Behöver hjälp att hitta nytt batteri till min Lenovo Yoga 910

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att hitta nytt batteri till min Lenovo Yoga 910

Hejsan,

Efter drygt tre och ett halvt år börjar min laptops batteri bli trött. Det verkar ha gått ner till ungefär hälften av originalkapaciteten, och håller bara ca 4-6 timmar istället för 8-12 som när den var ny. Vet inte om jag har misskött datorn eller om det är vanligt att det går så fort för batteriet att bli dåligt.

Hursomhelst tänkte jag försöka köpa ett nytt batteri och sätta in i datorn, men är väldigt oerfaren i frågan. Var beställer man ifrån för att vara säker på att man inte får tag i något billigt fusk-kvalitets-batteri som exploderar och smälter datorn och/eller mitt ansikte? Kan någon hjälpa mig att hitta en pålitlig tillverkare/affär att köpa ett batteri som passar till min dator från? Modellen är Lenovo Yoga 910-13ikb 80VF.

Stort tack för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av gavlarn:

Kan någon hjälpa mig att hitta en pålitlig tillverkare/affär att köpa ett batteri som passar till min dator från?

Hittade detta Hubei 7,68 V 78Wh på (Svenska) Amazon, Hubei China Energy Li-ion Battery Technology Co.,Ltd som är tillverkare av batteriet verkar inte vara något litet företag precis, så batteriet är förmodligen av bra kvalitet.

Det kostar dock ~800:- men du kommer förmodligen inte att hitta något billigare om du inte vill tumma på kvaliteten.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.