Googles smarta hem-produkter får stöd för Matter

Permalänk
Melding Plague

Googles smarta hem-produkter får stöd för Matter

Det nya protokollet som för samman det smarta hemmet får ett utbrett stöd på Googles Nest-produkter och byggs in i Android.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trodde det var smarta mattor först, så besviken.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Härligt, skönt med en riktig standard.

Permalänk
Medlem

Hoppas apple ansluter men det kanske är en pipe dream?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Vaun:

Trodde det var smarta mattor först, så besviken.

En smart matta som städade bort kattspyor själv hade ärligt talat varit drömmen. Eller skakar bort katterna så de ger farao i att spy där till att börja med.

....nu är jag också besviken Matta med Matter borde vara nästa grej.

Permalänk
Medlem

Men alla Zigbee produkter är väll redan kompatibla med Google Home så länge dom är anslutna till en hub som kan prata med Google, vilket dom flesta kan vad jag vet?
Eller har jag missuppfattat något?

Det som är bra med den här föreningen är väll att tex att om man kör på Philips Hue med tillhörande hub så kommer man kunna ansluta andra "Zigbee" produkter än dom som är "Friends with Hue" och inte behöva köpa en till Hub för att kunna köra inbyggda reläer mm.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Hoppas apple ansluter men det kanske är en pipe dream?

Apple är medlem i Matter Alliansen så det kan man ju anta

Permalänk
Medlem

(Cuz always true)

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Alltså förlåt, verkligen, men den där är så sjukt uttjatad vid det här laget. Ingen tycker att den är rolig längre.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

@Infiniti Heathen!
(men jag håller smått med)

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Googles nya slogan - Does it matter?

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig i livet ha en mainframe som är uppkopplad & på samma eko system som ett halv öppet os med custom appar. till och med lan-Wifi går bort.

Permalänk
Medlem

Är ju rätt få privatpersoner som äger en mainframe