Gör årets sommar- och vinterdator till permanenta inslag plus fler rekommendationer

Permalänk
Medlem

Gör årets sommar- och vinterdator till permanenta inslag plus fler rekommendationer

Jag gör personligen uppgraderingar av min stationära gaming-PC någon gång om året. Men det kan gå flera år mellan att jag byter en specifik komponent som skärm, grafikkort eller annat. Personligen har jag inte intresse av att hålla mig uppdaterad på den tekniska utvecklingen hela tiden, vilket betyder att jag vid varje uppgradering ofta behövt sitta och göra dagar av efterforskningar för att veta att jag inte lägger mina pengar på fel saker. De senaste åren har jag dock haft stor hjälp av Sweclockers vinter- och sommardatorer. Jag vet att det ligger betydligt mer kunskap och research bakom deras val än jag själv kan lägga bakom mitt eget, och det sparar mig massor av tid.

Jag har dock förslag/önskemål på hur dessa inslag hade kunnat underlätta ännu mer för personer som liksom jag inte vill bli proffs på hårdvara bara för att kunna ha en spelrigg hemma.

Förslag på förändringar:
-----------------------------------------------------------------------------
Gör rekommendationer för olika budgetar.
Gör rekommendationer för olika budgetar (låg, mellan, hög), antingen varje säsong, eller alternera så att det alltid finns ett alternativ i "rätt" budget för folk. Bör åtminstone komma en rekommendation per budget om året. Nu har ni bara en om året vad jag vet, men det skulle ju kunna komma 3 samtidigt (årets vinterdatorer), eller vid olika tillfällen (vinter-, vår- och höstdator t.ex.).

Gör rekommendationer enklare att hitta.
Gör säsongens dator till stående inslag man kan hitta i navigeringsmenyn, där den senaste alltid syns först. Idag får man söka efter sommar-/vinterdator och hitta i sökresultaten. Detta blir extra hjälpsamt när man har flera olika rekommendationer.

Ge rekommendationer av annan utrustning, som t.ex. skärmar
Utöka även till rekommendationer inom andra områden som t.ex. skärmar. Skärmar är ett område som kräver en massa efterforskningar för att kunna göra bra val. Här skulle man kunna ha olika kategorier efter för vad folk är ute efter, som t.ex. gaming, media eller annat, samt olika budgetar. Det skulle kunna utökas till även andra områden som hörlurar/högtalare och annat, men skärmar skulle vara mest hjälpsamt efter själva datorn enligt mig.

-----------------------------------------------------------------------------

Nu förstår jag ju att det kostar tid och pengar att göra detta, men eftersom ni med era vinterdatorer samarbetar med olika återförsäljare förmodar jag att ni får något betalt för affärerna ni drar in till samarbetspartnern. Om det täcker kostnaden för arbetet har jag ingen aning om. Jag själv skulle lätt betala för att slippa sitta och göra jobbet själv, men misstänker att en betal-feature inte hade använts av många. Hoppas att samarbeten och reklamintäkter räcker för att göra detta möjligt.

Sammanfattningsvis: Jag litar mer på er expertis när det gäller val av hårdvara än min egen, och jag slipper gärna göra jobbet att lära mig allt om t.ex. skärmar var fjärde år. Rekommendationer från er hade varit till stor hjälp för folk som jag som inte har kunskap eller intresse, men gärna har en bra rigg ändå.