Permalänk
Medlem

Kontaktera UTP kabel med FTP keystone?

Håller på att dra UTP kabel i alla mina väggar som ska ansluta i en patch panel med keystones.

Skulle helst köpa varianter i metall som då av naturliga skäl är FTP. Eftersom jag inte jordar verken panel eller rackskåp så tycker jag inte det borde göra någon påverkan jämfört mot UTP keystones. Tänker jag rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Håller på att dra UTP kabel i alla mina väggar som ska ansluta i en patch panel med keystones.

Skulle helst köpa varianter i metall som då av naturliga skäl är FTP. Eftersom jag inte jordar verken panel eller rackskåp så tycker jag inte det borde göra någon påverkan jämfört mot UTP keystones. Tänker jag rätt?

Det känns ju bar onödigt dyrt att köpa jordade keystonejack, om du ändå inta ska använda jordad kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Det känns ju bar onödigt dyrt att köpa jordade keystonejack, om du ändå inta ska använda jordad kabel?

Priset är nästan samma, och då är ju metall trevligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Priset är nästan samma, och då är ju metall trevligare.

Jamen dåså, då är det ju bara att köra på.

Permalänk
Medlem

Såvida det inte är ett problem, som jag missar.

Permalänk
Medlem

Det är det inte

Permalänk
Medlem

Det är inga problem, förutom att det ger fel signaler. Uttagen ser ut att var skärmade men kabeln är inte det. Så man blir lurad eftersom det bara är du som vet sanningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det är inga problem, förutom att det ger fel signaler. Uttagen ser ut att var skärmade men kabeln är inte det. Så man blir lurad eftersom det bara är du som vet sanningen

Bra poäng.
Hade det vart något annat än en installation i mitt eget hem så hade det absolut vart så att man skulle köra oskärmade. I mitt fall är det nog ytterst tveksamt att någon annan någonsin öppnar skåpet, och i så fall vet de nog inte skillnaden heller. (Om jag inte berättar och de tycker det är intressant nog att lägga på minnet)