PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Jag kan höra bingolotto-rösten inom mig: Tyvärr gick du inte vidare. Var god försök igen. *Inga mail än*

Permalänk
Medlem

Jag har gett upp med att försöka hitta ett PS5. Blir att komma ikapp med backlog på PS3 och PS4 så länge

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag har gett upp med att försöka hitta ett PS5. Blir att komma ikapp med backlog på PS3 och PS4 så länge

Vänta, är mitt tips. Jag kör min backlog på min ps5a med upphottad grafik och 60 fps. Mycket bra!

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Jag kan höra bingolotto-rösten inom mig: Tyvärr gick du inte vidare. Var god försök igen. *Inga mail än*

Försöker att inte räkna med någon vinst, men det är ju svårt att låta bli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Jag har gett upp med att försöka hitta ett PS5. Blir att komma ikapp med backlog på PS3 och PS4 så länge

Har jag inte turen nu så tar det antagligen länge innan jag hoppas igen, eller så blir det ett datorbygge.

Permalänk
Medlem

Nu får de bli klar.. kan ju inte fokusera på jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Nu får de bli klar.. kan ju inte fokusera på jobbet

Du är antagligen min chef då, vi sitter båda på kontoret. ;o

Permalänk
Skrivet av Buffaz:

Nu får de bli klar.. kan ju inte fokusera på jobbet

Tänker desamma 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av koreinu:

Du är antagligen min chef då, vi sitter båda på kontoret. ;o

Om jag är din chef så kom ihåg att det stod i anställningsavtal att jag ska ha alla koder som man vinner på arbetstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buffaz:

Om jag är din chef så kom ihåg att det stod i anställningsavtal att jag ska ha alla koder som man vinner på arbetstid

Faen! ;p

Permalänk
Medlem

Elgiganten la ut på storyn att de inte är klara med listorna "håll ut" skriver dom.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Elgiganten la ut på storyn att de inte är klara med listorna "håll ut" skriver dom.

Stor leverans med många vinster att dela ut får vi hoppas!

Permalänk
Skrivet av morotis:

Elgiganten la ut på storyn att de inte är klara med listorna "håll ut" skriver dom.

Förhoppningsvis är detta ett tecken på att de kollar extra noggrant så att allt går rätt till denna gång. 👍🏻

Permalänk
Medlem

Efter att ha lurkat tråden sedan tidernas begynnelse utan att vara medlem så fick det vara nog!

Väntar också på besked från EG.

Förhandsbokade från Webhallen bara en eller två dagar innan förhandsbokningen stängdes i september, så det är ju glädjande besked att några i maj fått sina. Haha!

Slängde även in en beställning hos Cyberphoto... 18/1... just in case!

Kommer köra anti-scalper policy och lite EG-style på eventuell extrakonsol. Eftersom man nu ”vinner” att få köpa en konsol, så jag tänker istället ”ge” någon vän (i första hand) en konsol. Med det menar jag lite bakvänt att de får köpa den några hundra billigare än inköpspriset, och det rabatterade priset är själva gåvan.

Anyhew, nice to be here, och håller tummarna för EG-lotteriet. Hoppas att anledningen att det drar ut på tiden är att de är noggranna med att rensa ut eventuellt mygel!

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt som att de bearbetar listorna. Förhoppningsvis svartlistar de alla som har skrivit in sig flera gånger på samma telefonnummer för den här utlottningen och framtida utlottningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wthnds:

Skrev till amazon, fick ett litet vänligare svar än vanligtvis.

-Tyvärr så har vi inte fått in ps5 ännu, och vi har inte heller någon uppdatering på när det kan komma in i våra lager. Men dem jobbar på det, så förhoppnignsvis om inte allt för lång tid!

Vi håller tummarna 20/11 beställare...

Ett sånt svar får man alltid, så du får nog hålla både tummar och tår och sjunga någon balad ifall du tror på mirakel

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorBiz:

Ett sånt svar får man alltid, så du får nog hålla både tummar och tår och sjunga någon balad ifall du tror på mirakel

Jag brukar får mera du har alltid alternativet att avboka, så ett litet steg till ett finare svar för mig iaf! Annars är jag väl påväg att ge upp jakten för stunden, annars gör jag som du säger och sjunger kanske björn ranelids mirakel haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanFalun:

Förhoppningsvis är detta ett tecken på att de kollar extra noggrant så att allt går rätt till denna gång. 👍🏻

Tvivlar dock på att dem går igenom. Det är för många anmälningar för att ens kunna gå igenom alla.

Permalänk
Medlem

Har öppet DustinHome-länken nu och klickar som en mentalt stört människa på "lägg i kundvagnen" som såklart inte fungerar. Bara för att lugna mitt hjärta.

Permalänk
Medlem

Har varit toanödig i en timme mu, men vågar inte lämna skärmen.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zoltham:

Har varit toanödig i en timme mu, men vågar inte lämna skärmen.

Har du ingen telefon som du kan kolla mailen på? Toasurf är alltid trevligt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av koreinu:

Har öppet DustinHome-länken nu och klickar som en mentalt stört människa på "lägg i kundvagnen" som såklart inte fungerar. Bara för att lugna mitt hjärta.

Polaren har beställt från dustin i november och inte hört ett skit, medans elgiganten är inne på 3.e lottningen. Jag skulle inte ge mitt hopp till dustin, har dessutom inte hört en enda person i denna tråd eller i fzs tråd som fått en från dustin.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av theBoosing:

Polaren har beställt från dustin i november och inte hört ett skit, medans elgiganten är inne på 3.e lottningen. Jag skulle inte ge mitt hopp till dustin, har dessutom inte hört en enda person i denna tråd eller i fzs tråd som fått en från dustin.

Beställde 18/9 från Dustin. (DE) Verkar inte hända mycket där inte.

Permalänk
Skrivet av zoltham:

Har varit toanödig i en timme mu, men vågar inte lämna skärmen.

Du vet att du har till kl 21 på dig att beställa om du vinner va? 😉

Permalänk
Medlem

Normalt så brukar jag förboka saker jag vill ha. Men denna gång tänkte jag att, jag skiter i att förboka. Jag köper bara en när jag vill ha den.. Ja men jo, det går ju bra. hahaha! Hoppas man kan få ett mail och få köpa en jävel.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Beställde från Webhallen 2020-09-17 22:11. Orkar verkligen inte vänta längre men kommer nog få vänta till sommaren.

Permalänk
Medlem

1.5h senare än vad som var planerat (än så länge). Det måste ju betyda att dem manuellt går igenom och rensar bort misstänksamma eposter/adresser/telefonnummer etc.

Permalänk
Medlem

Nu verkar de gå att lägga ps5 i kundvagnen på elgigantens hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Har du ingen telefon som du kan kolla mailen på? Toasurf är alltid trevligt.

Skrivet av Dijonsenap:

Du vet att du har till kl 21 på dig att beställa om du vinner va? 😉

Måste ju visa för chefen att jag jobbar, då ser det ut som att man är uppjagad av jobbet,

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 740 | ASUS ROG STRIX B350-F GAMING | AMD Ryzen 5 1600X@3.6 GHz| Corsair 16GB DDR4 3000Mhz Vengeance LPX| ASUS 1080ti ROG STRIX Gaming | AOC AGON AG271QX |

Permalänk

Nu går det att lägga den i kundvagnen iaf så det kanske är på gång?