spelare som kan streama+repetera .wav?

Permalänk

spelare som kan streama+repetera .wav?

Någon som vet någon app (ios) som kan spela upp en .wav fil från internet och sen repetera den?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk

...eller ett program som kan streama en audiofil från min PC till min iphone

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bemushroomed:

Någon som vet någon app (ios) som kan spela upp en .wav fil från internet och sen repetera den?

VLC

Skrivet av Bemushroomed:

...eller ett program som kan streama en audiofil från min PC till min iphone

VLC

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kanon Hur gör man för att öppna en länk på en sida eller email i VLC då? Den öppnar bara .wav filen i webbläsaren och spelar upp den där.. hittar ingen funktion för att välja vad jag vill öppna filen med. Tusen tack.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bemushroomed:

Kanon Hur gör man för att öppna en länk på en sida eller email i VLC då? Den öppnar bara .wav filen i webbläsaren och spelar upp den där.. hittar ingen funktion för att välja vad jag vill öppna filen med. Tusen tack.

Väl rätt i "Media menyn" så borde det funka, finns olika guider i manualen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Har ios, det där ser ut som PC.. finns ingen meny för mig på ios.

felet är nog mer att standarden för att läsa .wav's är webbläsaren. man borde kunna byta så den fattar att den ska använda VLC, dvs så som det funkar på PC och olika filer. Är väldigt ovan med ios..

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bemushroomed:

Har inte IOS men du kan öppna strömmar och också öppna filer via ftp i Androidappen och du kan i vart fall strömma från pc så om inte IOS appen är väldigt annorlunda borde VLC fixa det även i IOS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

felet är nog mer att standarden för att läsa .wav's är webbläsaren. man borde kunna byta så den fattar att den ska använda VLC, dvs så som det funkar på PC och olika filer. Är väldigt ovan med ios..

Kan du inte välja ”öppna med” på iOS? Har för mig att jag laddat ner wav filer så på telefonen.

Permalänk
Skrivet av danneee:

Kan du inte välja ”öppna med” på iOS? Har för mig att jag laddat ner wav filer så på telefonen.

Nej, konstigt nog finns inte det. Jag höll fingret kvar och provade "..." men det finns inget "öppna med..."

Hur som helst så hittade jag ett ställe i VLC där man kan strömma från en speciell plats och där kunde jag klistra in adressen.

Tack för hjälpen

Visa signatur