Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conne3:

Ja det är inte omöjligt, aldrig sett att de kör 75" utan det brukar vara lite mindre modeller och oftast de högre serierna, detta är ju en Q70T.

Samtidigt inte alls omöjligt att det är en demo.

Sjukt kluven om man ska behålla den eller inte, känns ju inte bra med nästan 500 timmars skärmtid...

Jo, det känns inte riktigt som en fyndvara utan som ett begagnatköp, och då borde nog priset ha varit en hel del lägre. Samtidigt får du ju garantier och så förstås. Jag har flera gånger haft "tur" med fyndvaror att de har varit trasiga direkt eller gått sönder väldigt fort, och då fått en helt ny ersättningsprodukt för mycket lägre pris, men jag har aldrig köpt något så dyrt och stort som en TV som fyndvara. Har du sådan tur så kanske du får en ny TV och då är det ju en win även om det har varit krångligt att komma dit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om du kan de skillnad är det antagligen fel på panelen, sen vad som går att göra åt det är en annan fråga. Men en varning som @emilakered först sade till mig är att man alltid hittar något med ett sådant test, så kan vara bra att undvika om man annars varit nöjd

Sant, men jag har ett gäng filmer jag kan visa också eller bara slå igång fotboll.

Är nöjd med färgåtergivning och hur den visar svärta, men när kameran rör sig och man ser att det diffar i mitten av skärmen när man tittar valfritt tv program, sport (typ all sport... Hemskt) eller hdr filmer så måste jag säga att den är defekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

Inet har fått in två varianter rtx 3070 och en 3060ti från Gigabyte. Hann beställa och det finns ett 50 tal kvar. Dessa modeller är det:
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB VISION OC
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB AORUS MASTER

Fyndpriser?

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Inatt fick jag en pling om att lurarna för 39 kr skickades från Amazon! Lite oväntat, var rätt säker på att få ett "felaktigt pris"-mail ^^

De skickas dock från Kina.. Någon som har koll på amazon och tullavgifter?

Det ska betalas av säljaren. Dock är det ju något som inte alla säljare har koll på och därför ignorerar. Det vill säga att jag har svårt att tro att de kommer betala de 125kr+ för något de säljer för 39kr åt dig utan bara låta det åka tillbaka i såna fall och ge tillbaka pengarna istället då det är betydligt billigare för de i dessa fall.

Sen kanske det går att betala själv och sen få strula med Amazon för att få tillbaka det men det är väl tveksamt om det är värt det. Men alla värderar ju sin tid olika...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Inatt fick jag en pling om att lurarna för 39 kr skickades från Amazon! Lite oväntat, var rätt säker på att få ett "felaktigt pris"-mail ^^

Aldrig åkt på tull därifrån 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Nor have I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Det tog mig typ 5 timmars slit i kundtjänsten för att få tillbaka mina pengar för tullavgiften. Men det gick till slut!

Skrivet av jensa86:

Det ska betalas av säljaren. Dock är det ju något som inte alla säljare har koll på och därför ignorerar. Det vill säga att jag har svårt att tro att de kommer betala de 125kr+ för något de säljer för 39kr åt dig utan bara låta det åka tillbaka i såna fall och ge tillbaka pengarna istället då det är betydligt billigare för de i dessa fall.

Sen kanske det går att betala själv och sen få strula med Amazon för att få tillbaka det men det är väl tveksamt om det är värt det. Men alla värderar ju sin tid olika...

Skrivet av MrWhizeguy:

Då får vi se vad som händer!
Tror dock jag behåller dem oavsett vad som blir utfallet ^^

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Inaktiv

Någon här som norpade ASUS 6900 XT 16GB som fanns som Fyndvara nyss hos webhallen för 7990kr med lite level inloggad.

Jag hade den i varukorgen man va lite sen 😊👍

Grattis!!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av anon298854:

Någon här som norpade ASUS 6900 XT 16GB som fanns som Fyndvara nyss hos webhallen för 7990kr med lite level inloggad.

Jag hade den i varukorgen man va lite sen 😊👍

Grattis!!

Holy Crap! Ja, stort grattis på den 😱

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonx9455:

Produkt: AMD Ryzen 7 5800X 3,8GHz Socket AM4 Box without Cooler
Länk: Flera sidor så som Inet, Komplett, NetOnNet Webhallen m.m.
Kategori: Processor / CPU
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588364
Pris: 4990:-

Inget rabatterat pris alls. Men den finns i lager vilket den inte har gjort sedan lansering!

För er som ska uppgradera er eller helt enkelt missat att lagret fyllts på.

5800x har dock inte direkt varit en bristvara.
Det är 5600x, 5900x och 5950x det är riv efter.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Holy Crap! Ja, stort grattis på den 😱

Attans, jag råkade visst få den,

Vad ska jag nu göra med mitt rtx 3090 Fyndvara för 7890kr.

Får kolla vilket som är bäst och sälja något av de, eller ha i htpcn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Lägg upp den på blocket eller något. Man kan ju utan att ens blunda få tillbaka de pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xoka:

Mina, vad det nu är, är på g med ett korrekt kollinummer också - hux flux. Inte besvärats av tullen hittills, ca 6 försändelser så här långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Varför blir jag inte förvånad.... 🙄

Permalänk
Inaktiv

iiglo Serial ATA-600 (SATA 6g) Kabel 0.5m (Raka kontaker) - Röd (Fyndvara - Klass 1)

19kr med lite level inloggad.

https://www.webhallen.com/se/product/328710-iiglo-Serial-ATA-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

iiglo Serial ATA-600 (SATA 6g) Kabel 0.5m (Raka kontaker) - Röd (Fyndvara - Klass 1)

Sorry, lite off-topic, men vad är "lite level"? Försökte googla men hittade inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Skrivet av LeoLejon:

Sorry, lite off-topic, men vad är "lite level"? Försökte googla men hittade inget.

Webhallens lvl-system, https://www.webhallen.com/se/info/6-Medlem-hos-Webhallen

Kostar 65kr för en lvl 10 btw.

Edit: Med "lite" menar har "mycket"

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

"lite level"

jag är level 12, vilket är lite i mina ögon så kostar den 65kr

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Asus ROG Harpe Ace | GMMK Pro Olivia/Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Tack för svar. Var inne på den länken tidigare (när jag googlade) men blev inte klokare. Klickade även på "hitta på sidan" och testade olika kombinationer av ordet, hehe.

Trodde det var nån ombeskrivning av engelskans "light", typ, "lajt", eller möjligtvis, "elajt (1337-medlem)". Fast, "light" och "elajt" hade ju varit motsatser i princip. Aja, nu vet jag. Dock verkar, "lite", som sagt vara jävligt mycket (som du sa). 😃

Jag är ju bara level 5 eftersom jag slängt alla pengar hos @inet och dom har inga förmåner i sitt poäng-system, tyvärr. Där är jag level 19.

Hur som helst, tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Skrivet av antherz:

"lite level"

jag är level 12, vilket är lite i mina ögon så kostar den 65kr

Lever 16 här och kostar 65kr för mig med:D

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Utan inloggning är det 69kr

Varför är en satakabel ens bra köp för 19kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Elgiganten säljer musmattor för 10/20/40/50 och jag tänkte ge mig på en kort recension nu när jag fick mina fraktfritt genom att hämta i butik.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/musmatta-gaming/1737...-
musmatta-storlek-l

Pirahna Rush storlekar:
10:- Medium 270 x 220 cm
20:- Large 350 x 250 cm
40:- XL ???
50:- Wide 900 x 300 cm
Material neoprengummi ca 3mm med mikrofiberväv på.

https://i.ibb.co/xmzyHx7/DSC-1155.jpg
Large och Wide.

Tillräckligt tjocka för att inte kännas sladdriga, kantsömmen känns bra.
Ytan har väldigt fina maskor och känns lite syntetisk med en glansig yta,
men det är nog också det man vill ha för en musmatta med bra glid och liten risk att det slits eller drar på sig smuts. Large verkar något mörkare än Wide och känns därmed mindre glansig.

Jag lade mest upp det här för att storlekarna saknades på nätet
och jag köpte en sladdrig usel musmatta utan söm på inet för 9.- som jag ångrar.

När det gäller storlekar har jag redan en XL av annat märke och den hamnar bara
under tangentbordet, men har ingen direkt yta över vid sidan av för att fungera som musmatta - däremot en jättestor yta bakom tangentbordet som bara samlar damm och skräp. Wide är en bättre lösning, och för normal användning ska musmattan vara liten nog för att få rum bredvid tangentbordet utan konflikter... De små kommer nog till användning för de som flyttar runt sina laptops här hemma.

Rekommenderas! 10 / 20:- är inget att tveka på och 50 :- för en ultrawide är också bra.

Fick bli en hör också! Den långa var lite tråkig att den var så smal bara.
XL var bra size ändå, bra glid i mattorna! Perfekt för mig som har låg sens

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Fick bli en hör också! Den långa var lite tråkig att den var så smal bara.
XL var bra size ändå, bra glid i mattorna! Perfekt för mig som har låg sens

Hur var måtten på XL?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Hur var måtten på XL?

35x45cm

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Och de kallar den XL? Min Xtrfy L mäter 40x45 cm...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Och de kallar den XL? Min Xtrfy L mäter 40x45 cm...

Ja alla deras mått är rätt skeva tycker jag

30x90 är den största :S (står på lådorna men ej elgigantens hemsida 🤷‍♂️)

Permalänk
Medlem

Köpte 2st Large och 1st Wide musmatta med upphämtning i butik. Får se om det dyker upp. Snart dax för en ny ultrawide ändå och för 50spänn om den funkar är det skitnajs. Annars bra present / sälja vidare.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Vad härligt att man numera kan beställa fraktfritt till Elgigantens-butiker. Innan har det bara funnits Collect@Store. Bra tips! Dessvärre finns inte min stad med, konstigt nog, trots det dessutom är en Megastore men jag har nog ändå vägarna förbi en annan.

Permalänk
Medlem

Var nere i soprummet för att slänga lite sopor idag och då ligger den ett moderkort i elektroniklådan. Used part nörd som jag är så kan jag inte motstå och hittar ett Asus B85 gaming MB, ett wireless pci kort och en sorts hdmi splitter. Är kylpasta på CPUn men när jag rengör den så sitter det en 4790 I den. Vet inte om moderkortet fungerar men ser okej ut och CPUn med. Om allt fungerar så är det en verklig jackpott. Undrar vem som slänger sådant. Uppenbarligen nog mycket kunskap för att kunna byta hela köret men inte ork att sälja det bara? Är ju lätt en tusing om det fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Var nere i soprummet för att slänga lite sopor idag och då ligger den ett moderkort i elektroniklådan. Used part nörd som jag är så kan jag inte motstå och hittar ett Asus B85 gaming MB, ett wireless pci kort och en sorts hdmi splitter. Är kylpasta på CPUn men när jag rengör den så sitter det en 4790 I den. Vet inte om moderkortet fungerar men ser okej ut och CPUn med. Om allt fungerar så är det en verklig jackpott. Undrar vem som slänger sådant. Uppenbarligen nog mycket kunskap för att kunna byta hela köret men inte ork att sälja det bara? Är ju lätt en tusing om det fungerar

Återanvändning FTW 😎

Visa signatur

Kan din dator göra det här?