Permalänk
Medlem

Mussläp i bf

Har försökt söka efter tidigare trådar om detta men hittar inga. Det är så att om jag kör FSAA eller motsvarande i battlefield så börjar musen släpa nått grymt, om nån nu förstår vad jag menar med det.... Ju mer FSAA jag kör desto värre blir det.

Nån som känner igen problemet och kanske vet hur man fixar det tro?

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk
Medlem

Kan det va så att grafikkortet ditt inte hänger med att uppdatera skärmen när du slänger på en massa ögongodis??

Va har du för övrigt i hårdvara förresten??

Du bör ju ha någorlunda snabb burk.

Battlefield 1942 e rätt krävande spel har jag för mig...

Permalänk

Vad är FSAA?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Vad är FSAA?

Det är en teknik som rundar av kanter i spel...

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

Jag har ett GF4 Ti4200 och en 2.6XP med 512 i RAM så den klarar det. Grafiken flyter ju på och skärmen går i 85hz men musen hänger inte med....

Visa signatur

[JDG] pvt. Ghost_Dog -the way of the samurai (Klantagg från -02 som jag inte har hjärta att ta bort)

Permalänk

FSAA = Full Screen Anti-Aliasing

GF4 ti4200 är nog inte att rekommendera att köra FSAA med...

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Nähä. Varför inte det?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [ABF]Henkeman
FSAA = Full Screen Anti-Aliasing

GF4 ti4200 är nog inte att rekommendera att köra FSAA med...

Full Scene Anti-Aliasing

Precis som Henkeman säger så är inte Ti4200 riktigt nog kraftigt förutsatt att du kör med t.ex. 1024x768 och High, testa ställa ner inställningarna lite och kolla om FSAA orsakar samma sak. Kontrollera också vad du får för FPS i bf när du kör FSAA. Skriv FPS 1 i consolen (§-knappen)

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Sen är det ju också en inbyggd fördröjning i patch 1.4, för att göra spelet "mjukare". Skit säger jag.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk

Jag har samma problem, och jag tror inte det är hårdvaran som strular. Felet uppstår till exempel i gamla spel som inte drar någonting, spel som jag behöver sakta ner för att det ska vara spelbart.

Kan det ha något att göra med detonatorversionen? Själv testar jag 44.03 för tillfället.

Permalänk

Jag har exakt samma problem, utmärkt FPS utan några som helst hack men likförbannat släpar musen efter, jag har helt enkelt gett fan i att köra med FSAA