Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baalex:

Jag köpte sex kit för att ge bort till kollegor, och la till ett 3070...

Då fattar jag att de inte strök en uppsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Lite sjukt. Kom igår, hunnit spela lite och måste säga att den känns riktigt bra i handen! Inte riktigt säker om jag skulle tycka den var värd att spendera 1600 för då det egentligen är en "refresh" för de vi pröjsa de så var de ju godkänt iallafall 🤘👍

Beställde en ett par dagar efter "rean", kollade bara av en slump och då var den nere på 1100 igen ett väldigt kort tag. Min kom också igår, känns verkligen obehagligt lätt och då körde jag ändå med en Finalmouse Ultralight 2 innan.. Tror det är trådlösheten som gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Lite sjukt. Kom igår, hunnit spela lite och måste säga att den känns riktigt bra i handen! Inte riktigt säker om jag skulle tycka den var värd att spendera 1600 för då det egentligen är en "refresh" för de vi pröjsa de så var de ju godkänt iallafall 🤘👍

Yeah den är ganska trevlig det lilla jag hunnit testa idag. Är lite orolig för den vita färgen i längden men vi får väl se

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Beställde en ett par dagar efter "rean", kollade bara av en slump och då var den nere på 1100 igen ett väldigt kort tag. Min kom också igår, känns verkligen obehagligt lätt och då körde jag ändå med en Finalmouse Ultralight 2 innan.. Tror det är trådlösheten som gör det

Själv köpte jag en vikt på 10 gram (är egentligen en officiell reservdel till någon av logitechs tidigare möss) som sitter där man annars sätter induktionsladdaren på min G Pro Wireless (originalet) då jag tyckte att den var lite väl lätt för min smak. Hoppet från min föregående mus som vägde nästan det dubbla blev helt enkelt för stort. Med den i tycker jag dock att det är den bästa mus jag haft.

Vill jag kan jag troligen hyfsat enkelt vänja mig av med att ha den extra vikten där, nu när jag vant med vid den stora initiala viktminskningen.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

Mitt kit kom precis. Helt sjukt att dom även inkluderade en pingvinstång för det priset! Haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Mitt kit kom precis. Helt sjukt att dom även inkluderade en pingvinstång för det priset! Haha!

Vilken leveransmetod tog du?

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Vilken leveransmetod tog du?

Brev. Hemburet mejselkit och pingvinstång i vadderat kuvert för 6 spänn. Otroligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zonar:

Japp och undrar om man får med en Pingvinstång.....

/z

Idag damp verktygskittet inklusive Pingvinstång lakrits med mint ner i brevlådan!
Sjukt snabb leverans av Inet än en gång!

Allt detta för det fantastiska priset av 6 kr!

/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem

Fantastiskt av Inet att inte skimpa på pingvinstången trots så lågt belopp. Var oerhört sugen på en också Ferrarismak, nam nam.

Edit: Flera innan mig som var lika överraskade och glada, men det får bli en kör av hyllningar, credit where credit is due.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av µiCro:

LG OLED 55CX för 12 999 kr hos Elfynd (OBS! 1 års garanti):
https://www.elfynd.se/lg-55-cx-4k-oled-tv-oled55cx

Man har oavsett 3 års reklamationsrätt, inget de kan friskriva sig ifrån.
Elgiganten bland annat har försökt hålla på med 1 års garanti för att försöka snacka sig ut 3 år reklamationsrätt till kunder

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon85:

Man har oavsett 3 års reklamationsrätt, inget de kan friskriva sig ifrån.
Elgiganten bland annat har försökt hålla på med 1 års garanti för att försöka snacka sig ut 3 år reklamationsrätt till kunder

Visst är det så, men det är ju två väldigt olika saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Mitt kit kom precis. Helt sjukt att dom även inkluderade en pingvinstång för det priset! Haha!

