveransen inväntar följande produkter.

326490 transporteras till centrallagret. Beräknat leveransdatum är Måndag 2020-12-07.

Permalänk

Jag måste säga att jag är besviken på Webbhallen.
Satt och mosade F5 vid launchen 5/11, vid 15:02 ändrades sidan, därefter försökte jag lägga en beställning 1503, gick ej. Efter ett andra försök gick beställningen igenom 15:05.

Min polare som beställde sin 5900x samtidigt som jag, har fått sin från Inet för över en vecka sedan. Jag har hört av mig ett par gånger till Webbhallens support och försökt få någon info eller i alla fall vilken köplats jag har.
So far har jag bara fått att jag inte skulle få någon vid en ev. leverans 27/11.
Hade varit kul att veta om man får någon i år.

Jag förstår att det råder en brist i förhållande till efterfrågan, men det är uppenbart att Webbhallen har lite att hämta i förhållande till andra återförsäljare när det avser kommunikation.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av radams:

Problemet är att ni ändrar just det datumet ideligen utan någon logik. Och dessutom får man heller ingen heads up, liknande den som wh ger.

Den headsup vi ger är att din ordersida uppdateras med de bästa datum vi har att tillgå. Så man får själv logga in och hålla sig uppdaterad. Vi har haft en funktion med att man fick mail vid varje uppdatering av leveransdatum/orderstatus men tester & kundfeedback visade att det (mot vad man kan tro) inte var en uppskattad funktion. Så den rullades tillbaka.

Skrivet av fetklock:

Min "Bekräftad 6e december" på 5800X på komplett, blev just gul igen och "Förväntad 22 december". De fick väl in en dyrare order på en dator och tog "min" CPU till den istället..

Skrivet av aalexjd:

Härligt med en Bekräftad status, som sedan ändras, så mycket betyder "Bekräftad" alltså...

Skrivet av FakeNinja:

Riktigt illa, sitter också och väntar på en order av 5900X som pendlat mellan förväntat lev. datum 8:e december och 3:e januari. Så är väl i den lösa änden om inte ens en Bekräftad order är säker.

Vore intressant om det fanns en insideförklaring till varför systemet beter sig så, det verkar tämligen ologiskt iallafall.
Skandal om de "plockar köande cpu:er" till andra senare lagda ordrar av paketbyggen/uppgraderingspaket..

Vi har haft leveranser till oss som varit bekräftade från vår leverantör, därav det bekräftade leveransdatumet. Men av någon anledning så har leveransen till oss blivit försenad/inställd. Jag har inte info om vad som hänt här men ska forska lite i det.
Vanligtvis så är bekräftade leveranser alltid att lita, vi sätter inte ett bekräftat datum om inte leverantören själv givit oss ett skarpt datum. Men externa faktorer kan påverka och förändra situationen. Som ni vet så är det brist på AMD CPU i större delen av marknaden vilket ger en svajig tillgång, men vi gör allt vi kan för att få tag på CPU och hålla leveransinformationen mot våra kunder så uppdaterad och korrekt som möjligt.

För att få förståelse för varför datum "hoppar" så kan ni läsa detta inlägget #18710112

Vi prioriterar INTE enskilda beställningar beroende på ordervärde eller typ (paket/PC). Så vi kan döda den spekulationen här och nu.
Däremot har vi separata artiklar avsedda för systembygge. Exempelvis processorer som levereras på "tray" som endast får säljas i färdiga system och inte får säljas löst. ex: https://www.komplett.se/product/1172187

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slootbossen:

Satt och mosade F5 vid launchen 5/11, vid 15:02 ändrades sidan, därefter försökte jag lägga en beställning 1503, gick ej. Efter ett andra försök gick beställningen igenom 15:05.

Min polare som beställde sin 5900x samtidigt som jag, har fått sin från Inet för över en vecka sedan. Jag har hört av mig ett par gånger till Webbhallens support och försökt få någon info eller i alla fall vilken köplats jag har.
So far har jag bara fått att jag inte skulle få någon vid en ev. leverans 27/11.

Jag förstår att det råder en brist i förhållande till efterfrågan, men det är uppenbart att Webbhallen har lite att hämta i förhållande till andra återförsäljare när det avser kommunikation.

Webhallen har varit väldigt aktiv med kommunikation här på forumet Processorerna verkar levereras oproportionerligt till de olika återförsäljarna i Sverige, så jag inte vad mycket mer Webhallen skulle kunna göra.

Permalänk
Medlem

@Webhallen

En sista fråga från mig i denna tråden.
Hur/När skickas koden till Far Cry 6?
Hämtade ut min 5950x idag, men har inte fått någon kod av Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RockoW:

Låter väldigt varmt! Vad har du för chassi och kylare? Själv har jag ett Fractal Design Define R5 och en Arctic Freezer Liquid 360. Ligger på 37-38C idle och ligger stabilt på 60-64C i full load kört över lång tid.

Det bästa med det hela är att kylaren inte ens ändrar sin ljudnivå.

Väntar på min kylare och 5900x.
Är den så bra som sägs?
Hur har du monterat? Top mount?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RBenassi:

@Webhallen

En sista fråga från mig i denna tråden.
Hur/När skickas koden till Far Cry 6?
Hämtade ut min 5950x idag, men har inte fått någon kod av Webhallen.

Dagen efter! om inte pinga mig!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Dagen efter! om inte pinga mig!

Tack!
Grymt! Hör av mig på mån/tis om jag inte fått kod.

