Allt om Cyberpunk 2077 från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Om jag läser vad många skriver här inne så uppfattar jag att witcher 3 är ett mycket bättre spel?

Permalänk
Medlem

Bra förklaring av modern spelutveckling

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Måste säga att Digital Foundries inställningar var spot on. Får 88-90 fps inne i stan nu i 1440p och med Raytracing. Mina ögon och illamående märker stor skillnad mot 60-65 fps.

Är det särskilt mycket med illamående i detta spelet? Brukar inte ha problem. Trodde att spela VR hade gjort det värre.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Är det särskilt mycket med illamående i detta spelet? Brukar inte ha problem. Trodde att spela VR hade gjort det värre.

Säkert bara jag som är känslig. Jag har inga tecken på epilepsi eller nått, men jag har nått som heter krystallsjukan och har haft virus på balansnerven en gång i tiden. Efter det kan jag inte åka karuseller till exempel, och fps spel med hög frametime och eller dålig tickrate och under 60-70 fps så blir jag fort illamående. Gsync hjälper på, absolut, men helst runt 100 fps minst för att jag inte skall känna nått. Sätter jag min skärm i 60hz blir jag illa direkt tex.
Skulle jag provat VR hade man nog fått ringa efter krisgrupp är jag rädd.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasanders:

Kan bara hålla med dig, tyvärr... AI:n känns helt fel och NPCs är bland de stelaste och tråkigaste jag stött på i ett spel. Känns som ingen har något syfte och går runt som robotar.
Detaljrikedomen i staden är helt fantastiskt men tycker ändå att det faller platt när det inte finns något att göra. Inga roliga minispel, tråkiga interaktioner med folk och inga (?) "random events" vad jag stött på 50 timmar in i spelet.

Håller helt och hållet med. Efter ca 20 timmars spelande ger jag upp. Kommer inte fortsätta mer med detta, även om de löser alla buggar. Känslan i spelet är verkligen inte bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Säkert bara jag som är känslig. Jag har inga tecken på epilepsi eller nått, men jag har nått som heter krystallsjukan och har haft virus på balansnerven en gång i tiden. Efter det kan jag inte åka karuseller till exempel, och fps spel med hög frametime och eller dålig tickrate och under 60-70 fps så blir jag fort illamående. Gsync hjälper på, absolut, men helst runt 100 fps minst för att jag inte skall känna nått. Sätter jag min skärm i 60hz blir jag illa direkt tex.
Skulle jag provat VR hade man nog fått ringa efter krisgrupp är jag rädd.

Ah, ok. Jobbigt. Min sambo har nog också kristallsjukan.

Brukar inte ha problem men ibland.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Om jag läser vad många skriver här inne så uppfattar jag att witcher 3 är ett mycket bättre spel?

Jag tycker inte Cyberpunk är dåligt men än så länge så är the Witcher 3 ett bättre spel.
Det är svårt att slå.
När jag tänker på hur jag upplevde the Witcher 3 + dom 2 tilläggen blir jag varm inombords

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Det är helt olika spel, så beror på vad du menar. W3 var också lite kaos vid launch, men är bra nu.

Har du inte spelat W3 borde du spela igenom det först (med lite mods) Hinner de patcha upp detta lite.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag gillar Cyberpunk 2077, men det hade helt klart mått bättre av lite längre utvecklingstid och lite mindre hajp.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077 är kul och jag har haft turen med att det flyter på bra på min dator och inga nämnvärda buggar faktiskt.
Jag är nöjd än.

Det negativa är att när jag är klar med storyn så kommer det ikapp att det faktiskt fattas kontent som självklart skulle vara med vid launch.
Det är redan beskrivet i tråden.

Det behövs mer att göra. Det behövs mer liv i staden. Det behövs kompisar till ens karaktär som hänger med på grejer osv.
Fördelen är att om dom verkligen vill så kan dom bygga ut detta spelet i flera år.
Det är inte ens svårt, alla grunderna är där.
Så vi får se vad som händer och hoppas på det bästa.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Cyberpunk 2077 är kul och jag har haft turen med att det flyter på bra på min dator och inga nämnvärda buggar faktiskt.
Jag är nöjd än.

Det negativa är att när jag är klar med storyn så kommer det ikapp att det faktiskt fattas kontent som självklart skulle vara med vid launch.

Det behövs mer att göra. Det behövs mer liv i staden. Det behövs kompisar till ens karaktär som hänger med på grejer osv.
Fördelen är att om dom verkligen vill så kan dom bygga ut detta spelet i flera år.

Om missnöjet fortsätter kommer deras budget minska rätt grovt. Därav kommer uppdateringar och sådan inte finnas på prio lista är jag rädd för.( bara det nödvändigaste )

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag är nöjd än.

Jag håller med dig på alla punkter!
Dock fick jag en bugg nångång efter 50 timmar som gjorde att statsrutan försvann på ca 80% av alla vapen i inventory och även i shopen. Vilket fick mig att tappa suget på en replay med annan faction rejält. Så nu inväntar jag patchar för det mesta istället.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag är nöjd än.