Skrivet av Frisell:

Brev. Hemburet mejselkit och pingvinstång i vadderat kuvert för 6 spänn. Otroligt!

Skrivet av zonar:

Idag damp verktygskittet inklusive Pingvinstång lakrits med mint ner i brevlådan!
Sjukt snabb leverans av Inet än en gång!

Allt detta för det fantastiska priset av 6 kr!

/z

Samma här! 😊 Tack @Inet för det!

Kommer ge min mor ett kit, då jag har tagit hennes gamla som knappt har några bits kvar. Ett ska pappa också få tänkte jag. Sedan blir det ett till mig själv och funderar på att lägga ut ett säljes här på SweClockers där man får buda och alla intäkter kommer gå till Barncancerfonden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon287298:

Visst är det så, men det är ju två väldigt olika saker.

Jo, garanti är något butiken/tillverkare själva väljer att lämna och kan betyda vad som helst... Jag ser inte varför jag skulle behöva garanti själv när jag alltid kan nyttja reklamation när det är fel på produkten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Samma här! 😊 Tack @Inet för det!

https://i.imgur.com/OQNp1Kq.jpg

Kommer ge min mor ett kit, då jag har tagit hennes gamla som knappt har några bits kvar. Ett ska pappa också få tänkte jag. Sedan blir det ett till mig själv och funderar på att lägga ut ett säljes här på SweClockers där man får buda och alla intäkter kommer gå till Barncancerfonden.

Är det någon kvar på swec som inte redan har köpt ett?

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Är det någon kvar på swec som inte redan har köpt ett?

Jag köpte ett för flera år sedan, räknas det? 😁

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Fick oxå hem ferraristång idag, yummy, ett set till mig själv, det andra får sonen, dottersonen är inte ett ½år än så låta ett ligga ~10år kändes inte rimligt så jag nöjde mig med 2 och dottern föredrar slägga och skiftnyckel modell större som långtradarchaffis.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det tycker jag nog allt det är så länge det inte är något fel på den. Finns i 14990 ny https://www.hifiklubben.se/samsung-qe75q70t-qled-tv/samqe75q7...

Fått hem TVn och testat den.

Tyckte först att fjärrkontrollen såg lite sliten ut men tänkte inte mycket mer på det.

Testade den lite första kvällen och är inte helt såld på bildkvalitén, antagligen jag som är lite petig men tycker den känns lite grynig och suddig på nått vis.

Men det mest störande, såg under infon på TV att den har en visningstid på nästan 500 timmar!?

Visst att det var en fyndvara men tycker ni att det är rimligt att din har stått igång i 500 timmar? Det måste ju motsvara nästan 6-12 månaders användande för den genomsnittliga TV-tittaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Fått hem TVn och testat den.

Tyckte först att fjärrkontrollen såg lite sliten ut men tänkte inte mycket mer på det.

Testade den lite första kvällen och är inte helt såld på bildkvalitén, antagligen jag som är lite petig men tycker den känns lite grynig och suddig på nått vis.

Men det mest störande, såg under infon på TV att den har en visningstid på nästan 500 timmar!?

Visst att det var en fyndvara men tycker ni att det är rimligt att din har stått igång i 500 timmar? Det måste ju motsvara nästan 6-12 månaders användande för den genomsnittliga TV-tittaren?

Jo, det motsvarar nog slitage från ungefär ett års användning.

Såldes den som ny, eller som visningsexemplar?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, det motsvarar nog slitage från ungefär ett års användning.

Såldes den som ny, eller som visningsexemplar?

Fyndvara men ingen info om att dwt skulle varit ett visningexemplar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Fyndvara men ingen info om att dwt skulle varit ett visningexemplar.

Netonnet brukar i regel inte ha sina produkter som visning så det låter lite osannolikt att det skulle vara ett visningsexemplar.

Däremot är det sannolikt ett reperationsexemplar. Då är det inte omöjligt att den har kört i ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Fyndvara men ingen info om att dwt skulle varit ett visningexemplar.

