Apple Airpods intäkter större än Nvidia och AMD – tillsammans

Permalänk
Melding Plague

Apple Airpods intäkter större än Nvidia och AMD – tillsammans

Data framtagen av analytikern Kevin Rooke visar på att Apples Airpods intäkter är större än flera stora teknikbolags intäkter totalt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Master of Overkill

Helt galet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

När överprisade tillbehör belönar företagen mer än seriösa produkter som gör verklig nytta.

Citat:

Marknaden ser till att vi får köpa den billigaste skiten som fortfarande går att sälja.

kombinerat med Planned Obsolecence.

Ändrar till mer neutral formulering
Permalänk

Och snart kommer det kanske nya: https://wccftech.com/airpods-3-launch-may-18/
Jag har dock svårt att förstå att Apple skulle släppa nya grymma hörlurar som de inte har någon hårdvara som klarar av att spela upp dem. Så om Apple släpper airpods-3 redan nu så lär det bli gamla Bluetooth Classic (dvs innan version 5.2).
Om jag känner Apple rätt så kanske de utvecklar en egen codec som de påstår är överlägsen, det kanske den är. Men såvida inte ej Apple prylar stöder codecen så blir den inte precis överlägsen för alla.

*edit*
Angående Airpods. Så är min uppfattning att de ändå är rätt prisvärda emot alternativen. Och har man redan Appleprodukter så förstår jag att få väljer motsvarande produkt från annat märke.

Permalänk
Medlem

Ptja, skapa en kult med galna människor och sen släpper en produkt som lätt tappas/går sönder så....
Känner några som köper nya 1-2 gånger i månaden för att dom tappas bort, och dom absolut måste ha såna annars är deras liv över av någon anledning.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på Teslas massiva inkomst?

Kanske deras toppnoterade aktiepris på 900 USD inte är helt övervärderat ändå

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Balconette:

När överprisat skit belönar företagen mer än seriösa produkter som gör verklig nytta.

Va tycker du är en bättre produkt true-wireless om man har apple telefon då?
Tycker priset är inget fel på dom.

1249kr och Airpods pro 1969kr

Länka gärna bättre så jag kan köpa dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

De vita airpodsen är det enda jag ser folk gå runt med i sina öron.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Gelantious:

Ptja, skapa en kult med galna människor och sen släpper en produkt som lätt tappas/går sönder så....
Känner några som köper nya 1-2 gånger i månaden för att dom tappas bort, och dom absolut måste ha såna annars är deras liv över av någon anledning.

1-2 gånger i MÅNADEN? what the hell? dom kanske inte ska äga något med den hanteringen.

Lätt tappas bort är bara på enskild person inte produktens fel och går sönder? RMA rate på dom är inte hög.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Tag bort headphone jack och tvinga pöbeln köpa wireless lurar istället - helt jävla genialiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va tycker du är en bättre produkt true-wireless om man har apple telefon då?
Tycker priset är inget fel på dom.

1249kr och Airpods pro 1969kr

Länka gärna bättre så jag kan köpa dom.

Antar att han menar andra varor som inte är några trådlösa pluppar som spelar ljud.

Edit: Fan nästan 2k för den skiten? Jag menar ljudet är bra men de är inte 2000kr bra.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Moton:

Antar att han menar andra varor som inte är några trådlösa pluppar som spelar ljud.

Ja men det är väldigt ointressant diskussion tycker jag jag vet nog 50 + in-ear ej trådlösa som är bättre men det är ju helt annan typ av produklt så? jag köper ju inte airpods pro för ljudet man köper ju för smidigheten / behovet.
"den skiten" va är skit? har du testat dom? har du apple telefon?

Blir väldigt konstigt när folk bara kastar random rants om produkterna närt dom inte ens kanske har behovet av dom.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Va tycker du är en bättre produkt true-wireless om man har apple telefon då?
Tycker priset är inget fel på dom.

1249kr och Airpods pro 1969kr

Länka gärna bättre så jag kan köpa dom.

Håller med. Detta gör att jag tror att försäljningen är skitstor. Vinsten är säkert stort för att volymerna blir så höga och de riktigt kan prispressa tillverkningskostnaden. Men ändå så har Apple valt att inte ta det pris som de skulle kunna för hörluarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va tycker du är en bättre produkt true-wireless om man har apple telefon då?
Tycker priset är inget fel på dom.

1249kr och Airpods pro 1969kr

Länka gärna bättre så jag kan köpa dom.

Det handlar inte om vad som är bättre än det ena eller det andra, utan om att situationen som råder har skapat en nischprodukt som kostar långt mer än vad som egentligen är rimligt. Behöver vi verkligen ha "true-wireless" eller klarar vi oss bra med ett par enkla trådade hörlurar (som dessutom håller i själva luren om vi skulle tappa den)?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Balconette:

Det handlar inte om vad som är bättre än det ena eller det andra, utan om att situationen som råder har skapat en nischprodukt som kostar långt mer än vad som egentligen är rimligt. Behöver vi verkligen ha "true-wireless" eller klarar vi oss bra med ett par enkla trådade hörlurar (som dessutom håller i själva luren om vi skulle tappa den)?

Hahaha så du vill gå tillbaka utvecklingen för att "vi inte behöver"

Jag kan inte träna med trådade lurar så går bort direkt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag minns första året med airpods, fanns inte många i sverige. Helt omöjliga att få tag i de första 6månaderna. Jag lyckades hitta ett par i en audio-video butik i någon förort, ca 4månader efter release. Idag ser man ju dom överallt.

Skrivet av SuLioS:

Tag bort headphone jack och tvinga pöbeln köpa wireless lurar istället - helt jävla genialiskt.

Är ju en sann vardagsförbättring att slippa den där jävla sladden på traditionella hörlurar dock. Edit: Skulle inte förvåna mig om jag lagt minst en hel dag av mitt liv på att trassla ut hörlurssladdar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Ja men det är väldigt ointressant diskussion tycker jag jag vet nog 50 + in-ear ej trådlösa som är bättre men det är ju helt annan typ av produklt så? jag köper ju inte airpods pro för ljudet man köper ju för smidigheten / behovet.
"den skiten" va är skit? har du testat dom? har du apple telefon?

Blir väldigt konstigt när folk bara kastar random rants om produkterna närt dom inte ens kanske har behovet av dom.

Har testat dom flera gånger då min mor är väldigt torsk på Apple grejer och jag ska köpa Iphone som min nästa telefon bara för sekretess valen man kan göra. Dom är inte värda 2000kr helt enkelt.

Hur vet du hur mitt behov ser ut? Blir väldigt konstigt när folk bara kastar random rants om människor dom inte känner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Hahaha så du vill gå tillbaka utvecklingen för att "vi inte behöver"

Jag kan inte träna med trådade lurar så går bort direkt.

Hur klarade vi oss förr?

Nej men seriöst, 2k för ett par lurar är extremt.

Permalänk
Medlem

Inte konstigt att de säljs som smör när folk tappar dem till höger och vänster

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Moton:

Har testat dom flera gånger då min mor är väldigt torsk på Apple grejer och jag ska köpa Iphone som min nästa telefon bara för sekretess valen man kan göra. Dom är inte värda 2000kr helt enkelt.

Hur vet du hur mitt behov ser ut?

Jag skrev ju om du har behovet

Det finns inga som är bättre för apple telefon än Airpods Pro, jag testat 10 + och för ju Apple funktionerna ska funka krävs apple lurar.

Jag tycker dom är värda alla pengarna och jag betala 3200kr använder dom hela tiden och då kör jag även XM4 och feta studio lurar hemma för 10k+^

"när dom inte ens kanske har behovet av dom."

Jag skrev inte att du INTE har behovet jag skrev kanske inte har det....

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Balconette:

Hur klarade vi oss förr?

Nej men seriöst, 2k för ett par lurar är extremt.

Om du tycker 2k är extremt så visst, jag tycker det är billigt för vad man får jag har In-ear för 9k och overear för 4k och 12k.

Så allt har sina nivåer va man tycker är värt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SuLioS:

Tag bort headphone jack och tvinga pöbeln köpa wireless lurar istället - helt jävla genialiskt.

Om man ska försvara Apple (vilket jag helst inte gör), så har de ändå erbjudit både true wireless OCH headphone jack parallellt ganska länge, och det är uppenbart vad den stora massan föredrar. Jag har själv inte haft nånting kopplat med kabel till min mobil utom laddaren de senaste åren. Ser ingen anledning att tro att min mobil är nån slags hifi-maskin för optimal ljudkvalitet. Den ska låta tillräckligt mycket för att dränka ut pöbeln omkring mig, punkt. Bra musik lyssnar jag på hemma.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Skrivet av Balconette:

Det handlar inte om vad som är bättre än det ena eller det andra, utan om att situationen som råder har skapat en nischprodukt som kostar långt mer än vad som egentligen är rimligt. Behöver vi verkligen ha "true-wireless" eller klarar vi oss bra med ett par enkla trådade hörlurar (som dessutom håller i själva luren om vi skulle tappa den)?

True-wireless är ingen nitchprodukt. Jag själv och många äger flera non-apple såna. Jag minns ej om jag själv köpte mina första innan Apple kom med deras.

