IKEA:s gaming-möbler för beställning i Kina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Får jag fråga vad ni har på era skrivbord? Jag kör ett 120x80 och bredvid det ett 60x120 bord, så får totalt 180 cm i bred och mellan 80-120 cm i djup. Och jag har dubbla skärmar + laptop + dator + vr headset och har fortfarande ganska mycket plats kvar. Skulle kunna gå ner till 160 cm utan problem, t.o.m 140 cm, men då skulle laptopen eller vr headsetet få ryka.

Tycker nästan det är fult med ett 200 cm långt skrivbord då det blir så himla tomt? Inte direkt så att man har 8 skärmar, 2 datorer och 3 små barn på skrivbordet?

Jag har ett chassi, en 34" Ultrawide och en 27" i Pivot-läge. Sedan kommer en liten fläkt till sommarens värme.Tycker det är lite för litet men skulle säkerligen klara mig på 180 cm. Sedan brukar jag faktiskt ha 2 barn, leksakstraktorer, actiongubbar och grogg på bordet, så det tar lite plats. 😉

Tycker dock det är skönt och snyggt med större bord. Då kan man dessutom ha lite arbetsbord på samma yta om man behöver det. Skönt och nära när man köper ny hårdvara. 🙂

Permalänk
Medlem

@Mattias10
Har 3st 24" skärmar, fullstort t-bord, mellan musmatta, modem, router, hue, steam controller ställ, mobilställ, ljudmixer, usbhubb, mugg. Sitter idag på Ikea Malm som är 151x65cm, skulle nog klara mig lite bättre på 180 men med 200 så kan jag få upp datorn från golvet också. Skönt med bordsyta/pysselyta för idagsläget får jag knappt plats med en tallrik framför t-bordet.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Får jag fråga vad ni har på era skrivbord? Jag kör ett 120x80 och bredvid det ett 60x120 bord, så får totalt 180 cm i bred och mellan 80-120 cm i djup. Och jag har dubbla skärmar + laptop + dator + vr headset och har fortfarande ganska mycket plats kvar. Skulle kunna gå ner till 160 cm utan problem, t.o.m 140 cm, men då skulle laptopen eller vr headsetet få ryka.

Tycker nästan det är fult med ett 200 cm långt skrivbord då det blir så himla tomt? Inte direkt så att man har 8 skärmar, 2 datorer och 3 små barn på skrivbordet?

Halva tråden verkar ju vilja ha större...

Många kanske inte bara har skärm och tangentbord, utan andra saker som hyllor för papper/kontorssaker, 3 skärmar, kanske mer än en dator (eller delar skrivbordet med partner), eller ett otal andra saker.

Jag personligen skulle gärna ha en lödstation, kanske en 3d-skrivare, lite verktyg, pågående projekt av olika slag.

Inte alla som vill/orkar ha ett perfekt rent skrivbord hela tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Synd bara på längden på borden, är ju alldeles för små! Varför är det så svårt att göra ett skrivbord som är 200 långt?

Men de har ju dussin olika ben och underreden som säljs separat. Är ju bara att köpa en riktig planka på en byggfirma o skruva dit. Då får du exakt det måttet du vill ha ner på millimetern.
Är inte särskilt svårt...

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Var det minnesfunktion på höj och sänkbar bordet? Något jag velat ha sen man fick första eldrivna bordet på jobbet. Gamla mekaniska höj och sänkbar var mycket bättre. Känns som det tar 5 min att höja och sänka de IKEA eldrivna borden vi har.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av philipborg:

Ja? Det är länkat i artikeln också.
https://www.sweclockers.com/nyhet/30396-ikea-samarbetar-med-a...
Samarbetet har nu resulterat i lanserade produkter, vilket är nyheten.

@philipborg

Ja det stämmer, det står i artikeln om du missade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Kul att de äntligen släpps, även fast det då är endast i Kina. Hoppas det inte dröjer länge tills de släpps här i Sverige också. Är nämligen väldigt sugen på både den höj och sänkbara bordsramen med tillhörande 180x80 bordsskiva, väggtavlorna och headset hållaren.

Väggtavlorna finns redan, dock under ett annat namn och inte i svart då. De heter Skådis i detta utförande, men ser ut att vara exakt samma sak annars (har själv 4 st och är väldigt nöjd med dem).

