3070 beställningar, vem hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Suprim monterat. Damn vilken chonky boi det är

Japp, tungt och välbyggt men hänger mindre ned sig än Asus TUF som saggade bra mycket mer. För säkerhets skull så monterade jag ändå in det medföljande grafikkortstödet. Jag är nog lite kär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Japp, tungt och välbyggt men hänger mindre ned sig än Asus TUF som saggade bra mycket mer. För säkerhets skull så monterade jag ändå in det medföljande grafikkortstödet. Jag är nog lite kär.

Möjlighet att ta en bild på grafikkortet med stöd och utan ?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Möjlighet att ta en bild på grafikkortet med stöd och utan ?

Done, ska bara komma på hur jag delar dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Möjlighet att ta en bild på grafikkortet med stöd och utan ?

Svårt att se men det hänger ned sig ungefär 10 mm. Mitt TUF (3080) var säkert 25-30 mm.

https://share.icloud.com/photos/08MQUiH1ECf04y4tg3fJHkf6Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Svårt att se men det hänger ned sig ungefär 10 mm. Mitt TUF (3080) var säkert 25-30 mm.

https://share.icloud.com/photos/08MQUiH1ECf04y4tg3fJHkf6Q

Jo det syns.. kommer det med stöd till alla?
Tom 1080 hänger ju lite så fick också ta och fixa ett stöd för den, ser man in i chassit ser det ju inte så bra ut.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jo det syns.. kommer det med stöd till alla?
Tom 1080 hänger ju lite så fick också ta och fixa ett stöd för den, ser man in i chassit ser det ju inte så bra ut.

Suprim X kommer med stöd samt en musmatta.

Permalänk

Vilket stöd ska man köpa? Jag tror inte mitt kort kom med ett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Vilket stöd ska man köpa? Jag tror inte mitt kort kom med ett?

Köpte du ett Suprim X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterRotkiv:

Vilket stöd ska man köpa? Jag tror inte mitt kort kom med ett?

Körde med detta till mitt Asus 3080 TUF tidigare.
Funkade helt okej!

https://www.webhallen.com/se/product/305806-DEEPCOOL-Graphic-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Körde med detta till mitt Asus 3080 TUF tidigare.
Funkade helt okej!

https://www.webhallen.com/se/product/305806-DEEPCOOL-Graphic-...

Finns även denna
https://www.proshop.se/Chassi-tillbehoer/DUTZO-Anti-sag-brack...

Sen finns det en massa olika att hitta på Ebay
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057....

Så man kan få en som passar perfekt till sitt system om man är petig som jag

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Måste ju gå använda typ vad som helst för sviktande GPU?
Typ ett plaströr i rätt längd eller nått?

Permalänk
Skrivet av tJev:

Nu är gainward phantom gs installerat, fick bända lite lätt på chassit för att få in kortet utan att behöva demontera cpu kylaren. Maffigt kort, har svårt att tro att kylningen kommer vara ett problem men det återstår att se

Skrivet av MisterRotkiv:

Mitt kort har inte ens ankommit till en terminal ännu. Det är helt otroligt, inte nog med att vi precis haft Black Weeks utan vi befinner oss dessutom i en pandemi vilket *troligtvis* bidrar till att internethandel ökar. Och PostMord är ÄNDÅ inte förberedda?! Måtte inte min CE för Cyberpunk också fastna 😓 @tJev vad har du för chassi?

Så grabbar, vad tycker ni om phantom kortet? Antar att ni hunnit testa det lite?
Jag valde att skicka tillbaka mitt för att köpa ett gigabyte gaming oc istället.
Läste en del om högljud kylare och höga temperatur. Dock så har folk fått det att klocka bra då det verkar ha högre strömbudget än de flesta 3070(?)

Permalänk
Medlem

Ngt som har ett Aorus 3070 som vill berätta om kortet ?
Är väldigt sugen på det efter som jag själv har Aorus mobo.
Vore kul att få samma, men sneglar även på msi 3070 x

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Måste ju gå använda typ vad som helst för sviktande GPU?
Typ ett plaströr i rätt längd eller nått?

Jag har en sådan här på min rtx2060 https://www.inet.se/produkt/5410367/deepcool-gh-01-a-rgb-gpu-...

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Choppe:

Suprim X kommer med stöd samt en musmatta.

en liten musmatta antar jag?

alltid tänkt att mitt 2070 är bland de längsta korten med sina 307mm, men suprim är alltså 335mm tur att det finns några cm ledigt i chassit.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Skrivet av kalleteodor:

Så grabbar, vad tycker ni om phantom kortet? Antar att ni hunnit testa det lite?
Jag valde att skicka tillbaka mitt för att köpa ett gigabyte gaming oc istället.
Läste en del om högljud kylare och höga temperatur. Dock så har folk fått det att klocka bra då det verkar ha högre strömbudget än de flesta 3070(?)