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Finns det någon rimlig förklaring att min order som aldrig varit gul/grön Bekräftad 6:e December ligger kvar på "Beställd, förväntas i lager 8 december 2020, 1 st."
När uppenbarligen en tidigare order flyttades till Förväntad 22 december

Permalänk
Skrivet av Slootbossen:

@Webhallen har kommunicerat direkt med oss här i princip dagligen sedan tråden skapades.

Kan Webhallen jobba på att bli bättre prioriterad av AMD? Absolut.

Ska Webhallen ha skit för att AMD inte kan pressa ur sig fler CPU:er än vad återförsäljarna vill köpa? Givetvis inte.

Ingen återförsäljare har haft en friktionsfri e-handelupplevelse på grund av mängder av scalpers, pandemi och rea-stök.

Det är alltid bättre att inte säga något än att ge folk falska förhoppningar.

Att vänta suger och det är ett lotteri där ute. Håll huvudet kallt.

Permalänk

Woohoo!
Nu ändrades min order från gul ruta till grön bock från webhallen!. Varan förväntas i centrallagret måndag 07-12. Får man tro på det? Ska hålla tummarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheEMan73:

Undrar jag med, beställning 15.02 på release, Det står i lager imorgon på min beställning, kan man hoppas på och få tilldelning tro?

Hur gick det med det här, har du fått någon 5900X skickad till dig från Inet idag, eller någon nytt förväntat datum?

Permalänk
Medlem

5900x verkar finnas i lager på Netonnet, för den som är intresserad. (Om det nu stämmer, det är vad det står på sidan iaf.)

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

5900x verkar finnas i lager på Netonnet, för den som är intresserad. (Om det nu stämmer, det är vad det står på sidan iaf.)

Om detta stämmer borde väl vi som redan beställt en 5900X från dem få den nu kan man tycka. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

jag har en beställning där sedan 26/11.. inte fått något besked om att de packar / skickar min order..

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det vore ju konstigt med tanke på att det finns personer som beställt sen gammalt och inte fått 5900X från Netonnet. Men de kanske inte har ett kösystem utan man får beställa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goat:

Om detta stämmer borde väl vi som redan beställt en 5900X från dem få den nu kan man tycka. 🙂

Skrivet av MoLiNf:

jag har en beställning där sedan 26/11.. inte fått något besked om att de packar / skickar min order..

Ja, om det stämmer så borde ju de som har beställt tidigare få bekräftelse idag kan man tycka.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Skulle precis skriva detta. Såg det för ca 15 minuter sen och la direkt en beställning som bekräftades 14:58, uppdaterar här med hur det utvecklar sig.

Edit: Om någon Göteborgare är ute efter en 5950X så verkar det finnas i Järnbrottsbutiken? https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fick senast idag ett mail från Netonnet att min beställning på 5900x fortfarande inte fanns i lager samt att leveranstiden var osäker. Jäkligt mysko.

Permalänk
Medlem

@webhallen 5900x 50 eller 25 levererade nyss ?

Permalänk
Medlem

Jag ser två möjliga scenarios.

Första är att de fått en stor leverans som täcker upp de beställningar de har och blir över.
Andra alternativet är att det blivit fel i systemet på något sätt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag ser två möjliga scenarios.

Första är att de fått en stor leverans som täcker upp de beställningar de har och blir över.
Andra alternativet är att det blivit fel i systemet på något sätt.

Ja. Jag befarar väl att det senare är mer sannolikt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

170 pers i kö till NoN's chatt. Någon annan som köar för att försöka se om dessa 5900x faktiskt finns, och om vi som redan har beställt sedan innan hos NoN kommer att få någon?

Edit: 30 min senare, köplats 109. 5900x fortfarande "i lager"

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Webhallen:

Härligt system vi har va?

Nu kan jag bara se din order då jag vet ditt kontonamn men detta är klassiska "det blir gult för att produkten är i transportlimbo just nu och kommer bli grön så fort den har landat i butik"

du är #1 i fruängen och 1st är planerad för fruängen

/Patrik

Jag antog att det var något sådant :). Att den går i limbo. Nu har den dock uppdaterats igen att den transporteras igen och kommer på söndag. har dock ingen brådska. Detta blir en bra present till mig själv för min 50-års dag nästa vecka.

Tack för att du kollade.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

170 pers i kö till NoN's chatt. Någon annan som köar för att försöka se om dessa 5900x faktiskt finns, och om vi som redan har beställt sedan innan hos NoN kommer att få någon?

haha jag sitter i kön.. plats 137 nu

Permalänk

Jag noterar också att NoN har ändrat från max 2/kund till max 1/kund för 5900X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoLiNf:

haha jag sitter i kön.. plats 137 nu

Jag antar att du/ni återkommer med info? 🙂

Permalänk
Medlem

Köpte direkt nu, får hoppas man får en.
Annars avbokar man ^^
Fick så jävla sent ett meddelande från prisjakt..

Permalänk

Kort stund sedan hade dustin 40st 5600x för direkt leverans?!?

Jag lade en order där och nu är det 4 kvar -->
https://www.dustinhome.se/product/5011201937/ryzen-5-5600x

Har en order på webhallen liggandes 2020-11-05 15:03 som kanske med stora förhoppnignar får avbeställas om dustin orden går igenom?
Håller tummarna.

Edit två. Nu var dem slut..

lade till mer info
Visa signatur

Fånga dagen

Permalänk
Medlem

Är det någon med en 5800x, 5900x eller 5950x som skulle vilja låsa upp en Far Cry 6-kod till mig?
Köpte den av en kille här på forumet och han skickade koden innan jag insåg att jag inte kan låsa upp den med min 5600x

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]