3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jo men jag köpte de vid lansering till lanseringspris inte värt för 6tkr+ enligt mig.

Kommer inte finnas något riktigt lanseringspris för 3070Ti om du inte lyckas få ett av de få korten som är subventionerade av Nvidia (såvida dom inte hamnar i Komplett PC/Webhallen Config osv igen).

Vi vet inte riktigt om priserna på Komplett är slutgiltiga än heller, de kan höjas/sänkas lite hursomhelst precis innan release. Tvivlar dock starkt på att Komplett kommer ha så många kort för 7-9000:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Kommer inte finnas något riktigt lanseringspris för 3070Ti om du inte lyckas få ett av de få korten som är subventionerade av Nvidia (såvida dom inte hamnar i Komplett PC/Webhallen Config osv igen).

Tänker inte msrp, men typ 7-8tkr är väl ett bra pris för 3070 ti känner jag. 10tkr plus betalar jag aldrig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Nej, du skrev att alla 3060 är LHR och det stämmer inte.

Jag skrev att 3060 3070ti, 3080ti alltid är lhr och därför inte behöver skriva ut det.
Eller menar du att det finns 3060 som inte har sänkt hashrate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Jag skrev att 3060 3070ti, 3080ti alltid är lhr och därför inte behöver skriva ut det.
Eller menar du att det finns 3060 som inte har sänkt hashrate?

3060 går att ta sig förbi lhr genom den släppta drivrutinen Nvidia släppte för några månader sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Tänker inte msrp, men typ 7-8tkr är väl ett bra pris för 3070 ti känner jag. 10tkr plus betalar jag aldrig.

7-8k är billigare än vanliga 3070 kort så det kommer förmodligen inte hända.

Skrivet av eriksson850:

Jag skrev att 3060 3070ti, 3080ti alltid är lhr och därför inte behöver skriva ut det.
Eller menar du att det finns 3060 som inte har sänkt hashrate?

Fast 3060 har inte sänkt hashrate som 3070Ti/3080Ti utan hade en drivrutin som sänkte den men Nvidia råkade direkt släppa drivrutinen som gick förbi den limiteringen så "limiteringen" som 3060 hade är i praktiken värdelös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

7-8k är billigare än vanliga 3070 kort så det kommer förmodligen inte hända.

Jag vet men de kan bli billigare vid lanseringen, precis som jag betalade 4300kr för mitt 3060 vid lansering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag vet men de kan bli billigare vid lanseringen, precis som jag betalade 4300kr för mitt 3060 vid lansering.

Ja det kommer säkert komma någon modell till lanseringspris. På lansering av 3080ti så såg jag inte ett enda kort till lanseringspris för de hade ÅF "råkat" använda till sina egna pre builds. Som referens så kostade det billigaste 3080ti på Webhallen 19.000kr och då var MSRP 1200 dollar. Samtidigt går ett 3070 med MSRP på 499dollar för mellan 9-11k i dagsläget, så en gissning är väl att 3070ti kommer ligga på 11-13k ungefär.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Jag vet men de kan bli billigare vid lanseringen, precis som jag betalade 4300kr för mitt 3060 vid lansering.

Om du har riktig tur, så jag önskar dig lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja det kommer säkert komma någon modell till lanseringspris. På lansering av 3080ti så såg jag inte ett enda kort till lanseringspris för de hade ÅF "råkat" använda till sina egna pre builds. Som referens så kostade det billigaste 3080ti på Webhallen 19.000kr och då var MSRP 1200 dollar. Samtidigt går ett 3070 med MSRP på 499dollar för mellan 9-11k i dagsläget, så en gissning är väl att 3070ti kommer ligga på 11-13k ungefär.

Komplett hade du ett kort för 14500 vid lansering för jämförelse proshop 12900kr dock var proshop omöjligt att köpa.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Webhallen
Skrivet av JohanFlodqvist:

Ja det kommer säkert komma någon modell till lanseringspris. På lansering av 3080ti så såg jag inte ett enda kort till lanseringspris för de hade ÅF "råkat" använda till sina egna pre builds. Som referens så kostade det billigaste 3080ti på Webhallen 19.000kr och då var MSRP 1200 dollar. Samtidigt går ett 3070 med MSRP på 499dollar för mellan 9-11k i dagsläget, så en gissning är väl att 3070ti kommer ligga på 11-13k ungefär.

Rättelse, vi råkade inte använda något kort i våra prebuilts, vi hade inga TUF icke OC (som är MSRP kortet) på lager vid launch.
Då jag satt vid rodret i höstas gjorde jag den felaktiga antagelsen denna vända att både icke OC och OC fick intro-pris, men så var ej fallet, endast icke OC. Varför vi ej hade icke OC i lager vid launch kan jag ej svara på.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Komplett.se

För info så har vi nu öppnat upp anmälningarna till vår lottdragning om att få köpa ett lagerfört RTX 3070Ti. Likt vi gjorde för 3080Ti förra veckan.