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att prova det ännu. På grund av en medfödd funktionsnedsättning har jag mycket bristfällig finmotorik och är dessutom jävligt darrhänt när jag gör "pilligt" jobb. Således vågar jag inte ens försöka sätta in kortet själv då jag är livrädd att jag ska skada något på moderkortet. Jag inväntar alltså teknisk assistans med installation men det dröjer ett tag.

Jag är inte särskilt orolig över ljud eller tempraturer såhär i förväg, men är försiktigt optimisisk. Har dessutom köpt nya / extra fläktar äntligen så vi får se. Jag hade också en bokning på ett gigabyte tidigare men Inet flyttade datumet hela tiden och sen dök phantom upp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

en liten musmatta antar jag?

alltid tänkt att mitt 2070 är bland de längsta korten med sina 307mm, men suprim är alltså 335mm tur att det finns några cm ledigt i chassit.

Ganska stor ändå. Gissar på 40x30 cm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Så grabbar, vad tycker ni om phantom kortet? Antar att ni hunnit testa det lite?
Jag valde att skicka tillbaka mitt för att köpa ett gigabyte gaming oc istället.
Läste en del om högljud kylare och höga temperatur. Dock så har folk fått det att klocka bra då det verkar ha högre strömbudget än de flesta 3070(?)

Jag är nästan helt nöjd med mitt Phantom GS. Av någon anledning finns bara en temp sensor på kortet, antar att det gäller alla Phantom. I övrigt går kortet bra, svalt och tyst nu när jag överklockat och undervoltat kortet med auto fan curve som toppar 39% ca 68C.

Stock gick kortet strax under 80C, väsnades en del. Men är ganska säker på att det endast beror på att jag har så dåligt luftflöde i mitt lilla chassi. GPUn får ingen friskluft alls utan får själv dra in de från botten av chassit. I vanligt desktop användande så är zero rpm aktiverat och således tyst, det hörs när grafikkortets kylare drar igång men är inte på något sätt störande längre när den håller sig under 40% fan speed.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Annars om det sviktar, fiskelina?

Permalänk

Har någon fått hem ett Suprim X 3070? Får ett hem hit på måndag men hör mycket klagomål kring DOA.

Visa signatur

GPU Gigabyte GeForce RTX 3070 AORUS Master @ 2.08GHz RAM 32GB Corsair Vengenace LPX 3600MHz CL18
CPU Intel Core i9 10850K @ 5.0GHz MOBO MSI MEG Z490 Unify

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillsmurfen:

Har någon fått hem ett Suprim X 3070? Får ett hem hit på måndag men hör mycket klagomål kring DOA.

Fått hem mitt och det fungerar helt prickfritt. Går svalt, tyst och stabilt.

Permalänk
Skrivet av Lillsmurfen:

Har någon fått hem ett Suprim X 3070? Får ett hem hit på måndag men hör mycket klagomål kring DOA.

Doa?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Tolkade det som dead on arrival. Låter i och för sig lite konstigt.

Permalänk
Medlem

Finns två modeller av 3060Ti på lager hos Webhallen nu, Palit och Gainward.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Fick tack på ett Zotac Gaming GeForce RTX 3070 I November.
Har inte byggt en dator på 15år typ. och sett många bygga coola små Mini-ITX datorer som jag blev sugen på en dag.
Och 3070 modellan jag fick tag på är en av dom "minsta" och får plats i Dan A4 chassit jag byggde i. Funkar perfekt.
Står headless ovanpå en garderob och köra virtuellt via virtual desktop till en Oculus Quest 2. HL: Alyx ser riktigt bra ut
och kul att bygga en dator igen efter så många år.

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Finns 33ST GeForce RTX 3060 Ti i lager hos inet!

https://www.inet.se/produkt/5411878/pny-geforce-rtx-3060-ti-8...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att Elgiganten Nordstan har ett 3070 i lager:
https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Jag stod vid varuutlämningen när en kille kom och lämnade tillbaks det..

Permalänk
Medlem

Jag kommer imorgon lämna tillbaka ett 3070 tuf oc på elgiganten i kalmar. Beställde några olika för ett tag sedan för att garanterat ha ett kort så sitter med 3 st nu. Ett gaming x trio och TUF oc att retunera..

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk

Någon som beställt MSI 3070 Suprim X kort i December och fått nånting ännu? Beställde den 9/12 men hann inte med den där svängen då de hade fått in ett gäng kort Så ledsamt att bara se ett preliminärt 2/1 2021 inkommande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midnattskossan:

Någon som beställt MSI 3070 Suprim X kort i December och fått nånting ännu? Beställde den 9/12 men hann inte med den där svängen då de hade fått in ett gäng kort Så ledsamt att bara se ett preliminärt 2/1 2021 inkommande..

Fick mitt levererat två dagar efter beställningen och har det monterat i datorn nu. Det kommer vara väl värt din väntan kan jag lova!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra