Permalänk
Avstängd

NZXT Kraken X73 360mm utan trams?

Tittar på följande vattenkyllösningar för min AMD 5900x som jag blivit med:
https://www.inet.se/produkt/5322835/nzxt-kraken-z73-360mm - denna har en LCD-panel
https://www.inet.se/produkt/5322833/nzxt-kraken-x73-360mm - denna har inte LCD-panel

Prisskillnaden är nästan 30% och då struntar jag totalt i saker som RGB och LCD-panel. Om jag förstått rätt så ska de ha exakt samma kylprestanda för det är samma modell utan allt trams?

För övrigt verkar detta vara "the one" som vattenkylning då jag kan tänkas vilja transportera min burk då och då. Transportera 1,3 kg fläkt är ej att rekommendera men vad jag förstått så väger vattenkylningen ännu mer än så!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Viking

Du har förstått rätt. Enda skillnad ska vara LCD-panelen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tittar på följande vattenkyllösningar för min AMD 5900x som jag blivit med:
För övrigt verkar detta vara "the one" som vattenkylning då jag kan tänkas vilja transportera min burk då och då. Transportera 1,3 kg fläkt är ej att rekommendera men vad jag förstått så väger vattenkylningen ännu mer än så!

Det har ju med infästning att göra, 1.3kg luftkylare har ju all vikt på moderkortet. Vikten i vattenkylningen sitter främst fast i chassit, så inga problem öht.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Donnerstal:

Du har förstått rätt. Enda skillnad ska vara LCD-panelen.

Gött! Smällde iväg en order på en sådan!

Nu fattas bara moderkort, minnen, hårddisk & graffe då jag redan har chassi å nätagg sen tidigare!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |