https://www.inet.se/kundvagn/visa/15080915/maria-s-semi-porta...
Den blir så här tillslut tror jag..
Portabiliteten skulle lösas som sådan:
1. ett case/(vadderad?)väska (gärna tips som passar dimensionerna på chassit: Cooler Master NR200P med följande mått - höjd: 292mm, bredd: 185mm, djup: 376mm).
2. ett specialcase (finns t.o.m. ryggsäcksvarianter ) - för hennes supergrymma ViewSonic Skärm (som hon redan äger).
Då blir det två "parcels" för henne att transportera (oftast mha bil). Även om hon skulle behöva bära allt gåendes/cyklandes hyfsat korta sträckor runt om i Stockholm, så tror jag att det kan funka (beroende på vad jag kan hitta en bra väska/case för chassiet).
- maskinen är till för att "enbart" köra följande applikationer: Premiere Pro, Da Vinci Resolve, Shotput Pro)
Sista fråga, bästa GPU för henne (ska som sagt endast bedrivas video post-produktion med datorn) - Vad skulle det vara?
@Noob I am: "Varför inte bärbar?" Hon gillar inte bärbar och är van att sitta i "editerings-studios" eller vad det kallas, och använda deras workstations. 32 trådar med 1TB M.2 NVMe lagring + anslutna externa diskar, jag ser inte problemet.
Budget, samt att maximera värde för pengarna är inte så viktade i denna ekvation, btw ^^
Tack för alla svar och tankar från alla! Man blev ju ändå sugen på det där caset för 1199 euro ;D Kan man bygga något riktigt ballt i troligtvis.
Froggy