Visa signatur

Fractal Design North | Ryzen 7 5800X3D | PowerColor Fighter 7800 XT | 32GB DDR4 3600Mhz | MSI B450I Gaming Plus AC | Corsair RM850e

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@philipborg

Ja det stämmer, det står i artikeln om du missade det.

Ja? Det var vad jag sa? Jag börjar bli lite förvirrad nu, vi kanske missförstår varandra. Din första kommentar tolkade jag som att du påstod att det var gamla nyheter, men då sa jag att nyheten är att det är nu en lanserad produkt och inte längre bara ett samarbete. Vilket jag underströk genom att länka till den första artikeln som även refererades i denna artikeln.

Ivf, vi diskuterar bagateller här.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

nice med hjul, jag har länge tänkt bygga en "vagn" till chassit för att enkelt kunna rulla ut det för rengöring, men denna bör lösa det problemet om den är stor nog för 900d

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Undrar om stolen är bättre än min Markus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Får jag fråga vad ni har på era skrivbord? Jag kör ett 120x80 och bredvid det ett 60x120 bord, så får totalt 180 cm i bred och mellan 80-120 cm i djup. Och jag har dubbla skärmar + laptop + dator + vr headset och har fortfarande ganska mycket plats kvar. Skulle kunna gå ner till 160 cm utan problem, t.o.m 140 cm, men då skulle laptopen eller vr headsetet få ryka.

Tycker nästan det är fult med ett 200 cm långt skrivbord då det blir så himla tomt? Inte direkt så att man har 8 skärmar, 2 datorer och 3 små barn på skrivbordet?

Sitter vid ett Kinnarps skrivbord 180x90cm stort, helt perfekt tycker jag iaf.

https://photos.app.goo.gl/dxBXUEhZgdDbG1wn8

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Skoj. Skulle inte bli superförvånad om det säljer som fan.
Lite besviken på en del saker, typ stolarna t.ex men å andra sidan är de säkert inte mkt sämre än andra billiga gamingstolar.
Det höj och sänkbara bordet såg intressant ut men det priset som nämns i artikeln känns högt då det trots allt ändå är en "ikeamöbel".

Undrar hur många bungies osv som kommer "råka följa med" när familjer åker till Ikea med barnen.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

När kan vi förvänta oss en lansering i Sverige ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

När kan vi förvänta oss en lansering i Sverige ?

I Oktober enligt IKEA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

När kan vi förvänta oss en lansering i Sverige ?

Skrivet av superknasen:

I Oktober enligt IKEA

Fyfan va länge. "Från Oktober" t.o.m. Så det kan lika gärna vara i Januari 2024 som det släpps...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

I framtiden skulle jag vilja ha en trådlös laddplatta nedsänkt i bordet, men vi pratar nog om 5år innan det har blivit riktigt bra.

Det har jag satt dit i mitt skrivbord själv. Funkar väldigt bra att lägga mobilen där när man ändå sitter vid datorn.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ikea har ju redan BEKANT för 3595 kr. Sen kan man ju alltid bulta på vilken skiva vill om inte 160x80 passar.

Själv kör jag med hörn varianten 160x110 och en MARKUS stol.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prelatur:

Ikea har ju redan BEKANT för 3595 kr. Sen kan man ju alltid bulta på vilken skiva vill om inte 160x80 passar.

Själv kör jag med hörn varianten 160x110 och en MARKUS stol.

Tycker faktiskt att uppspel ser lite stabilare ut, sen om den är det i verkligheten återstår ju att se. Minnesfunktion på höj o sänk är ju definitivt ett plus också.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter ett höj och sänkbart bord som har 90-100 i djup, verkar inte säljas knappt alls. 180-190 i bredd också, och den kombon verkar svår att hitta. Självklart kan man bygga själv, men så ska man ju få till stabilitet och motorn ska ju orka. Skivorna är inte så lätta att hitta i den storleken, verkar vara köksbänk som man får såga till som gäller, vilka är ganska tunga. Kanske för tunga. Sedan blir det dyrt som fasen också om man ska bygga själv då skivorna i finare varianter är dyrt. Tar tacksamt emot tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Jag har letat efter ett höj och sänkbart bord som har 90-100 i djup, verkar inte säljas knappt alls. 180-190 i bredd också, och den kombon verkar svår att hitta. Självklart kan man bygga själv, men så ska man ju få till stabilitet och motorn ska ju orka. Skivorna är inte så lätta att hitta i den storleken, verkar vara köksbänk som man får såga till som gäller, vilka är ganska tunga. Kanske för tunga. Sedan blir det dyrt som fasen också om man ska bygga själv då skivorna i finare varianter är dyrt. Tar tacksamt emot tips!

