Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Hifiman Sundara och en FiiO BTR5. Känns som en bra kombo.

Permalänk
Medlem

PremiumCord 8K, 15m @ 650kr... Nu kan jag äntligen lira i 4k@120hz med Gsync på tvn

Hälften så smal och smidigt mot min tidigare sladd.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Köpte denna idag, var ute och körde så såg jag en Saab och tänkte fan är det en Aero så fick lägga i backen för att kolla på bilen, upptäckte att den hade lite små skador så tänkte fan jag måste rädda Saaben sen visar det sig att det var en Vector men är ändå nöjd så länge.

Så nu har jag fyra bilar igen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

PremiumCord 8K, 15m @ 650kr... Nu kan jag äntligen lira i 4k@120hz med Gsync på tvn

Välj 3840x2160 under 4096 istället då grafikkortet driver bara fler pixlar i onödan som sedan skalas ner då panelen har inte så många pixlar native ändå.

Permalänk
Medlem

du behöver länka om bilden i ditt inlägg antar att grafikkortet är det nya eller är det hela datorn?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Blev en ny skärm!

Predator XB273U GX

Nu återstår det att införskaffa sig ett skärmstativ och ett vettigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Efter lång väntan är den här, Vivo X60 Pro Plus

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Fan skickar dom 2 telefoner eller vad är meningen med en sån stor kartong?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har jagat några gamla datorer som jag vill ha i min retro-pryl samling och kom över denna högen då nån jag känner kontaktade mig och vet att jag samlar på retro-datorer och erbjöd mig samlingen ovan från sin nerlagde butik, jag slog till.

Det saknas en del grejor såsom PSU's och sladdar...och det är okänd skick så det blir lite att pyssla med när vintern omsider återvänder.

Stavkoll - det här är ju Sverige, är Norbagge i grunden...
Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fan skickar dom 2 telefoner eller vad är meningen med en sån stor kartong?

Du vet kinesiska företag, miljötänket finns inte riktigt där 🤔😅

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk

Min bärbara dator har varit inne på sista versen ett tag nu. Batteriet har svällt som bara den och börjat bända chassit. Därför slog jag till på en Surface Laptop 3. 5996 kronor kändes ändå rimligt. Tack för tipset, @rizpusher.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Thomas Torsson:

Min bärbara dator har varit inne på sista versen ett tag nu. Batteriet har svällt som bara den och börjat bända chassit. Därför slog jag till på en Surface Laptop 3. 5996 kronor kändes ändå rimligt. Tack för tipset, @rizpusher.

https://i.ibb.co/RS1tJ63/DSC-0132.jpg

Shit vilket pangpris! Hur känns den nu då? Kommer du kunna vara utan Windows Hello i framtiden?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tyckte det var dags att hoppa på elcykeltåget, efter att jag lämnade tillbaka min leasingbil och insåg hur lite jag egentligen använde den.

Fick därför bli en Kalkhoff Endeavour 5.B Move+, eftersom jag vill kunna lasta den rätt ordentligt, funderar på att kanske ta en tälttur eller två nu i sommar.

Toapappret är bara en fin bonus, tycker det knyter ihop bilden fint.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Skrivet av Krabbtumme:

Tyckte det var dags att hoppa på elcykeltåget, efter att jag lämnade tillbaka min leasingbil och insåg hur lite jag egentligen använde den.

Fick därför bli en Kalkhoff Endeavour 5.B Move+, eftersom jag vill kunna lasta den rätt ordentligt, funderar på att kanske ta en tälttur eller två nu i sommar.

https://i.postimg.cc/8C7YDM7g/67-BAB3-D9-DC70-43-BE-8922-3181761194-F2.jpg

Toapappret är bara en fin bonus, tycker det knyter ihop bilden fint.

Hur menar du nu, skitcykel?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krabbtumme:

Tyckte det var dags att hoppa på elcykeltåget, efter att jag lämnade tillbaka min leasingbil och insåg hur lite jag egentligen använde den.

Fick därför bli en Kalkhoff Endeavour 5.B Move+, eftersom jag vill kunna lasta den rätt ordentligt, funderar på att kanske ta en tälttur eller två nu i sommar.

https://i.postimg.cc/8C7YDM7g/67-BAB3-D9-DC70-43-BE-8922-3181761194-F2.jpg

Toapappret är bara en fin bonus, tycker det knyter ihop bilden fint.

Bra ställt som har råd med både elcykel och ett paket toapapper!

Snygg cykel, kikar själv lite på just en elcykel med.

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Shit vilket pangpris! Hur känns den nu då? Kommer du kunna vara utan Windows Hello i framtiden?

Haha, knappt. Hur trevligt som helst att bara öppna locket och loggas in. Överlag känns den bra. Gillar 3:2. Tangentbordet är också trevligt. Känns väldigt likt min (nu pensionerade) HP Spectre. Bra laptop för pengarna och är perfekt för mitt användningsområde (Office, Teams/Zoom, webb och film/Youtube). Förvånansvärt bra kamera och mikrofon.