Håller med här, har kört klart storyn och flesta av sido karaktärs questen och har inget direkt att klaga här. Slår till och med Witcher 3 inom det.

Det är när man börjar freeroama och göra de mindre sidoquesten och aktiviteterna i stan som spelet tappar.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Nej, det tycker jag verkligen inte. Å andra sidan så var jag inte så förtjust i Witcher-spelen

Permalänk
Medlem

Hittade en "Cyberware" guide för hur man kan tänka vid övergången från människa till cyborg
https://www.techradar.com/how-to/cyberpunk-2077-best-cyberwar...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Vill också skriva här för att få lite nyans efter lite negativitet.
Jag älskar spelet 5/5 för mig, ja fast där är massa buggar. Jag är uppenbarligen mindre känslig för jag hade kunnat rada upp tonvis av grafiska buggar, dock har det inte kraschat för mig.
Tyckte huvuduppdraget var roligt men det är definitivt side mission som gör spelet så bra. När man får "kompisar" (tänker på Panam-serien, Judy-serien, Rogue, Kerry, Mayor-serien, Delamain) osv. Gillar också när man blir lite högre level att det är mer crafting, tänka på om man ska kasta pengar på bil och faktiskt leta efter uppgraderingar / mods som gör sin karaktär starkare.

Står att jag har 22h speltid i GOG men borde ligga långt över det, är lvl 30 / sc 50.

Permalänk
Medlem

Skickat en andra önskan om refund till Steam nu, rätt konstigt egentligen att man inte får pengarna tillbaka trots mer än 2h speltid eftersom spelet för mig är trasigt. I Sverige har vi ju ganska trevliga lagar när det kommer till garanti osv så även om Steam återigen väljer att inte återbetala så borde man ju kunna anmäla det vidare? Har 4h speltid men mesta delen av den tiden har ju varit i menyerna för att försöka få skiten spelbart.

För mig är det inte pengarna som är det viktiga utan principen. CD Projekt har ju valt att betala tillbaka digitala köp till ps4/xbox, tycker det borde gälla pc också.

Edit: Fick precis besked om att de inte tänker återbetala... Finns det nåt annat sätt att be om återbetalning på steam? Känns mer som att min ansökan bara går genom en dator som ser att det är över 2h speltid och sen automatiskt nekar... Har försökt två gånger genom steam-appen där man ber om återköp, har googlat men inte hittat nåt annat sätt heller.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte har några problem med prestandan? Den ligger där jag förväntade mig motsvarande mitt numer relativt svaga grafikkort.

3700X
RTX2060
16 GB

Med Digital Foundries inställningar utan RT, i 1440p, med DLSS på Quality så har jag nästan alltid strax över 60 FPS, även mitt i stan. Jag kan inte direkt klaga på det och spelet ser sjukt bra ut.

Riktigt häftigt hur man kan skjuta sönder en del material. Duckade bakom en betonggrej när en mech sköt på mig och den började smula sönder skyddet.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hulle:

Är det bara jag som inte har några problem med prestandan? Den ligger där jag förväntade mig motsvarande mitt numer relativt svaga grafikkort.

3700X
RTX2060
16 GB

Med Digital Foundries inställningar utan RT, i 1440p, med DLSS på Quality så har jag nästan alltid strax över 60 FPS, även mitt i stan. Jag kan inte direkt klaga på det och spelet ser sjukt bra ut.

Riktigt häftigt hur man kan skjuta sönder en del material. Duckade bakom en betonggrej när en mech sköt på mig och den började smula sönder skyddet.

/hulle.

Ingen aning om vad jag har för FPS men kör med detta

Flyter på bra så tror jag ska testa öka DLSS:en lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Prova Balanced, den fungerar bra för mig. Det ska vara nästa steg mellan Performance och Quality.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ingen aning om vad jag har för FPS men kör med detta
https://i.imgur.com/wPcK01Z.png

Man kan kolla FPS via Geforce overlayen (alt+z).

Vad har du för specs?

4K med DLSS på performance så renderas spelet i 1080p.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

The Witcher 3 var dock i ett katastrofalt läge vid lanuch det med. Tog några månader innan det mesta reddes ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Har någon fått leveransbekräftelse från Amazon.se? De drog pengarna igår men fick inget mail och orderstatus säger fortfarande väntande trots de har i lager sen tidigare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Nån mer än jag som tycker det är jobbigt med överdriven ljussättning med "blown out highlights" där man inte ser ett skit?! Tycker överanvändningen av detta påminner om när "bloom" blev en grej. Tycker det ser förjävligt ut. Sådär bländad blir man typ aldrig i verkligheten. Bra kameror idag har oftast tillräckligt bra dynamiskt omfång att man slipper sådär extrema kontraster mellan mörka och ljusa områden. Renderingen av hår ser förjävligt ut också oavsett inställning. Generellt sett tycker jag spel som exempelvis Final Fantasy 15 ser bättre ut även om världen i sig är imponerande.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nån mer än jag som tycker det är jobbigt med överdriven ljussättning med "blown out highlights" där man inte ser ett skit?! Tycker överanvändningen av detta påminner om när "bloom" blev en grej. Tycker det ser förjävligt ut. Sådär bländad blir man typ aldrig i verkligheten. Bra kameror idag har oftast tillräckligt bra dynamiskt omfång att man slipper sådär extrema kontraster mellan mörka och ljusa områden. Renderingen av hår ser förjävligt ut också oavsett inställning. Generellt sett tycker jag spel som exempelvis Final Fantasy 15 ser bättre ut även om världen i sig är imponerande.

