CD Projekt Red ber om ursäkt för Cyberpunk 2077-lanseringen

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red ber om ursäkt för Cyberpunk 2077-lanseringen

Företagets medgrundare och ledning tar på sig skulden för spelets problemfyllda lansering, och presenterar planen för åtgärder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Fungerade utmärkt för mig från dag ett men tröttnade tyvärr efter 50h..

Permalänk
Avstängd

Det positiva med CDPR-spelen är att de åldras som vin & whisky: de blir bättre med åren när de får ligga och patchas i fred!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Nöjd PC-spelare med ~80h spelade och inne på en andra walkthrough.
Endast upplevt ett fåtal, mindre buggar som inte stört mig så mycket.

Spelet har aldrig kraschat för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Spelat PS4 versionen en hel del (56 h) på PS5 och tyckte det var bra. Oftast stabil 60 fps (dippar i bland vid bilkörning) och och tyckte det såg nog bra ut också (1188p). Stora problemet var dock att det kraschade ganska regelbundet en gång i timmen.
Så nu kör jag på PC och är nöjdare med det.

(I övrigt har jag även spelat igenom opatchade 1.00 på PS4 Pro och det var spännande. Var tvungen att kollla ner i golvet för att ta mig genom ett ställe, kraschade om jag kollade uppåt)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Inväntar DLC, min lvl 50 Gubbe behöver mer att göra

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Visst har det dykt upp några få störande buggar och jag har haft några få krasher också, men 200h+ och inne på min andra karraktär och jag kan inte påstå att jag har något direkt att klaga på.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Har pratat med kompis som spelar det på Xbox One och han är nöjd ändå. Tror 1.06 fixade de värsta crasherna och grafiken bryr sig inte "genomsnittspelaren" så mycket om, de ser rätt snyggt ut ändå i rörelse även i 900p

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem

Pc of course. Spelat typ 60+ timmar och bara älskar att köra runt med Rayfield Caliburn som bil. Sen så ser jag några snubbar med a markering på deras huvuden, stannar och ser att dom är efterlysta. Drar fram min black unicorn (legend katana) och bara klyver dom vänster o höger. Antingen med huvudet först eller några armar och ben innan huvudet ryker efter. Visar det sig att det är någon som inte är efterlyst och jag åker på en stjärna eller två så tar jag fram geväret och dödar snuten innan jag drar fort som fan i min snabba bil. Kan det bli roligare än så?

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Ja vi på PC hade väll inte så mycket problem, även om det kanske hade behövts några månaders finputsning till för att få det perfekt så fungerade nästan allt som det skulle. Det var väll folk som satt på dom gamla konsolerna som inte direkt fick en bra upplevelse.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Känns som att när man bett om ursäkt såhär många gånger så minskar värdet på dem för varje gång.

Visa signatur

:: fisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Fungerade utmärkt för mig från dag ett men tröttnade tyvärr efter 50h..

50h är rätt bra speltid ändå

Permalänk
Medlem

Kommer nog testa spelet när den slutgiltiga versionen kommer.

Synd att det ska dröja så länge nu jämfört med förr, men så är det. Men då det inte direkt är någon brist på spel hinner man inte prova ens en femtedel.

Permalänk
Keeper of Traditions

De skulle gett det ett års utveckling till, släppt till nästa jul. Nu har de tappat all respekt de haft som utvecklare istället.

RIP in pieces, CDPR...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

50h är rätt bra speltid ändå

Precis, 10kr timmen är inte farligt. En bio kostar ju ca 50kr timmen tex.

Jag brukar köra ca 10kr / h för spel och då är jag nöjd. Ju mer jag spelar ju bättre såklart men det är min pris-formel iaf.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

160 timmars spelande på pc i ultrawide med senaste hårdvaran. Bra underhållning för min del, har noterat buggar och glitchar men inget som direkt förstört. Kanske är jag avtrubbad då jag mest spelat Fallout 76 de senaste två åren
Undrar vad jag skall spela härnäst bara...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

Har faktiskt sluta spela det. Mäktig och vääkert spel på min PC Rig, nästan buggfri efter senaste hotfixes. Men blev verkligen trött. Åter till Red Dead 2 för en stund.

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

När han säger att företagets kvalitetssäkring har varit bristande menar han att ingen av dem har spelat One och ps4 fat versionerna överhuvudtaget innan det släpptes? Det handlar ändå inte om enstaka buggar och subtila sällsynta FPS drop...

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Nog för att jag uppskattar att dom släpper en ursäkt, enklare att säga så lite som möjligt i detta läge. Men, vet inte vad jag tycker är värst; om dom blåljuger om vad dom visste om spelets status på last gen inför launch eller att dom helt enkelt inte fattade hur illa det var. Sen med tanke på stämmningen, så "kan" dom väl inte riktigt gå ut å säga att dom var fullt medvetna om att dom släppte ett trasigt spel så är väl iof inte konstigt att dom inte erkänner det.

Oavsett så är jag iaf fortfarande pepp på att köpa spelet, förhoppningsvis så levererar patch 1.1 eller 1.2 så man äntligen kan få spela det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

De skulle gett det ett års utveckling till, släppt till nästa jul. Nu har de tappat all respekt de haft som utvecklare istället.

