Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lehto:

Hej igen.
Tänkte ställa mig på kö för grafikkortet men nu går det itne att beställa den? Enbart "meddela mig" hur gör man då?

Man får tyvärr vänta, tilldelning just nu är såpass oviss ihop med prisläget hos leverantör som gör att jag antingen måste sätta ockerpriser eller stänga bokningen för att gå vidare utan att riskera att eventuellt sälja kort till förlust om 3-4 månader. Då sätter stänger jag hellre bokningen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Viking
Skrivet av Webhallen:

Ej landat ännu, order nu lär täckas på håret dock!

Hann jag med nästa leverans om jag beställde 2021-01-14 16:36?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Någon ny info om Asus 3090 White Edition
Är det ens på ingång under Januari?

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Ingen ny info om de vita 3090 strix korten?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Manboy:

@Webhallen
Ingen ny info om de vita 3090 strix korten?

Har jag inte uppdaterat produktsidan så har jag tyvärr inte hört mer

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den info vi har nu säger i början på januari (5e jan ish)

/Patrik

Verkar inte ha kommit in den 5e, har ni någon ny status?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jesper_W:

Verkar inte ha kommit in den 5e, har ni någon ny status?

Hej!

Det ser ut att ha landat nyligen, dock har det uppstått ett lagerfel som verkar utredas just nu så vet inte riktigt status på om de hittat de saknade produkterna ännu.

Kollade nu med leverantör och nästa möjliga batch är i mot början av Mars.

Önskar jag hade mer info än så i dagsläget, löser det sig innan dess så har lagret hittat produkterna igen
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

När beräknar ni själva att nästa uppsättning Ryzen 5900X ramlar in? Och hur många brukar ni få åt gången? 50, 100, 250 st?

Permalänk

Se men inte röra.

Härligt att få mail om en bevakad produkt, men man är inte värdig att köpa den.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MG_MaDDoG:

Härligt att få mail om en bevakad produkt, men man är inte värdig att köpa den.

https://i.imgur.com/hyoYW1z.png

Ledsen för det, försöker hitta kreativa sätt att sälja utan att översälja, tänkte inte på att mailkön fick notis om detta

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Svantesson666:

När beräknar ni själva att nästa uppsättning Ryzen 5900X ramlar in? Och hur många brukar ni få åt gången? 50, 100, 250 st?

Inte ett ett knyst där alls tyvärr, det som jag hört viskas om är April. Allt är ovisst.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte ett ett knyst där alls tyvärr, det som jag hört viskas om är April. Allt är ovisst.

/Patrik

Man undrar lite vad som hände. Skulle komma ett rejält lass och i sista stund ställs allt in. För den konspiratoriske kan man ju tolka det som att hela leveransen fick skrotas pga nåt fel i produkten som upptäckts sent. Det är ju inte så att man paketerar om dem till nåt annat som man säljer istället. Gäller ju både 5900X och 5950X. Alltså de med multi-chiplet. Single chiplet kom ju under mellandagarna/Januari.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inte ett ett knyst där alls tyvärr, det som jag hört viskas om är April. Allt är ovisst.

/Patrik

April! 5 månader efter man beställt alltså? Va fan har hänt liksom? Det här är ju PS5 territorium.... =/

Permalänk
Medlem

Tjena Patrik!

Hört något om Palit 3080 korten? Verkar vara lite dött från palit i allmänt, inte bara i Sverige. Har du haft några viskandes fåglar?

Permalänk

Kö uppdatering önskas

Skrivet av MG_MaDDoG:

Bump
@webhallen

Tack:)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MG_MaDDoG:

Inget att rapportera där förutom att kön har gått ner lite pga avbok.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget att rapportera där förutom att kön har gått ner lite pga avbok.

/Patrik

Hejsan! Tror du råkade missa mitt lilla meddelande precis ovanför:)

Permalänk
Webhallen

Har tyvärr dragit tillbaka min närvaro lite då jag numer är Produktchef för Webhallen Config, kommer inte ha samma insyn i komponenter som jag hade i min tidigare tjänst, men ska se till att Staffan hoppar in och svarar lite mer framöver

Till er andra som kanske har frågor om Webhallen Config så har vi skapat ett konto för detta som vi kommer vara lite mer aktiva på är tanken @Webhallen

Skrivet av kimhypno:

Hejsan! Tror du råkade missa mitt lilla meddelande precis ovanför:)

RTX 3080 är det tyvärr extremt dåligt med just nu och förväntar mig inte att det blir bättre inom kort heller

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Jag har snart väntat tre månader på mitt custom config (PSU och CPU saknas fortfarande).

