Oneplus 6 MMS strul, fungerar bara med WIFI avstängt

Permalänk
Medlem

Oneplus 6 MMS strul, fungerar bara med WIFI avstängt

Har fått ett lite udda problem med min telefon Oneplus 6.
Jag kan bara skicka och ta emot MMS när jag stänger av WIFI.

Har återställt nätverksanslutningen utan resultat. Har försökt kolla igenom alla inställningar, men hittar inget som jag tycker ser knasigt ut. Startat om luren ett antal gånger, men utan resultat.

Någon som kan ha en idé vad som är knasigt?!

Händer ibland att jag somnar med telefonen i handen och när jag vaknar till så har jag lyckats klicka mig in på allt möjligt jävla skit. Så det är inte alls omöjligt att jag råkat ändra på nån jäkla inställning. ;D ;D

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Är datatrafik igång när wifi är igång? Så att det inte stänger av sig bara för wifi är på.
Tesa även stänga av Voice over wifi

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

du är inte ensam, jag hade samma problem med min oneplus 6 i 2 år utan att lyckas lösa det. Men jag letade kanske inte jättemycket efter felet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Är datatrafik igång när wifi är igång? Så att det inte stänger av sig bara för wifi är på.
Tesa även stänga av Voice over wifi

Så vitt jag kan se!
Och Voice over wifi är inte igång, den har jag kollat!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Såg den där förut, ska kolla in den lite närmare!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Det verkar som det löste sig! Fungerar just nu iaf!
Jag ändrade APN protokollet från IPv4 till IPv4/Ipv6 och det verkade göra susen!

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.