Diablo II: Resurrected

Permalänk
Medlem

Kommer definitivt bli intressant, jag är lite nyfiken på om de kommer ha samma eller fler olika kartor i spelet.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Är försiktigt hype över detta.

D2 som är mitt favoritspel än idag, spelar det iaf 400-500h varje ladder reset, dock på de senaste åren med modden Path of diablo. Som är vanilla d2 med några få QoLs, samt huuuge community med över 6000+ vid varje reset. Inga botar / MH och sådan skit.
Så de har även en fungerande ekonomi.

Dock senaste ladder resetten började item shops hitta dit vilket är tråkigt. Antagligen för att ingen köper länge i d2.
Vanliga d2 bnet just nu är 99.9% bots så de är lite tråkigt.

Nästa ladder reset är i mars för den som är intresserad.

https://pathofdiablo.com/p/

Så om det är en sak jag mest ser fram emot med remastern är att blizzard kanske faktiskt bryr sig om att göra bnet bot & fuskfritt.

Tänka sig har spelat sedan d1, och spelar fortfarande d2 än idag. Ett spel som verkligen klarat test of time.

Enda spel som jag spelar nästan lika mycket är väl PoE som jag har lite över 7k timmar i sedan 2013.

Samt om någon här har Grim dawn så kan jag även rekommendera deras mod Reign of terror som också mer eller mindre är en d2 remaster. Dock med grim dawns engine så är ju inte helt samma. Men är värt att spela igenom.

https://forums.crateentertainment.com/t/mod-reign-of-terror/3...

Permalänk

Känner lite meh. Smått intressant att dem går över till 3d modeller. Det kan skvallra om variabel fps i övriga delar av spelet. Jag tror det gamla är låst till 30 fps? Det innebär så klart en mycket mer crisp interaktion som spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Forumet får tycka att jag är en dålig medmänniska och förebild. Förköp gjort, I already regret nothing!

Lägger ingen värdering i det, är bara nyfiken: Finns det någon egentlig fördel med att förköpa D2: Resurrected över att vänta och köpa vid release? (Ja förutom chansen att euron går upp i värde framöver vilket resulterar i ett lite dyrare spel om ett halvår. )

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Känslan i grafiken och animationerna är för mycket Diablo 3. Kan inte beskriva det på ett bättre sätt. Besviken men det har jag varit sedan 2005 när Blizzard la ner Blizzard North.

Du kommer ju kunna köra med gamla grafiken också.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av menellerhur:

https://www.youtube.com/watch?v=VG-mK_riI64

😜

------------------------------------

Fy fanken vad jag är sugen på det här då!
Generellt är jag ganska ointresserad av remasters. Hinner ju inte med allt det nya ens.

Men det här jäkla spelet alltså. Det har en speciell plats!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Undrar om det blir samma fiasko som WC3 Reforged. Jag kommer aldrig bry mig om Blizzard igen efter deras vidriga behandling utav ett av historiens bästa RTS-spel.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Tack har ansökt om alfan via länken i artikeln. Håller tummarna!
Är nog nästan 20 år sedan jag lirade diablo 2 senast. Kan nog ha missat några intressanta patchar.

Inte så värst.. mest såna runewords man har 0,000000000000001% chans att få EN runa utav 5 på..

Visa signatur

Ketchup är en smoothie.

Permalänk
Medlem

Woah! Peppen! Skönt att få återvända till denna odödliga klassiker redan i år. Hoppas det släpps inte alltför långt in bara så väntan på D4 blir lättare.

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Är inget stort Diablo 2 fan men är en av de som faktiskt uppskattar Diablo 3. Tänkt lira genom Diablo 2 igen men det kan nu vänta tills nyversionen släpps.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag är så sjukt taggad på det här!! Gimme now!

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Men jag hoppas verkligen att dom också uppdaterar grafiken för UI/Inventory/föremålsbeskrivningar, etc, till att se lite mera modernt ut. Ser ingen anledning till att det ska ligga kvar och skära sig med resten av grafiken.

Permalänk
Medlem

Om man köper det till PC, kan man då spela även på PS5/Series X? Eller måste jag köpa en ny version för konsollerna?

EDIT: Hittade svaret... "Cross-progression requires a linked Battle.net account and separate Diablo II: Resurrected purchase for each supporting platform."
Bläh.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

De säger även in intervjun att cross-play kanske kommer efter release det vore ju toppen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av SockerfriKetchup:

Inte så värst.. mest såna runewords man har 0,000000000000001% chans att få EN runa utan 5 på..