Jag hörde nyss av mig och ville byta PSU till ett som kostade 100 kr mer. Ni har tydligen ej möjlighet att ta extra betalt på en lagd order så jag nekades byte och kan endast byta till vara av samma värde eller billigare.

I dessa nya tider med långa väntetider kan detta vara något att lägga upp på listan för produktutveckling. Det är ju dumt att neka kunder som vill betala mer.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

@Webhallen Config
Jag har snart väntat tre månader på mitt custom config (PSU och CPU saknas fortfarande).

Jag hörde nyss av mig och ville byta PSU till ett som kostade 100 kr mer. Ni har tydligen ej möjlighet att ta extra betalt på en lagd order så jag nekades byte och kan endast byta till vara av samma värde eller billigare.

I dessa nya tider med långa väntetider kan detta vara något att lägga upp på listan för produktutveckling. Det är ju dumt att neka kunder som vill betala mer.

Det ligger inte på Webhallen utan på Klarna som tar hand om betalningen. När du lägger förbeställning eller en delbetalning så kikar Klarna över om din ekonomiska situation ser pålitlig ut för den summan, genom att öka den så faller den "bocken" bort.

Inte så super bäst förklarat, men jag hoppas du förstår principen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

Det ligger inte på Webhallen utan på Klarna som tar hand om betalningen. När du lägger förbeställning eller en delbetalning så kikar Klarna över om din ekonomiska situation ser pålitlig ut för den summan, genom att öka den så faller den "bocken" bort.

Inte så super bäst förklarat, men jag hoppas du förstår principen.

Jo, jag förstår men det är ju på Webhallen att hitta en lösning på problemet. Jag har har ej heller handlat på faktura så det är ingen riskbedömning som behöver göras. Jag vill kort och gott betala mer pengar för annan produkt men får ej.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Shakermaker:

Jo, jag förstår men det är ju på Webhallen att hitta en lösning på problemet. Jag har har ej heller handlat på faktura så det är ingen riskbedömning som behöver göras. Jag vill kort och gott betala mer pengar för annan produkt men får ej.

Drog PM till dig, något bra löser vi

/Patrik

Bra att veta, för att citera oss behöver man skriver "webhallen config" inom citat-tecken efter @ annars bli vanliga kontot taggat.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Bra att veta, för att citera oss behöver man skriver "webhallen config" inom citat-tecken efter @ annars bli vanliga kontot taggat.

Skriv in det där i din signatur, det kommer göras massvis med fel. Se på kontot Asus David, knappt ingen lyckas tagga han

Permalänk
Medlem

Har 1 order som är grön bock på men ni skickar den inte?
Vad är det som händer?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har 1 order som är grön bock på men ni skickar den inte?
Vad är det som händer?

Kolla hur många det finns på lager, deras Config lager är separat från deras system lager. Så är det så att dom har fått in, vi säger 12st. Men det är 12st förbokade på config före dig, så kan det vara så att dom går dit med seg uppdatering (då det är separat system)

Men jag jobbar inte där, så kan inte svara helt på det. Men det är hur jag uppfattar det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Har 1 order som är grön bock på men ni skickar den inte?
Vad är det som händer?

Ta de lungt dom är på g till packen. Så var det för mig tog 1-2 dagar så skicka dom sakerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaputnik:

Ta de lungt dom är på g till packen. Så var det för mig tog 1-2 dagar så skicka dom sakerna.

Det var hårdvara till mitt nya bygge och dom skickade det igår=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

@webhallen Kanske frågats men när kommer de nya intel prollarna i lager som 11900K? Z590 finns ju i överflöd redan.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Wesslan1:

@webhallen Kanske frågats men när kommer de nya intel prollarna i lager som 11900K? Z590 finns ju i överflöd redan.

Kan tyvärr ej gå in på detalj där, men ni kommer bli varse när tiden kommer om man säger så

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch