3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omar Mohsen:

Hej allesammans!

Jag är ute efter RTX 3070 och letat i 3 veckor snart utan att få tag på det, vill verkligen inte betala till scalpers. Jag undrar när nästa leverans är (såvitt ni har info)? För det verkar som att det är helt slut... Vad tycker ni jag borde göra?

Mvh,
Omar

Jag lyckades få tag på ett efter en vecka av att sitta i tips tråden för 3070 och lyckades beställa via Webhallen (måste vara medlem och en viss nivå). De får in beställningar på måndagar mellan 8-10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Känns som att det är någon bugg i systemet deras som gjort att inga kort blev tillängliga för köp. Skulle hålla ögonen öppna närmsta timmarna, iofs kanske de släpper alla kort imorgon istället. Hade ju 15st+ 3080 kort och det skulle vara väldigt konstigt om ingen av oss ens såg köp-knappen. Vanligtvis har jag sett köpknapp på alla kort i listan.

Nej då. Det finns ganska avancerade script/botar som köper o h betalar på sätt som inte är möjligt för mänskliga användare.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omar Mohsen:

Hej allesammans!

Jag är ute efter RTX 3070 och letat i 3 veckor snart utan att få tag på det, vill verkligen inte betala till scalpers. Jag undrar när nästa leverans är (såvitt ni har info)? För det verkar som att det är helt slut... Vad tycker ni jag borde göra?

Mvh,
Omar

la undan ett Zotac Holo till dig nu om ifall du fortfarande är ute efter ett 3070. Återkom till mig om jag ska avbeställa.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Skrivet av ibland:

la undan ett Zotac Holo till dig nu om ifall du fortfarande är ute efter ett 3070. Återkom till mig om jag ska avbeställa.

Hej!

Du kan avbeställa. Jag hann precis beställa kortet själv. Tack så mycket för ditt fina initiativ

mvh,

Omar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

la undan ett Zotac Holo till dig nu om ifall du fortfarande är ute efter ett 3070. Återkom till mig om jag ska avbeställa.

Vilken hjälte du är.

5 av 5 clockers.

Permalänk
Medlem

Kommer någon ihåg vad kortet (Zotac 3070) gick för nyss?

Permalänk

Tja, någon som vet vilken "lvl" man behövde vara för att köpa zotac kortet på webhallen?

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Kommer någon ihåg vad kortet (Zotac 3070) gick för nyss?

10490:-

41 kort gick på typ 7 minuter ändå, känns inte som scalpers vill betala 10500 för ett kort de eventuellt kan resella för 11-12k? Eller får dom mer för det?

Permalänk
Skrivet av Dannema:

Kommer någon ihåg vad kortet (Zotac 3070) gick för nyss?

Råkar du ha kvar kortet?

Hej!

10 490 kr / st.

mvh,
Omar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babychupchup:

Tja, någon som vet vilken "lvl" man behövde vara för att köpa zotac kortet på webhallen?

Level 5 om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

10490:-

41 kort gick på typ 7 minuter ändå, känns inte som scalpers vill betala 10500 för ett kort de eventuellt kan resella för 11-12k? Eller får dom mer för det?

Skrivet av Omar Mohsen:

Hej!

10 490 kr / st.

mvh,
Omar

Okeoke, tack för svar! Det var fan inte billigt asså

Permalänk
Inaktiv

verkligen inte billigt. Förhoppningsvis så kommer mininglåset fungera och de 3070 som finns idag blir ännu mer värda så man kan köpa ett 3080Ti för samma peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannema:

Okeoke, tack för svar! Det var fan inte billigt asså

Ne, antagligen därför dom fanns tillgängliga över 5 minuter.

Sjuka priser nu asså...

Man hann se köp knappen på proshop idag iaf

Permalänk
Medlem

Just Zotac-korten verkar vara ca 2000:- dyrare än övriga 3070 kort frånt ex Gigabyte och Asus.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Avstängd

300mh/s ger 20k i månaden och ni undrar varför priset är högt, loool

Visa signatur

Intel i7 7700K OC 4.9Ghz | Asus Z170 PRO GAMING AURA.
EVGA GQ 750W | 4 x 4GB Corsair Vengeance DDR4 2500Mhz.
PNY GeForce RTX 2080 Ti XLR8 | SSD Crucial MX300 525GB.
Acer 27" Predator LED G-Sync XB271HUA 1440P 165hz.
Ducky One 2 Mini Pure White Keyboard (Silent Red Switch)

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Just Zotac-korten verkar vara ca 2000:- dyrare än övriga 3070 kort frånt ex Gigabyte och Asus.