Men för många så är 2000kr inte så ofantligt mycket pengar och något man kan lägga ut på smidiga hörlurar som man väldigt mycket använder. Se det som att ett par schyssta skor, tröja etc kostar detsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Jag skrev ju om du har behovet

Det finns inga som är bättre för apple telefon än Airpods Pro, jag testat 10 + och för ju Apple funktionerna ska funka krävs apple lurar.

Jag tycker dom är värda alla pengarna och jag betala 3200kr använder dom hela tiden och då kör jag även XM4 och feta studio lurar hemma för 10k+

Så de är bara för att du blir låst till Apple funktioner som du måste skaffa just dessa? Då är det ju inte riktigt lurarna som är värda pengarna utan ekosystemet.

Permalänk
Rekordmedlem

Det gick att köpa liknande kinaprylar prylar för 40 kr, naturligtvis bli marginalerna skyhöga och deras kultföljare ger dem glatt sina pengar i stället för att lämna sekten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Känns som att det alltid automatiskt blir två läger när det kommer till nyheter som röra Apple, de som nitiskt hatar dem och de som nitiskt älskar dem.

Vart är vi rationella som håller oss utanför de två lägrena?

Tycker "kvalitets"-frågan många verkar falla på, oftast utav den negativa karaktären, är rätt ointressant med tanke på att den frågan ofta är väldigt subjektiv.

Oavsett vad man tycker om produkten så säljer de ju som smör.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Moton:

Så de är bara för att du blir låst till Apple funktioner som du måste skaffa just dessa? Då är det ju inte riktigt lurarna som är värda pengarna utan ekosystemet.

Helheten är värd det.
Dom är helt par on par med andra truewirelss i samma prisklass annars vet du några bättre true-wireless köper jag dom dirr.

Måste inte skaffa men jag vill ha funktionerna dom är guld värda.

Varenda person jag rekommenderat testa dom är helt sålda och tycker dom är galet nice och då sa jag även 3-4 andra produkter i samma prisklass men sluta med Apple för dom har en sån telefon.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Testpilot
Skrivet av tvelander:

Ja men det är väldigt ointressant diskussion tycker jag jag vet nog 50 + in-ear ej trådlösa som är bättre men det är ju helt annan typ av produklt så? jag köper ju inte airpods pro för ljudet man köper ju för smidigheten / behovet.
"den skiten" va är skit? har du testat dom? har du apple telefon?

Blir väldigt konstigt när folk bara kastar random rants om produkterna närt dom inte ens kanske har behovet av dom.

Detta kommer ju ner till behovet som du säger.

Men jag skulle personligen aldrig köpa hörlurar för 2 000 kronor om dom inte lät riktigt bra.
Jag tyckte det var en övre smärtgräns när jag köpte mina Audio-Technica ATH-M50x BT för runt 1 900 kronor. Det var liksom ett prispåslag om nästan 40% för att få dem trådlösa, kontra mina trådbundna M50's.

Nu vet jag inte vad för speciellt just AirPods Pro medför specifikt för iPhone-användare (något du gärna får berätta!), men känner att det lär finnas bättre alternativ där ute, åtminstone om man är ute efter in-ears med bra ljudkvalité – Exempel på detta är OnePlus Bullets V2 som jag själv använder, blåste i min mening både de Apple Airpods jag testade och mina Galaxy Buds ur vattnet vid musiklyssnande, för en betydligt mindre summa dessutom.

Enda fördelen jag kan se med podsen är att dom är små och subtila, men igen vet jag inte om de har någon speciell interaktion med iPhones jag kanske missat som andra produkter inte kan erbjuda.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balconette:

Det handlar inte om vad som är bättre än det ena eller det andra, utan om att situationen som råder har skapat en nischprodukt som kostar långt mer än vad som egentligen är rimligt. Behöver vi verkligen ha "true-wireless" eller klarar vi oss bra med ett par enkla trådade hörlurar (som dessutom håller i själva luren om vi skulle tappa den)?

Alla är inte lika. Mina axlar gör ont om jag håller i mobilen under långa samtal (sportskada). Tråd funkar inte om jag jobbar samtidigt och därför använder jag true wireless ofta.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Om du tycker 2k är extremt så visst, jag tycker det är billigt för vad man får jag har In-ear för 9k och overear för 4k och 12k.

Så allt har sina nivåer va man tycker är värt.

Inte bara ljudkvalité utan även hållbarhetsfaktorn ska in också. Om de håller i många år så är det en annan sak. Då går det att jämföra med studiomonitorer som kostar flera tusen mer.

Nu vet jag inget om deras ljudkvalité så låter det vara osagt.