När jag fick infon var den hemlig så var det mycket hysch hysch. De annonserade inte ut ett smack så känsligt var det. Pressmejlet togs bara bort ur systemet.
Någon vecka senare postades det här: Activision Blizzard layoffs
The cuts are said to be limited to publishing functions, and will not impact development or live ops and customer support staff. They also don't impact King's offices in the UK, Sweden, Germany, and Spain.
m a o det är en stor röra. Jag är inte säker Sverige får spelet såg att Sverige var ett av de få undantag men är inte säker. Vad som är ganska säkert är att den italienska versionen är på gång.
Gör det här att spelet blir en raritet för Europas olika regioner? Svar nja vi vet inte ännu. Activision har inte varit transparenta om vad som gäller. Då Australien som tillhör gamla PAL regionen redan fått ut sin version med triangel i handel, spekulerades det att de höll inne på de Europeiska batcherna. Tyvärr vet jag ingenting om detta flera andra har rapporterat om problemet dock inte vad som orsakat problemet.
Vi diskuterade det här problemet redan i vintras med källor från Nintendo of Europa. Så sammanfattningsvis "de" vill satsa på digitala produkter i Europa samt skära ned på verksamheten i Europa. Orsaker troligtvis COVID, Brexit och logistikproblem.