Äsch, jag är 34 år gammal. PC Masterrace vs konsoll-"debatten" är ointressant och meningslös. Det som är intressant är teknologi, hur det implementeras, hur det används osv. NVIDIA har redan visat med DLSS 2.0 att deras teknologi är mogen och mer än bara en gimmick. Nu kommer AMD snart att svara med likvärdig teknologi (eller förhoppningsvis ännu bättre). Jag håller med Jonätän ovan att en DLSS-variant som är tillverkaragnostisk med öppen källkod är drömmen, men tills dess har vi DLSS, och snart har vi AMD's svar på det.
Enkel side-by-side mellan Native 4K och DLSS:
https://www.youtube.com/watch?v=IMi3JpNBQeM&feature=youtu.be
Jag har väldigt svårt för att förstå er på andra sidan av denna diskussionen. Dvs, vad är det som är "fake" med DLSS? För mig är det avancerad och effektiv användning av hårdvara. I optimala förhållanden får man ut både högre bildkvalitet och högre bildfrekvens. I värsta fall ser det något sämre ut än native (något man kan se om man vet vad man ska leta efter, eller pausar och analyserar varje frame), dvs inget man gör om man faktiskt spelar för att spela och inte i forskningssyfte.