Ja vi är inne på samma spår, den logistiska sidan med att dem har 500? utvecklare satta i flera olika ställen geografiskt är något som jag skulle ta för en mardröm... Men ja, freelancer blev ju köpta av MC och sedan gjorde dem klart spelet/putsa upp det till det blev den kultklassiker vi har idag, det var tyvärr inte Roberts förtjänst.
Från min insyn i SC/SQ42 genom väldigt många aktiva spelare i ett av mina communitys är att det mesta fokus dem har tyvärr är "nya" skepp och "nya" idéer istället för att faktiskt försöka fixa det som redan var utlovat... Tycker det är en tråkig utveckling på det hela för dem som fortfarande har pengar investerat i detta projekt, och detta har faktiskt lett till att crowdfunding dött som koncept, då det inte ska "ses" som gåvor som man enbart kan ta sitt pick och pack för att sedan dra.
När jag var med i SC var det en enorm debatt om att Roberts pushat upp sin "Fru" från sin dåvarande post till typ top 5 i företaget, och deras husköp etc etc och vart dem "plötsligt" fått pengarna ifrån.... Men ja, nu när företag kommer in och dem gömmer hur mycket dem går in med så får dem ju fortfarande en viss % om det så rör sig om aktier eller bara rösträtt, så ja... Projektet är från mina ögon tyvärr dödsdömt redan, då företags delen kommer strypa/styra om allt... Roberts har aldrig varit en bra ledare som får projekt på plats, utan enbart en drömmare som ser saker ur en annan synvinkel.
Nu har ju spelet varit i utveckling sedan 2012. och vad har det resulterat i från en utseende? Knappt inga nya skepp förutom små är faktiskt flygredo, större skepp är extremt långt ifrån att ens vara klara, ekonomin i spelet är icke fungerande än etc etc, mycket helt enkelt som fattas.
Det jag försöker få sagt, eftersom det verkar mer och mer bara dra ut på tiden kommer ju SC vara anledningen till att crowdfunding aldrig kommer fungera i stor skala... Och ja, önskar ju såklart att det ska bli bra, jag är ett extremt stort fan av space games mmo/mmorpg men tyvärr tror jag att detta kommer fortgå i utveckling i 3 - 5år till innan vi ens ser en Beta version