För oss som spelade mycket var Ladder-runewordsen det bästa ever. Sjukt bra grind

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Detta blir att lira igenom med grabbarna på lan igen. Bara 20-22 år senare 😄

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Jag var redan sjukt hypad på D4 men det här tar nog priset.
Spelade visserligen D3 rätt mycket men D2-LOD har alltid varit favoriten som jag spelade extremt mycket.
Ska bli kul och spela Baal/Diablo runs igen 😍

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem

@Specias COOP som på gamla tiden nere i källaren

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

@jacob Är inte "crossplay" lite fel ord att använda i artikeln här? Cross-saves/progression betyder väl inte nödvändigtvis att det går att samspela mellan olika konsoller? DOS2 har ju cross-save/progression där du kan ladda upp din save o sedan importera den på en annan plattform, men du kan inte samspela mellan t.ex Switch och PC. Låter som samma lösning här, dvs inte crossPLAY utan cross"saves"?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Är inte "crossplay" fel ord att använda i artikeln här? Cross-saves/progression betyder väl inte nödvändigtvis att det går att samspela mellan olika konsoller? DOS2 har ju cross-save/progression där du kan ladda upp din save o sedan importera den på en annan plattform, men du kan inte samspela mellan t.ex Switch och PC. Låter som samma lösning här, dvs inte crossPLAY utan cross"saves"?

Fast om man kan forsätta lvla sin gubbe på sin konsol som man har skapat på sin pc så kan man förhoppningsvis även lira multiplayer med en konsol och en pc spelare i samma spel. Då blir det ju crossplay också.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av MinscS2:

Lägger ingen värdering i det, är bara nyfiken: Finns det någon egentlig fördel med att förköpa D2: Resurrected över att vänta och köpa vid release? (Ja förutom chansen att euron går upp i värde framöver vilket resulterar i ett lite dyrare spel om ett halvår. )

Tveksamt För mig är Diablo II en så stor del av barndomen att det blir det ett köp oavsett recensionerna. Så nu har jag vädrat lädret och är redo!

Annars är jag med på att man gör bäst i att vänta till release innan man köper ett spel.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

D2 har man ju såna minnen från. Men plockar upp detta på max rea om några år. Tänker inte ge dem mer än jag måste så länge de bugar för Tencent och Kinas kommunistiska parti.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

Måste erkänna att nostalign är för stark för att jag ska kunna motstå... Många timmar var det i D2 back in the days...

Visa signatur

My brain hurts too....

Permalänk
Medlem

Håller med vad som sagts i tråden. Artikeln är lite missivsande när den säger crossplay. Det är crossprogression. Konton kan länkas samman och dess innehåll. Man kan inte spela tillsammans över olika plattformar.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Dags att ordna två lediga dygn för... ja.. ni vet.... LAN-partaj!!!

Hittills har inget spel överträffat Diablo 2 i mitt tycke. Jag la ned hur mycket tid som helst på det i mina unga dagar och jag installerar det fortfarande ibland.. däremot blir jag idag alltid besviken och utmattad av den låga upplösningen så en upphottning av denna är varmt välkommen.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Givet köp till Nintendo Switch! Cross Platform Progression ser jag också fram emot

Glöm inte att signa upp för Technical Alpha!

https://i.imgur.com/VGVTaow.png

https://diablo2.blizzard.com/

*By clicking the opt-in button, you consent to receiving news and special offers from Blizzard Entertainment. Access to the Technical Alpha and possible future tests is not guaranteed.
Or Pre-purchase Now (does not include Technical Alpha access).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Kollade igenom hela Deep Dive videon, det verkar verkligen som att de försöker göra D2 med modern grafik och inte göra en Reforged... Kul att höra att de verkligen har letat efter assets för diablo2 för att kunna göra saker high res osv coolt

This. Jag var själv mycket tveksam innan jag såg detta. Att de behåller den här 25 fps "scuffiness" blev jag riktigt förvånad över. Detta är liksom det jag föreställt mig när jag tänkt på en D2 remaster. Alltså exakt samma spel, men som lirar på vettig upplösning. Grafiklyftet är en bonus. Att det ser stelt ut är ju bara bra. Det var så det var i D2. Iaf så jag ser det.
Valfri autopickup gold? Ja tack. Shared stash, bye bye mule och förlorade items? Ja tack. (nog för att det var kul att leta fram folks droppade items medans dom relogga, haha)
men aa. Är faktiskt förväntansfull.

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer att gå att spela flera konton samtidigt som back in the days. Fast skulle nog ta emot lite att köpa spelet fyra gånger även om det helt klart kittlar i nostalgitarmen.

Permalänk
Inaktiv

Blizzard tar återigen ett stadigt grepp i skyffeln och folk öppnar gluptsk munnarna igen. Skämt åsido, om man inte bott under en sten senaste 10 åren bör man inte förköpa något från Blizzard, eller från någon studio för den delen. Vilken skit att uppmuntra sånt skit.