Helt omotiverat, om du frågar mig!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Får man fråga om Webhallen har laglig grund att låsa ute potentiella kunder från att köpa deras 3060 kort bara för att man inte uppnått en viss nivå på deras webshop för att få handla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Får man fråga om Webhallen har laglig grund att låsa ute potentiella kunder från att köpa deras 3060 kort bara för att man inte uppnått en viss nivå på deras webshop för att få handla?

Alla butiker har väl rätt att neka köp till vem som helst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

Får man fråga om Webhallen har laglig grund att låsa ute potentiella kunder från att köpa deras 3060 kort bara för att man inte uppnått en viss nivå på deras webshop för att få handla?

Systembolaget är ju ännu värre, de kräver level 20.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Webhallen reserverar varan när man lägger den i kundvagnen?
Jag la ett zotac 3070 i kundvagnen för att kolla om polaren ville ha, men när jag tog bort den nån minut senare så dök den ju inte upp på hemsidan igen.
Så undrar om det gör nån reservation eller om man måste vara snabb till att lägga ordern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Någon som vet om Webhallen reserverar varan när man lägger den i kundvagnen?
Jag la ett zotac 3070 i kundvagnen för att kolla om polaren ville ha, men när jag tog bort den nån minut senare så dök den ju inte upp på hemsidan igen.
Så undrar om det gör nån reservation eller om man måste vara snabb till att lägga ordern.

Du måste lägga ordern.
Inget i kundvagnen "sparas"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Du måste lägga ordern.
Inget i kundvagnen "sparas"

Ok, tack.
Bra att veta för framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Alla butiker har väl rätt att neka köp till vem som helst?

ja det blir ju som pyramidföretag det här nu "Köp mer produkter av oss så du låser upp att handla produkter du verkligen vill ha"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qubeista:

ja det blir ju som pyramidföretag det här nu "Köp mer produkter av oss så du låser upp att handla produkter du verkligen vill ha"

Jag har 14 752 XP och behöver 17 500 XP för att kunna handla grafikkort.
Undrar vad det billigaste jag kan köpa är som ger nog med XP för att gå upp i lvl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Jag har 14 752 XP och behöver 17 500 XP för att kunna handla grafikkort.
Undrar vad det billigaste jag kan köpa är som ger nog med XP för att gå upp i lvl

Billigast är nog bara att göra lite achievements, har du inte spelat webhallen-spelet så kommer bara det att ge dig nog med xp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Jag har 14 752 XP och behöver 17 500 XP för att kunna handla grafikkort.
Undrar vad det billigaste jag kan köpa är som ger nog med XP för att gå upp i lvl

Var beredd på att det kan ta några dagar innan ens ny XP räknas in. Jag tror dock att du kan beställa något för 3000kr och få 3000XP och om du sen lämnar tillbaka det så får du behålla dina XP, men jag är dock inte alls säker. Man kan ju, om man vill dra en fuling annars köpa en produkt för 3000kr för att få XP, behålla den i 30dagar så man har nog med XP för att köpa ett grafikkort och sen lämna tillbaka den obrutna produkten

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Billigast är nog bara att göra lite achievements, har du inte spelat webhallen-spelet så kommer bara det att ge dig nog med xp

Finns ju något achievement med att köp massa tryckluft tror jag😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av UtanGrafikkort:

Finns ju något achievement med att köp massa tryckluft tror jag😅

jag fick 1000xp för att jag köpte en webhallen-produkt när jag köpte tryckluft i alla fall

Men har fått totalt 5500 xp bara av att spela igenom webhallen-spelet. tror att bara gör sin profil publik i inställningarna ger 1000xp. Finns väldigt många enkla achievements som tillsammans ger långt mycket mer än 3000 xp

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

jag fick 1000xp för att jag köpte en webhallen-produkt när jag köpte tryckluft i alla fall

Men har fått totalt 5500 xp bara av att spela igenom webhallen-spelet. tror att bara gör sin profil publik i inställningarna ger 1000xp. Finns väldigt många enkla achievements som tillsammans ger långt mycket mer än 3000 xp

Sen lägger man ordern 13:37 få får man ett achivementet till