Jag har tittat på denna skivan, har dock ingen koll på hur det skulle gå med motorer och sånt. https://www.k-rauta.se/produkt/bankskiva-fredricsons-massiv-e...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av Najze:

Jag har letat efter ett höj och sänkbart bord som har 90-100 i djup, verkar inte säljas knappt alls. 180-190 i bredd också, och den kombon verkar svår att hitta. Självklart kan man bygga själv, men så ska man ju få till stabilitet och motorn ska ju orka. Skivorna är inte så lätta att hitta i den storleken, verkar vara köksbänk som man får såga till som gäller, vilka är ganska tunga. Kanske för tunga. Sedan blir det dyrt som fasen också om man ska bygga själv då skivorna i finare varianter är dyrt. Tar tacksamt emot tips!

Jag köpte mitt höj- och sänkbara skrivbord från DJP.
Jag hade lite olika krav på utformningen och det verkade inte vara några problem alls att få till. Priset verkade vettigt men leveranstiden skulle dra iväg lite (5-6v)

Ring dom och kolla om dom kan hjälp dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bloodshed:

Jag köpte mitt höj- och sänkbara skrivbord från DJP.
Jag hade lite olika krav på utformningen och det verkade inte vara några problem alls att få till. Priset verkade vettigt men leveranstiden skulle dra iväg lite (5-6v)

Ring dom och kolla om dom kan hjälp dig.

Ja, det kan vara en idé. De har dock inget i standardutförande i det jag önskar, men är väl om det finns en specialare att lösa, dock brukar priset skena då.

Skrivet av ChipZ:

Jag har tittat på denna skivan, har dock ingen koll på hur det skulle gå med motorer och sånt. https://www.k-rauta.se/produkt/bankskiva-fredricsons-massiv-e...

Ja, även Bauhaus har något liknande, men problemet där är att 2m bredd blir lite för stort och då får man börja såga och ha sig = projektet blir mycket större när man bor i lägenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Ja, det kan vara en idé. De har dock inget i standardutförande i det jag önskar, men är väl om det finns en specialare att lösa, dock brukar priset skena då.

Ja, även Bauhaus har något liknande, men problemet där är att 2m bredd blir lite för stort och då får man börja såga och ha sig = projektet blir mycket större när man bor i lägenhet.

Senast jag köpte en bänkskiva (gjorde en stereobänk) fick jag den kapad direkt i affären, kanske är möjligt?

Annars är ju 2 meter precis lagom brett Hade gärna fått till det med ett hörn precis som ikeas hörnskrivbord.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

’CPU-stand’ eller CPU-ställ kallar dom den nya datorvagnen på hjul

’Uppspel’ heter den

Osäker på om du försöker korrigera eller skoja vidare

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Senast jag köpte en bänkskiva (gjorde en stereobänk) fick jag den kapad direkt i affären, kanske är möjligt?

Annars är ju 2 meter precis lagom brett Hade gärna fått till det med ett hörn precis som ikeas hörnskrivbord.

Tyvärr är rummet inte gjort för 2m, annars hade det absolut varit bra storlek 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Osäker på om du försöker korrigera eller skoja vidare

Jag vet inte heller

Fel är det i alla fall

Permalänk
Medlem

svart... =( 'r det "gamer"? med svarta grejjer får man ju fan spendera mer tid på att damma än att gamea =D

Visa signatur

CM 690 II Advanced USB3.0 / ASUS ROG MAXIMUS X HERO / ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Strix Gaming OC / Intel Core i7 8700K @4,4GHz / Noctua NH-U9B SE2 / Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance / Corsair AX 850W 80+ GOLD / Samsung 840 EVO SSD 250GB / Samsung 850 EVO 500GB / Samsung 850 EVO 1TB / Windows 10 / Acer Predator X34