Har den dålig bild skulle jag prata med LG, de har support med kassa paneler.

Jag skulle också köra en vända med denna:

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Har den dålig bild skulle jag prata med LG, de har support med kassa paneler.

Jag skulle också köra en vända med denna:
https://www.youtube.com/watch?v=ZgzUCR6nQQw

Tack, denna skall jag använda när Samsung kommer och tittar på min tv. Är ett streck i mitten av skärmen vart man ser tydlig skillnad i ljusstyrka.

Permalänk
Medlem

Inatt fick jag en pling om att lurarna för 39 kr skickades från Amazon! Lite oväntat, var rätt säker på att få ett "felaktigt pris"-mail ^^

De skickas dock från Kina.. Någon som har koll på amazon och tullavgifter?

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Tack, denna skall jag använda när Samsung kommer och tittar på min tv. Är ett streck i mitten av skärmen vart man ser tydlig skillnad i ljusstyrka.

Om du kan de skillnad är det antagligen fel på panelen, sen vad som går att göra åt det är en annan fråga. Men en varning som @emilakered först sade till mig är att man alltid hittar något med ett sådant test, så kan vara bra att undvika om man annars varit nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Inatt fick jag en pling om att lurarna för 39 kr skickades från Amazon! Lite oväntat, var rätt säker på att få ett "felaktigt pris"-mail ^^

De skickas dock från Kina.. Någon som har koll på amazon och tullavgifter?

Det tog mig typ 5 timmars slit i kundtjänsten för att få tillbaka mina pengar för tullavgiften. Men det gick till slut!

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Netonnet brukar i regel inte ha sina produkter som visning så det låter lite osannolikt att det skulle vara ett visningsexemplar.

Däremot är det sannolikt ett reperationsexemplar. Då är det inte omöjligt att den har kört i ett år.

Ja det lutar nästan åt det.

Får höra med Netonnet och se vad de säger, har inte lust att behålla en TV som varit använd så pass länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Det tog mig typ 5 timmars slit i kundtjänsten för att få tillbaka mina pengar för tullavgiften. Men det gick till slut!

Beror på hur de skickar det. Behövde inte göra ett skit när jag beställde små saker via Amazon från Kina. Var dock Earlybird som gjorde leveransen i Sverige så jag fick ett vadderat kuvert i brevlådan utan att behöva lyfta ett finger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PlogarN97:

Netonnet brukar i regel inte ha sina produkter som visning så det låter lite osannolikt att det skulle vara ett visningsexemplar.

Däremot är det sannolikt ett reperationsexemplar. Då är det inte omöjligt att den har kört i ett år.

Netonnet här har i alla fall alltid ett antal TV-apparater uppställda och igång. Inte alls lika många som Mediamarkt eller liknande, men en handfull i alla fall. Så några demo-exemplar lär de ju ha emellanåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Netonnet här har i alla fall alltid ett antal TV-apparater uppställda och igång. Inte alls lika många som Mediamarkt eller liknande, men en handfull i alla fall. Så några demo-exemplar lär de ju ha emellanåt.

Ja det är inte omöjligt, aldrig sett att de kör 75" utan det brukar vara lite mindre modeller och oftast de högre serierna, detta är ju en Q70T.

Samtidigt inte alls omöjligt att det är en demo.

Sjukt kluven om man ska behålla den eller inte, känns ju inte bra med nästan 500 timmars skärmtid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Ja det är inte omöjligt, aldrig sett att de kör 75" utan det brukar vara lite mindre modeller och oftast de högre serierna, detta är ju en Q70T.

Samtidigt inte alls omöjligt att det är en demo.

Sjukt kluven om man ska behålla den eller inte, känns ju inte bra med nästan 500 timmars skärmtid...

500 timmar hade den väl haft ändå om ett år. Du har väl samma garanti/reklamationsrätt från köpedatumet oavsett?