Håller inte med dig. Tycker håret ser fantastiskt ut på huvudkaraktärerna i spelet men du kanske tänker på random NPCs?

Visa signatur

GPU: Asus Strix 3090 OC
CPU: Intel i9-10850k
RAM: G.Skill Trident Z Royal 3600MHz CL16
MOBO: MSI Z490 MEG Unify

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Skickat en andra önskan om refund till Steam nu, rätt konstigt egentligen att man inte får pengarna tillbaka trots mer än 2h speltid eftersom spelet för mig är trasigt. I Sverige har vi ju ganska trevliga lagar när det kommer till garanti osv så även om Steam återigen väljer att inte återbetala så borde man ju kunna anmäla det vidare? Har 4h speltid men mesta delen av den tiden har ju varit i menyerna för att försöka få skiten spelbart.

För mig är det inte pengarna som är det viktiga utan principen. CD Projekt har ju valt att betala tillbaka digitala köp till ps4/xbox, tycker det borde gälla pc också.

Edit: Fick precis besked om att de inte tänker återbetala... Finns det nåt annat sätt att be om återbetalning på steam? Känns mer som att min ansökan bara går genom en dator som ser att det är över 2h speltid och sen automatiskt nekar... Har försökt två gånger genom steam-appen där man ber om återköp, har googlat men inte hittat nåt annat sätt heller.

Det ska finnas ett sätt att manuellt kontakta dem för en återbetalning. Det är flera som skrivit på Reddit att de blev nekade av automatiska systemet men fick återbetalt via manuell hantering.

Samma sak för Playstation store tydligen.

Och får man ingen hjälp kan man maila innan 21 dec till CDPR det finns en e-post för det i en bild på twitter.

Jag kommer att försöka lämna tillbaka mitt på Elgiganten. De har inget öppet köp på spel som öppnats. Ska även maila den där adressen ”helpmerefund” nånting senast 21 dec.

Upplevde spelet som kul i början men har insett att det var väldigt ytligt då jag gillar stilen (vaporwave retrowave scifi etc). Otroligt tunt när man skrapar på ytan. Och storyn tog slut jättefort bara sprang igenom den med katana utan motstånd.

Marknadsföringen känns som största scammen jag varit med om när det gäller ett spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitstream:

Det ska finnas ett sätt att manuellt kontakta dem för en återbetalning. Det är flera som skrivit på Reddit att de blev nekade av automatiska systemet men fick återbetalt via manuell hantering.

Och får man ingen hjälp kan man maila innan 21 dec till CDPR det finns en e-post för det i en bild på twitter.

Jag kommer att försöka lämna tillbaka mitt på Elgiganten. De har inget öppet köp på spel som öppnats. Ska även maila den där adressen ”helpmerefund” nånting senast 21 dec.

Upplevde spelet som kul i början men har insett att det var väldigt ytligt då jag gillar stilen (vaporwave retrowave scifi etc). Otroligt tunt när man skrapar på ytan. Och storyn tog slut jättefort bara sprang igenom den med katana utan motstånd.

Marknadsföringen känns som största scammen jag varit med om när det gäller ett spel.

Har letat och letat efter hur man kontaktar en riktig människa om återköp men hittar inget

Även om dom löser de tekniska problemen så verkar ju spelet bara vara ett tomt skal som du skriver, vill bara bli av med skiten.

Rätt sjukt med max 2h som maxtid för återbetalning också, det var ju först när jag kom in i stan som prestandan störtdök.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

3700X
RTX2060
16 GB

/hulle.

Har samma, fast en 2080S, och spelar fullkomligt smärtfritt i 1440 med det mesta på high/ultra, ingen rt och dlss på quality (eller om det var performance) och snittat 60+ mestadels

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitstream:

Du har spelat igenom hela spelet och ska lämna tillbaks det, men det är CDPR som är scammers?

Permalänk
Medlem

wiki-länk

Köpte Kusanagi-hojen igår och resorna i Night City har blivit mkt trevligare än på javkies hoj

Bara det att den är inspirerad från Akira, första filmen som gav mig intresse för cyberpumktemat, gjorde det till ett instaclick-köp

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | LG C4 4k oled | Oculus Quest 3