Epic Games Store ger bort 15 spel fram till nyårsafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Nix, 6an håller ubisoft på att utveckla. Finns en del andra Far Cry spel som Primal som inte alls räknas som del av huvudserien.
New Dawn skulle man kanske kunna se som typ 5.5 istället.

Ok, Far Cry "5.5" köper jag, hursomhelst ingick det i bundlen.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Hjälpsam

Metro 2033 hade jag redan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Ok, Far Cry "5.5" köper jag, hursomhelst ingick det i bundlen.

Värt spela bägge helt klart

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Metro 2033 hade jag redan.

Ja, det har dom gett bort tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Metro 2033 hade jag redan.

Samma här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dom här är ju felaktiga?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem

Epic listan verkar ju inte stämma alls?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Dom här är ju felaktiga?

Skrivet av BrottOchStraff:

Epic listan verkar ju inte stämma alls?

Kolla här i tråden, listan i artikeln var en gissning och det finns en annan lista här i tråden som stämmer hittils. Kanske @loevet eller @wittwang kan korrigera så fler slipper läsa och tro fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kolla här i tråden, listan i artikeln var en gissning och det finns en annan lista här i tråden som stämmer hittils. Kanske @loevet eller @wittwang kan korrigera så fler slipper läsa och tro fel?

Ah tack!

Den listan verkar ju dock inte alls lika rolig

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Stroker:

Dom här är ju felaktiga?

Skrivet av BrottOchStraff:

Epic listan verkar ju inte stämma alls?

Kolla längst ner i artikeln:

Skrivet av Artikel:

Med facit i hand visade sig den läckta listan vara någons önskelista till tomten.

Permalänk
Medlem

Fick upp ögonen för Epics rea tack vare deras giveaway och skulle köpa ett spel. Ingenting fungerade som det skulle och det stod och tugga på att betalningen skulle gå igenom, jag väntade väl 5 minuter innan jag klickade ner. Min kupong på 99;- har försvunnit men pengar har inte dragits och spelet finns inte i biblioteket. Tur att deras giveaways fungerar bättre än deras store, för dom är smidiga och går åtminstone igenom.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Fick upp ögonen för Epics rea tack vare deras giveaway och skulle köpa ett spel. Ingenting fungerade som det skulle och det stod och tugga på att betalningen skulle gå igenom, jag väntade väl 5 minuter innan jag klickade ner. Min kupong på 99;- har försvunnit men pengar har inte dragits och spelet finns inte i biblioteket. Tur att deras giveaways fungerar bättre än deras store, för dom är smidiga och går åtminstone igenom.

Har råkat ut för samma sak, men när jag gick in igen så kom kupongen automatiskt tillbaka i kassan.
Och givetvis så har du inget spel i ditt bibliotek om de inte har dragit några pengar.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Har råkat ut för samma sak, men när jag gick in igen så kom kupongen automatiskt tillbaka i kassan.
Och givetvis så har du inget spel i ditt bibliotek om de inte har dragit några pengar.

Kupongen är puts väck. Jag menade att eftersom kupongen var borta kunde kanske pengarna dras lite senare och spelet hade hamnat i biblioteket redan men icke för något måste ju "gått igenom" när den försvann.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Idag: Darkest Dungeon.

funkar att ladda ner nu
Permalänk
Medlem
Skrivet av tonfisk:

Idag: Darkest Dungeon.

Va?
Dagens är Night in the Woods

Edit: Jag har tydligen problem att läsa datum, tonfisk hade nog helt rätt då han skrev det God fortsättning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Inte koll på inläggens datum?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mauk:

Riktigt bra spel, tragiskt vad som hände skaparen dock. Hade hoppats på mer i samma stuk men är ganska kört nu.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alec_Holowka

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Riktigt bra spel, tragiskt vad som hände skaparen dock. Hade hoppats på mer i samma stuk men är ganska kört nu.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alec_Holowka

Så stämningsfullt, och har bra musik och minispel som håller igång ett främst story-drivet spel. Lirade igenom det två ggr på Switch, kan ej rekommendera nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Inte koll på inläggens datum?

Nä jag får skylla på julledighet, blir tidsvild

Permalänk
Lego Master
Skrivet av hazelgrouse86:

Så stämningsfullt, och har bra musik och minispel som håller igång ett främst story-drivet spel. Lirade igenom det två ggr på Switch, kan ej rekommendera nog.

