Quiz: Legendarisk kringutrustning

Permalänk
Medlem

Mitt första quiz, fast jag är på SweC nästan 24/7

Fick 8/10 och då är verkligen superdålig på att komma ihåg detaljer och namn. Så lite stolt känner jag mig att jag klarade så många

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Lagers:

Mitt första quiz, fast jag är på SweC nästan 24/7

Fick 8/10 och då är verkligen superdålig på att komma ihåg detaljer och namn. Så lite stolt känner jag mig att jag klarade så många

Snyggt! 10/10 nästa quiz?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Snyggt! 10/10 nästa quiz?

Ojaaaa, det tror jag också kanske... not...

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande MS Sidewinder X4 som tangentbord, kostade inte många hundra och samma eller fler funktioner än tangentbord för 2000kr+ idag. Köptes en sådär 2012, förvånad över hållbarheten måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Saknade den klassiska Microsoft Intellimouse 3.0 i quizet som alla CS-pros körde med.

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 2 x 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE - LAPTOP - MacBook Air M2 (2022)

Permalänk
Medlem

7 av 10, har personligen bara använt den legendariska musen men har tydligen haft ok koll på utbudet 😎

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Ja man har ju ägt alla produkterna i quizet så

Jag minns fortfarande när jag köpte Boomslang (första då med kula). Tror den kostade typ 1000 spänn vilket var en hel del år 2000 ish när den släpptes, man var inte så gammal då heller

Använde musen typ 1 vecka sen sålde den för helvete vad stor den var och omöjlig och manövrera.

Pratar man möss finns det många legendariska ex Microsoft IME 3.0 & IO 1.1, Logitech Mx300 etc etc.
Och innan dessa tider var Logitech mouseman wheel(med kula) typ den mest populära gaming musen by far. Saknar fortfarande Mouseman wheel (Pratar då om mus som såldes separat som gaming mus)
Det var det ju fler som hade microsoft då den följde med till nästan alla system man köpte typ.

Permalänk
Medlem

7/10
Det gick riktigt bra, ett tag.
Missar man en så blir det skakigt vidare, tur att man inte blev skidskytt..

Webbkameran visste jag, men valde ändå fel av någon orsak.
Musen kände jag inte alls igen, men namnet Boomslang var ju välbekant. Tänkte att riktigt så lätt kunde det väl inte vara.
Sen sista borde man ju kunnat räkna ut med namnet "combo", men aldrig sett el hört om en enhet som kombinerar båda

Det är som vanligt då alltså, man luras och tror att de ska vara svårare än de är och väljer därför inte det mest rimliga svaret.

Permalänk
Medlem

Äntligen! 10/10! Dock så gissade jag på sista men skit det samma, full pott!!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

9\10, failade på sissta då det var den enda jag faktiskt inte kunde.
Boomslang snackades det mycket om på gymnasiet, men den kunda man bara drömma om. 😊

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Yes, äntligen! Den första 10/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jag med ^^, har faktiskt 2st liggandes i reserv med!

Aj, några reserver har jag dock inte

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Tjohej, min första fullpott

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

10/10. Gissade rätt på sista

Visa signatur

“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!”

Permalänk
Medlem

9/10, missade sista.
Känner att jag har bra mycket mer koll på den tidens utrustning jämfört med dagens

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

"9/10 Korrekta svar!
Ett resultat lika gyllene som Boomslang, fantastiskt gjort!"

Ironi att jag hade fel på just Boomslangfrågan.

Kul test,annars.👍

Permalänk
Medlem

Sidewinder kommer jag allt ihåg, hade en polare som ständigt våldade med sin utrustning och alltid hade ett nytt exemplar sidewinder när det var dags för LAN. Kul quiz!

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

gick in med tanken att "fUnc Surface måste ju vara med den här gången", men icke! oh well ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Jag med ^^, har faktiskt 2st liggandes i reserv med!

Önskar att jag hade varit lika förutseende. Fasar lite för att mitt pajar och man måste ge sig ut och leta ny kärlek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

gick in med tanken att "fUnc Surface måste ju vara med den här gången", men icke! oh well ^^

Grym musmatta. Kasserade min för kanske ett år sen. Den måste hängt med i runt 20 år.

Permalänk
Chassi-Jesus 📦

Sannolikheten att @landmarks gräver upp en gammal bild på Basshunter samma dag som Netflix släpper en ny promo för sin DOTA-serie med...just precis, BASSHUNTER! I sense a conspiracy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är ju fel boomslang på bilden! Omg hur kunde detta ske? Stoppa pressarna!

Såhär ser ju boomslang 1000 respektive 2000 ut.
https://psyopper.files.wordpress.com/2007/06/998849879.jpg

Edit, fick 9/10.. Sooooo close

Ett resultat lika gyllene som Boomslang, fantastiskt gjort

Den på bilden är en Razer Boomslang Collectors Edition 2007

Jag äger fortfarande 2st sådana, varav en används dagligen

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Flashbacksen bara strömmar in. När man var 10-12 år och vänner visar upp sina hypade icemats och Siberia hörlurar. Plantronics dsp 500 var nog de bästa headsetet jag ägt, fick aldrig ont av de och extremt bra ljud. dock slutade dom stödja de när w7 kom (inbyggt ljudkort på sladden).

Permalänk
Medlem

skulle vilja säga att Logitech Z-5500 var betydligt mer kända högtalare än den där i quizet eller?

Permalänk
Medlem

8/10. Trip down memory lane.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av ISbit:

skulle vilja säga att Logitech Z-5500 var betydligt mer kända högtalare än den där i quizet eller?

Logitech är den direkta efterföljaren. Blev något mer mainstream men 680 var också riktigt populära.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

9/10

Lite surt att missa på det moderna tangentbordet, eftersom jag för fanken vet att jag haft det som köpalternativ vid något tillfälle, och kom ändå inte ihåg hur det såg ut.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodapop:

Ouch. Jag lade precis undan mitt gamla Siberia V2 (som legat oanvänt i några år iofs), och knappar fortfarande på Sidewinder X4...

Mmmm... och min mx518 ligger fortfarande bra i handen. Jag bävar inför att byta och behöva vänja mig vid något nytt:)

Permalänk
Proffsmoddare

2006 hette dom väl ändå Icemat Siberia?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=z8ygKCtW38w

Sannolikheten att @landmarks gräver upp en gammal bild på Basshunter samma dag som Netflix släpper en ny promo för sin DOTA-serie med...just precis, BASSHUNTER! I sense a conspiracy!

Vad tittade jag precis på...

Så många frågor...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt