3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Inaktiv

Fick mejl från Dustin att förväntat leverans är flyttad till 3/5-21

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Fick mejl från Dustin att förväntat leverans är flyttad till 3/5-21

Samma här... Låter ju för bra för att vara sant

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Inaktiv

Kommer säkert 2 kort och sen hamnar vi längst bak i kön. =P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Samma här... Låter ju för bra för att vara sant

Samma för mig, måste ju vara fel? För övrigt, vet nån prestanda på dessa 3070 EVGA kort? Gjorde man ett bra val angående prestanda/ljudnivå?

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Samma för mig, måste ju vara fel? För övrigt, vet nån prestanda på dessa 3070 EVGA kort? Gjorde man ett bra val angående prestanda/ljudnivå?

Kollade en yt video som som sa detta kort är väldigt bra hamnade i övre mitten fållan där Strix är bäst 👍 fick också 3 maj👍

Visa signatur

Corsair 4000x Svart | MSI B550 Carbon Wifi | Ryzen 5800X | Ballistix 32gb 3600 cl16 | BeQuiet SL 2 280mm AIO | Seasonic 850W | MSI 3070ti x trio | Lenovo 27" 1440p 165hz + AOC 27" 144hz | Corsair HS70 |

Permalänk
Medlem

3maj jag med

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem

Samma här återstår att se tänker avvakta och sjuts de fram så av beställer jag nog

Permalänk
Medlem

Ett tips när man beställer kort som tar slut på några få minuter är att välja faktura. Beställde själv ett 3060 från Dustin i torsdags när det fanns 14st i lager. Valde dock att betala med kort, men det tar för lång tid att knappa in kortnummer + bekräfta med bankid mot att välja faktura. Nu är kortet restnoterat och pengar dragna från mitt mastercard. Blir avbeställning på måndag.
Lite synd att det då blir som ett lotteri när man beställer att man inte vet om man får ett kort eller ej och att e-handelssystemen inte är byggda för detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Hej!

Jag har några stycken 3070-kort från EVGA. Vet inte om det är samma modell som era (mina heter XC3 Ultra), men ville bara kommentera att jag älskar dem.

Gedigen byggkvalitet, bra temperaturer och relativt tysta utan coil whine. Riktigt flashig RGB som bonus. Hade gärna bytt ut mina Asus, Gigabyte, MSI och Zotackort till dem också om jag haft möjligheten men med rådande omständigheter på marknaden får man vara glad med det man kommer över. At the end of the day har jag inte noterat någon avsevärd prestandaskillnad mellan modellerna, utan det rör sig om några få procentenheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hej!

Jag har några stycken 3070-kort från EVGA. Vet inte om det är samma modell som era (mina heter XC3 Ultra), men ville bara kommentera att jag älskar dem.

Gedigen byggkvalitet, bra temperaturer och relativt tysta utan coil whine. Riktigt flashig RGB som bonus. Hade gärna bytt ut mina Asus, Gigabyte, MSI och Zotackort till dem också om jag haft möjligheten men med rådande omständigheter på marknaden får man vara glad med det man kommer över. At the end of the day har jag inte noterat någon avsevärd prestandaskillnad mellan modellerna, utan det rör sig om några få procentenheter.

Då är det samma kort som såldes nu i veckan på Dustin! Stort tack för dina åsikter, känns som det blev ett bra val mao, sen skall man bara få kortet hem också. Kan bli lite värre med den saken😁

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem

Scripts, på t.ex. proshop reserveras kortet när det ligger i kundkorgen. Så in med ett script som bara lägger till kortet i din kundkorg, kör det hela tiden mot några utvalda produkter så har du ett kort i korten och scriptet säger åt dig typ.

Går bygga script som checkar ut och allt också, men lättaste och snabbaste att slänga ihop om man vill ha ett kort är väl som ovan

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara fråga ni som tipsar om korten hur får ni nys om att de är i lager så fort? Har ni någon bevakning på alla hemsidorna när de kommer i lager?

Permalänk
Medlem

När ett kort kommer i lager alltså är ju många här snabba som tusan att se det

Permalänk
Inaktiv

En del kör distill för att få uppdateringen, men du får inte polla för ofta. Då kan du bli bannad.

Permalänk
Medlem

Kul om det kraschar lite med kryptovalutan nu faktiskt:), alla som köpt på sig dessa riggar, hoppas de förlorar pengar på det men det är antagligen för mycket att hoppas på ...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Kul om det kraschar lite med kryptovalutan nu faktiskt:), alla som köpt på sig dessa riggar, hoppas de förlorar pengar på det men det är antagligen för mycket att hoppas på ...

Pris på ETH måste dumpa ca 90% för att 1x 3060ti/3070 ska gå breakeven i mining dvs. mängden ETH mined = kostnad för el.
Troligt? Nope

Permalänk
Permalänk
Medlem

Lyckades halvt lägga en beställning. Allt stannade upp i webhallens checkout och tomt i orderhistoriken. Men Klarna har en betalning hos sig med status 'Preparing'. Snubblade jag på målsnöret?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Skrivet av katanaa:

Lyckades halvt lägga en beställning. Allt stannade upp i webhallens checkout och tomt i orderhistoriken. Men Klarna har en betalning hos sig med status 'Preparing'. Snubblade jag på målsnöret?

Precis samma sak hände mig. Jag kontaktade kundservice där de bekräftade att ordern inte gick igenom och sa att de skall ta bort betalningen från Klarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockman2000:

Precis samma sak hände mig. Jag kontaktade kundservice där de bekräftade att ordern inte gick igenom och sa att de skall ta bort betalningen från Klarna.

Ash då. Hade hoppats på att de skulle säga "din order gick igenom men vi bekräftar alla grafikkortsordrar manuellt just nu pga scalpers och det tar lite extra tid för ordern att godkännas just nu" Då är det nog kört för min del med. Får beställa lite småprylar och öva på att klicka snabbare i betalnings-delen!

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stockman2000:

Sa de vad de berodde på? Jag försökte köpa en usb kabel 6 ggr från webhallen i 3 olika webbläsare och ingen gick igenom, fick ingen återkoppling heller så jag köpte från annan butik.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av CusmaR:

Sa de vad de berodde på? Jag försökte köpa en usb kabel 6 ggr från webhallen i 3 olika webbläsare och ingen gick igenom, fick ingen återkoppling heller så jag köpte från annan butik.

Nej, och jag frågade aldrig. Jag antog att det berodde på den belastning deras site får när det vankas grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Pris på ETH måste dumpa ca 90% för att 1x 3060ti/3070 ska gå breakeven i mining dvs. mängden ETH mined = kostnad för el.
Troligt? Nope

Hypen brukar dock gå ner långt innan dess om man ser till tidigare mining bubblor. När det börjar ta 10-12 månader eller mer att betala av ett kort så brukar intresset svalna betydligt, mot som nu 3-5 månader om man får tag i kort till vettigt pris.

Permalänk

Vad är er spontana tro gällande andelen som beställer? Ordrar om 40 och 75 stycken grafikkort försvinner snabbare än smör i solsken, ofta till hutlösa priser.

Hur många procent är nu i april 2021 legitima gamers som vill ha tag i ETT grafikkort (och därefter är nöjda), hur många är miners som vill ha tag i så många de kan, och hur många är jordens avskum (Läs: scalpers)?
Min gissning är 15%, 35%, 50%.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snowscar91:

Vad är er spontana tro gällande andelen som beställer? Ordrar om 40 och 75 stycken grafikkort försvinner snabbare än smör i solsken, ofta till hutlösa priser.

Hur många procent är nu i april 2021 legitima gamers som vill ha tag i ETT grafikkort (och därefter är nöjda), hur många är miners som vill ha tag i så många de kan, och hur många är jordens avskum (Läs: scalpers)?
Min gissning är 15%, 35%, 50%.

Haha jag skulle gissa på att 99% av alla som tömde lagret direkt på webbhallen redan har en massa rtx 3xx.
Har du väl köpt några så har du ju deras premium konto och kan köpa på dig en massa.
Men man kan ju inte anklaga dem för att vilja tjäna pengar, dock kan jag tycka det är lite fult av dom att sedan posta här som att dom vill hjälpa till vilket jag inte köper, det handlar bara om reklam.
Om dom verkligen ville få bort "scalpers" skulle dom begränsa 1 konto till att få köpa 1st rtx 3xx.
Jag kan tänka mig att det är en fåtal med "premium webbhallen konto" som sitter och köper upp alla.

föresten är det någon som lyckas beställa via Proshop?
Har försökt i veckor, spammat uppdatera vid 13:59. En gång fick jag upp "köp" men slutade med "504 error" och efter det gick det inte beställa.

Permalänk
Inaktiv

Tror ju att det är kört för min del att få tag på det där 3070 från DustinHome. Måste ha funnits hur många som helst som har beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Haha jag skulle gissa på att 99% av alla som tömde lagret direkt på webbhallen redan har en massa rtx 3xx.
Har du väl köpt några så har du ju deras premium konto och kan köpa på dig en massa.
Men man kan ju inte anklaga dem för att vilja tjäna pengar, dock kan jag tycka det är lite fult av dom att sedan posta här som att dom vill hjälpa till vilket jag inte köper, det handlar bara om reklam.
Om dom verkligen ville få bort "scalpers" skulle dom begränsa 1 konto till att få köpa 1st rtx 3xx.
Jag kan tänka mig att det är en fåtal med "premium webbhallen konto" som sitter och köper upp alla.

föresten är det någon som lyckas beställa via Proshop?
Har försökt i veckor, spammat uppdatera vid 13:59. En gång fick jag upp "köp" men slutade med "504 error" och efter det gick det inte beställa.

Vad är ett webhallen premiumkonto?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Heter inte premiumkonto, är bara att man blir medlem och har handlat för typ 10k. Kan få mycket xp så man lvlar genom att spela deras spel eller ta supply drops inte svårt att komma upp rätt lvl för att köpa..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Det existerar inte. Han kunde inte köpa ett 3070 från Webhallen för att dom krävde en viss medlemsnivå så nu är han väl arg. Medlemsnivå får du genom att köpa produkter på Webhallen eller ta supply drops osv. Jag fick tag på ett 3070 TUF under den droppen och tackar verkligen för att dom krävde medlemsnivå för att köpa så man faktiskt hade tid på sig.