RIP in pieces, CDPR...

Det krävs mer än en totalt havererad release för att all respekt ska fara ut för mig.

Witcher 3 var också en total katastrof när det släpptes och jag undrar om inte PC-versionen den gången var i än sämre skick? Men med tiden och en massa bra uppdateringar där allt från kontroller till menyer putsades på så blev det ett mästerverk. Jag hoppas att CDPR kan göra samma sak med CP2077.

Dock är jag med på att de tagit sig vatten över huvudet med beslutet att även släppa på konsolerna, det känns som att spelet har blivit begränsat på alla plattformar med tanke på hårdvaran i PS4 och XBone. De ville väl troligtvis släppa spelet tidigare och hade de räknat med att släppa så sent som de till slut gjorde hade de tjänat på att sikta på de nya konsolerna. En kombination av Microsofts inställning att allt ska vara crossgen i ett par år och att hundratals miljoner har en konsol ur förra generationen hemma gjorde nog att CDPR blev giriga och försökte något som är nästan omöjligt med tanke på vilka visioner de har för CP2077. Hårdvaran (speciellt CPU) i last gen är för klena helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Förr var det ett privilegium att få spela alpha o beta. Nuförtiden får alla vara med i den processen

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Novdid:

Det krävs mer än en totalt havererad release för att all respekt ska fara ut för mig.

Witcher 3 var också en total katastrof när det släpptes och jag undrar om inte PC-versionen den gången var i än sämre skick? Men med tiden och en massa bra uppdateringar där allt från kontroller till menyer putsades på så blev det ett mästerverk. Jag hoppas att CDPR kan göra samma sak med CP2077.

Dock är jag med på att de tagit sig vatten över huvudet med beslutet att även släppa på konsolerna, det känns som att spelet har blivit begränsat på alla plattformar med tanke på hårdvaran i PS4 och XBone. De ville väl troligtvis släppa spelet tidigare och hade de räknat med att släppa så sent som de till slut gjorde hade de tjänat på att sikta på de nya konsolerna. En kombination av Microsofts inställning att allt ska vara crossgen i ett par år och att hundratals miljoner har en konsol ur förra generationen hemma gjorde nog att CDPR blev giriga och försökte något som är nästan omöjligt med tanke på vilka visioner de har för CP2077. Hårdvaran (speciellt CPU) i last gen är för klena helt enkelt.

Kan inte hålla med. De har nu visat vart deras prioteringar ligger, och varken kunden eller produkten kommer i första (eller andra) hand.

Respekt tar lång tid att bygga upp, men ett ögonblick att riva ner. Eller hur nu det uttrycket brukar gå...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Ett par bedragare och charlataner som ber om ursäkt. CDPR är ett par riktigt fula fiskar och det är något ingen borde glömma. De tog konsumenternas pengar och levererade skräp. Skräpspel kan ju vara underhållande likväl, men det är fortfarande skräp.

Men det är klart, om man är en fanboi så är man liksom. Då kan ursäkten säkert vara av värde :P.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Spelat på PC ca: 50h med i9 10850k och RTX3080 har funkat bra

Några bilar som flugit upp i luften och något huvud som poppat upp genom taket på bilen men annars inga problem.

Permalänk
Testpilot

Låter spelet bakas ett år eller två till i ugnen innan jag ens bemödar mig att installera spelet igen. Flöt som sirap oberoende av vilket system i sign jag använde, hela vägen från 1.01 upp till 1.04. För att inte nämna dom otaliga buggarna som jag sprungit på - Allt ifrån visuella till rena gamebreaking som stoppat progression för questet i fråga.

Sedan kanske spelet känns komplett när alla gratis och eventuellt betalda DLC's är ute också så man får mer än 50h att spela igenom (klarade mainstoryn under dom första 20h).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Det som står högst upp på min priolista är bättre AI och prestanda.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte hålla med. De har nu visat vart deras prioteringar ligger, och varken kunden eller produkten kommer i första (eller andra) hand.

Respekt tar lång tid att bygga upp, men ett ögonblick att riva ner. Eller hur nu det uttrycket brukar gå...

Jag förstår dig. Du har absolut en poäng. Det krävs dock mer än ett spel för att jag ska säga att förtroendet är raserat. Vi får se hur de hanterar nästa stora släpp, om det är samma visa då så har de likt många andra utvecklare som blivit för stora uppenbarligen fått organisatoriska problem.

Permalänk
Lego Master

Pudla är väl bättre än att bara ignorera problemet, åtminstone.

Men jag kan inte komma över hur jävla grötigt interfacet i CP2077 är. Jag fattar att man haft en viss estetik i åtanke, men det är bara helt bisarrt hur man fått det igenom speltesterna utan att nån fått ett sammanbrott. Det känns som att jag måste brottas med interfacet varje gång jag ska sätta mig och spela, vilket gör att det sällan blir mer än en timme i stöten innan jag tröttnar och ger upp.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag har sett endel köpa spelet för fullpris för att stötta kodarna och skyller releasen på investerare och ledningen. Tror de att ledningen och investerarna lär sig då spelet ändå sålt som smör?