PayPal håller mina pengar gisslan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det låter ju livsfarligt om man kan maila in och byta telefonnummer på sin 2FA. Det borde man inte kunna göra.

Ibland är det skönt att det går bra

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Använder PayPal flitigt, har sällan haft problem och de gånger jag haft problem har jag fått hjäp fort, kör PayPal på allt som har med gaming att göra, PlayStation Store, Steam, Battle.net etc.

Kan dock förstå att det kan bli bök just om man har 2FA aktiverat och inte längre har telefonen tillgänglig, att man kan maila in och uppge sina sista 4-siffror på ett av de kort man har hos PayPal låter inte säkert.

Vad jag vet har dock PayPal inga "Recovery Codes" däremot så bör man kunna logga in om man kommer ihåg sina två säkerhetsfrågor.

Permalänk
Medlem

Labyrintvägen ?

Ja just dé ! Pay Pal visar upp sin "BÄSTA" sida. Enkelt som faen, men bara om du kan knepen och hittar in !!! Inte bra....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det låter ju livsfarligt om man kan maila in och byta telefonnummer på sin 2FA. Det borde man inte kunna göra.

Det går mig mig veterligen bara att göra det om man skickar från det e-post kontot man har registrerat hos dem, vilket betyder att inte vem som helst kan göra det (och ja, jag vet att det går att "spoofa" avsändaren i e-post meddelanden).
Det är fler än PayPal som har att man kan göra så.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Spänningen fortsätter...

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att bara att läsa Aleksandras halvt verklighetsfrånvända svar gjorde mig förbannad... Har de inte koll på någonting?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Måste bara säga att bara att läsa Aleksandras halvt verklighetsfrånvända svar gjorde mig förbannad... Har de inte koll på någonting?

Nu har ärendet stängts eftersom inget hänt i det på 24 timmar. : )))))) Fortfarande inga pengar. Kanske imorgon. Antagligen inte.

Permalänk
Medlem

Slutet gott. Nu har jag fått mina pengar. Hoppas denna tråden kan hjälpa någon i framtiden. Nyckeln var att lägga ett halvt arbetsår på att tjata på supporten. Haj.

Permalänk
Medlem

Så efter att ha lagt uppemot 1000 arbetstimmar på att ha tjatat till paypal tröttnat fick du äntligen dina, efter paypals avgifter var dragna, 42 cent!? Härligt! Grattis!!!

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem

Intressant fick ett brev hem för någon vecka sen som sa att jag har ett inaktivt Paypal konto och att det numera finns en ny serviceavgift för inaktiva konton tills det blir 0:- självklart skriver dom inte ut saldot på kontot i brevet.

Jag har rätt lösenord men eftersom jag inte använt kontot på länge så är tfn fel, försökte ringa supporten men efter suttit i kö i 15 min möts man av "det är många som ringer just nu klick" konstigt nog är det samma problem oavsätt när du ringer

Ska testa dra iväg ett mail till adressen i tråden och se vad som händer

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem att jag byt moblinummer. Men jag bara ringde in till deras kundtjänst:
https://www.paypal.com/se/smarthelp/contact-us
Alltså 0850252318
De frågade först efter mitt fullständiga namn sen eposten därefter vilken adress det stod på kontot.
Kunde ge svar på de frågorna så de byta nummer åt mig på typ 30 sekunder.
Dock så vara det problem med deras telefon växel. Tog mig fyra försök att komma fram till en person som fixade problemet åt mig.
Nämnde problemet och de skulle kolla upp det.