Det enda jag inte gillar är väl Microsofts egna laddare. Trevligt att den är magnetisk och har en lång sladd, men hade varit bättre om den körde via USB C. Det går tydligen att använda datorns USB C-port för att ladda, så det är väl okej ändå. Men hade varit bättre om den medföljande laddaren hade kört den vägen också.

Jag känner mig nöjd, men det är ju lite nyhetskänslan också. Var väldigt nöjd med min Spectre under fyra och ett halvt års tid. Får hoppas att jag blir lika nöjd med denna.

Permalänk
Medlem

Nu är det några veckor sedan jag köpte denna, men såg att den nu kostar bara 3495kr på netonnet vilket är sjukt billigt, så måste verkligen rekommendera denna chromebook till alla som vill ha en dator som:

* har skönt tangentbord som känns mekaniskt, som dessutom är bakgrundsbelyst.
* Chassi i aluminium
* 14" 1080P touchskärm IPS (och skärmen är bättre än den 1440P som min yoga x1 har)
* 10h batteritid utan problem
* Är jättesnabb som webbrowser trots att processorn inte låter så imponerande, men den känns som att sitta vid min 5600x och surfa på nätet.
* Kan köra Linux-applikationer, så jag kör visual studio code, node.js, audacity, arduino ide m.m i den.
* Har 8GB ram
* 128GB SSD, samt att jag har lagt till 128GB microsd
* Touchpad som är otroligt skön. Gillade den inte i början, men ändrade accelerationen, så blev den bästa jag använt
* 2 USB-C, samt en USB 3.1 port

Föredrar denna framför min lenovo x1 ärligt talat på alla sätt.

Nackdelar - ingen hdmi, fläkten kan man höra ibland. Men inte ofta.

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/laptop/chromeboo...

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Avstängd

Denon AVR 2308. En till neutral Denon apparat

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Haha, knappt. Hur trevligt som helst att bara öppna locket och loggas in. Överlag känns den bra. Gillar 3:2. Tangentbordet är också trevligt. Känns väldigt likt min (nu pensionerade) HP Spectre. Bra laptop för pengarna och är perfekt för mitt användningsområde (Office, Teams/Zoom, webb och film/Youtube). Förvånansvärt bra kamera och mikrofon.

Det enda jag inte gillar är väl Microsofts egna laddare. Trevligt att den är magnetisk och har en lång sladd, men hade varit bättre om den körde via USB C. Det går tydligen att använda datorns USB C-port för att ladda, så det är väl okej ändå. Men hade varit bättre om den medföljande laddaren hade kört den vägen också.

Jag känner mig nöjd, men det är ju lite nyhetskänslan också. Var väldigt nöjd med min Spectre under fyra och ett halvt års tid. Får hoppas att jag blir lika nöjd med denna.

Det går alldeles utmärkt att ladda med USB-C. Köp en Dell D6000. Surface Dock 2 är nice också.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Hobby of the Month? Kanske, kanske inte.

Flsun Q5, PETG och eFlex (TPU). Löjligt bra skrivare för nybörjare som inte vet vad personen gör (jag)

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Då min Oneplus 5 sjöng den sista versen, så lyckades jag komma åt ett exemplar av denna.
Xiaomi Mi 11 Ultra - 12GB/256GB, med white ceramic. Begränsad upplaga i norden.
Var lite nervös först att jag skulle få hem en 8 GB då Comviq skrev det i specifikationerna och jag såg det efter beställning.
Och kundtjänst hade ingen aning när jag fråga. När andra på annat forum fråga, så fick dom som svar att det är 8 GB.
Inget nytt att det är noobs i kundtjänst dock ioförsig.

Perfekt med ny mobil till semestern som börjar snart, som har en så pass bra kamera att jag kan lämna systemkameran hemma.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

Oj! Det är bara att gratulera, ni har lyckats med det omöjliga!

Permalänk
Medlem

AC/DC på kassettband. Fortfarande inplastad och oanvänd.

Visa signatur

Ryzen 5600X, HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16, Palit GeForce RTX 3090 Gaming Pro OC 24GB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, Seasonic FOCUS GX 850W, Seagate FireCuda 520 SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Blev ett RTX 3080ti trinity från komplett för "ynka" 14499kr

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av cavveman:

AC/DC på kassettband. Fortfarande inplastad och oanvänd.

https://forumbilder.com/images/2021/06/09/woho.jpg

Har själv fått upp intresset för kasettband på nytt. Har dammat fram några lådor som har spelats friskt nu när man är hemmajobbare. Det intressanta är vad du har för spelare?

Permalänk
Medlem

Nya tillägg i EDC-rotationen

Då in min trotjänare Sage5 tappades bort på en vandring blev jag tvungen att hitta en ny kamrat.

Mina Bose Soundsport Free tyckte dom hade fått nog att vara ihopparade med enheter 2 månader efter garantin löpt ut.

Blev därför ett steg tvärt i andra riktningen och betalade ett adekvat pris för vad jag nu förstår är en förbrukningsvara.

Mi Basic 2 för 150:-

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Blev nya keycaps då jag var sugen på helvitt tangentbord.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7