Skaffade det med mindre än en minut kvar idag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Stranded Deep nu!

Skrivet av hazelgrouse86:

Så stämningsfullt, och har bra musik och minispel som håller igång ett främst story-drivet spel. Lirade igenom det två ggr på Switch, kan ej rekommendera nog.

Verkligen, blir att spela igenom snart nog hoppas jag. Köpte till Switch strax efter lanseringen och spelade igenom där så riktigt fint med gratis dubbeldipp.
Var något år sedan nu så det är dags.

Permalänk
Medlem

Intressant spelsläpp idag Stranded Deep, väldigt lättdrivet men verkar ändå vara hyffsat snyggt och jag gillar konceptet. Kul att det släpps just idag när cast Away med Tom Hanks precis sänts på Tv4 haha! Också annorlunda med tanke på att detta tydligen är en early relase och spelet är inte riktigt färdigt ännu så ett helt nytt spel idag vad det verkar...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Intressant spelsläpp idag Stranded Deep, väldigt lättdrivet men verkar ändå vara hyffsat snyggt och jag gillar konceptet. Kul att det släpps just idag när cast Away med Tom Hanks precis sänts på Tv4 haha! Också annorlunda med tanke på att detta tydligen är en early relase och spelet är inte riktigt färdigt ännu så ett helt nytt spel idag vad det verkar...

5 år gammalt känns inte så nytt direkt. Early access så länge känns inte heller så fräscht.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

5 år gammalt känns inte så nytt direkt. Early access så länge känns inte heller så fräscht.

Jo jag upptäckte det senare men det verkar fortfarande vara ett kul spel. Konstigt de kallar de early access fortfarande, kanske blev spelet aldrig helt färdigt?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonfisk:

Idag: Darkest Dungeon.

Skrivet av Mauk:

Va?
Dagens är Night in the Woods

Edit: Jag har tydligen problem att läsa datum, tonfisk hade nog helt rätt då han skrev det God fortsättning.

Skrivet av anon5930:

Stranded Deep nu!

Då verkar det som att denna lista stämmer?
Epic Games Store Free Games List (December)

I så fall dessa kvar:
December 29th – Solitarica
December 30th – Torchlight II
December 31st – Jurassic World Evolution

Permalänk
Medlem

Eftersom "önskelistan" i artikeln inte stämde så köpte jag istället
The Witcher 3: Wild Hunt - Game of the Year Edition på GOG - Rea 149kr - Ordinarie pris 499kr
(120kr Reapris standard version - Ordinare pris 399kr standard version).

Why buy on GOG.COM?
* DRM FREE. No activation or online connection required to play.
* Safety and satisfaction. Stellar support 24/7 and full refunds up to 30 days.

Höll nästan på att köpa det på Steam (15€ - Game of the Year Edition) innan jag kom på att jag skulle kolla GOG också.
Föredrar DRM-fritt om jag får välja.
Man kan ju alltid ladda ner valfri spyware eller köra super pi eller dyl. i bakgrunden för att kompensera att man inte kör spelen via EGS.

Tyvärr så får jag ha kvar EGS för SnowRunner.
Finns bara på EGS och Playstation 4/5 och Xbox Series.
Har bara de äldre PS3 och Xbox 360 förutom PC.
Eller jag har andra äldre konsoler också, men det hjälper inte för SnowRunner.
Hoppas att SnowRunner kommer till Steam under 2021.

Åtminstone kan man döda EGS när man inte spelar något där, EGS behöver inte köras 24/7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Då verkar det som att denna lista stämmer?
Epic Games Store Free Games List (December)

I så fall dessa kvar:
December 29th – Solitarica
December 30th – Torchlight II
December 31st – Jurassic World Evolution

Nice! Bra spel allihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Hittade en ny lista så vi får se om den här listan stämmer Blir lite som Julkalendern detta!

https://i.imgur.com/FHvjwWq.jpg

I och med att den här listan är offciella listan som vi redan kan se (tror det är lättare att pricka in alla rätt på bingolotto än det här), så undrar jag om det inte är Epic själva som läckt ut detta - PR-syfte?

Eller handlar det snarare om att någon Epic-medarbetare som råkat göra ett misstag?

I vilket fall som så förvånar det mig att Epic faktiskt ändå gått på listan ända tills nu, trots att det läckt ut redan 2-3 dagar efter de börjat med give-away-event.