Observera att vi inte öppnar upp för vanliga köp på lanseringsdagen. Alla möjligheter att få tag på ett kort får man genom att anmäla sig till lottdragningen här

Man kan anmäla om köp på de modeller där vi har kort i lager eller att vi har fått bekräftat att de är på väg till oss och kommer i samband med lansering. Modeller som ej är i lager är inte valbara och det inkluderar TUF-modellerna från ASUS där vi fått ett lägre lanseringspris men inga kort...
För Komplett PC använder vi kort från b.la. Gainward som lanseras utan någon form av specialpris/intropris.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett, kan du nämna hur många som har registrerats för 3080 Ti?

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av criscris:

@Komplett, kan du nämna hur många som har registrerats för 3080 Ti?

Nej, det går vi inte ut med. //Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Skrivet av PeanutMeNut:

Lyckades knycka ett Asus 3060 Dual OC på Inet förut men börjar bli lite nojig om jag gjort bort mig... Mkt pengar för relativt lite prestanda känns det som...

Bör man vänta på ett 3060 TI i lager eller tills priserna eventuellt sjunker på 3070? Är något av de alternativen ens rimliga de närmsta månaderna?

Skrivet av c3p0:

Någon mer som beställde från inet igår som inte kan se kvitto/kollid på ordersidan?
Visst brukar väl inet skicka ut ett mail med kollid när de skickar ordern?

Kanske dyker det upp under dagen, men tycker det borde synas nu :/

Jag fick bekräftelse som vanligt, och det är skickat. Som andra sa så kanske ordern är annullerad pga tidigare köp.

Skrivet av Ravnit:

Hur vet ni att alla kort som såldes igår inte är LHR kort? 😅
Kändes som att det var många kort och det bör väl gå till dom som stod i kö först?

Ett kort som är LHR måste ha det angivet i tillverkarens artikelnummer.

Skrivet av ottoblom:

Fast det stämmer inte finns 3060 kort utan markering för LHR trots att dom är LHR. Förstår att det känns lite snopet för miners men NVIDIA har ju mining kort för just mining .Sen har dom 3000 för spelare .

LHR är inte riktigt samma sak, det är en begränsning som enligt nvidia ska fungera på ett annat sätt än vad det gör på 3060-korten idag.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För info så har vi nu öppnat upp anmälningarna till vår lottdragning om att få köpa ett lagerfört RTX 3070Ti. Likt vi gjorde för 3080Ti förra veckan.

Observera att vi inte öppnar upp för vanliga köp på lanseringsdagen. Alla möjligheter att få tag på ett kort får man genom att anmäla sig till lottdragningen här

Man kan anmäla om köp på de modeller där vi har kort i lager eller att vi har fått bekräftat att de är på väg till oss och kommer i samband med lansering. Modeller som ej är i lager är inte valbara och det inkluderar TUF-modellerna från ASUS där vi fått ett lägre lanseringspris men inga kort...
För Komplett PC använder vi kort från b.la. Gainward som lanseras utan någon form av specialpris/intropris.

//Erik

Jag antar att Asus kommer sälja sina kort till MSRP? Kommer ni sälja något annat kort till samma pris?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av muSashi:

Jag antar att Asus kommer sälja sina kort till MSRP? Kommer ni sälja något annat kort till samma pris?

ASUS har givit oss ett lägre lanseringspris på sitt TUF-kort men inga kort. Så det kommer inte säljas TUF-kort till specialpris vid lansering. Övriga kort kommer följa resp. leverantörs rekommenderade priser och/eller ett pris som vår marginal tillåter. I skrivande stund har vi inte fått några andra priser än de som är publicerade på komplett.se

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Märker man av någon som helst skillnad vid gaming på ett LHR-kort? Vad används ens hashrate till förutom mining?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

ASUS har givit oss ett lägre lanseringspris på sitt TUF-kort men inga kort. Så det kommer inte säljas TUF-kort till specialpris vid lansering. Övriga kort kommer följa resp. leverantörs rekommenderade priser och/eller ett pris som vår marginal tillåter. I skrivande stund har vi inte fått några andra priser än de som är publicerade på komplett.se

//Erik

Kommer det dyka upp Asus kort i färdigbyggda system en vecka efter lanseringen?

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Märker man av någon som helst skillnad vid gaming på ett LHR-kort? Vad används ens hashrate till förutom mining?

Pratar man hashrate så menar man mining. Sen killgissar jag på att knäcka kryptering eller hash-kondensat fungerar ganska lika, nån får gärna rätta mig om jag har fel. Jag vet inte om de bitarna påverkas. LHR bör inte påverka gaming. Enligt nvidia är det endast mining som skall beröras, men så vitt jag vet är detta inte testat i praktiken ännu. Jag är absolut ingen hårdvaruarkitekt men jag skulle bli förvånad om de träffade 100% rätt i alla lägen.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av criscris:

Tyvärr låter det som om din beställning har annullerats av dem. De gör det om du har köpt en RTX innan i år.

Nä, ordern stod som skickad, men utan någon knapp för att spåra sändningen. På fm idag så fanns där plötsligt en spåra-knapp. Lite senare kom även ett kvitto med e-post 🤷‍♂️

Permalänk
Inaktiv

Gjorde en anmälan till ett 3070Ti, men bara det billigaste. Annars är det ju inte värt det för min del.

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Gjorde en anmälan till ett 3070Ti, men bara det billigaste. Annars är det ju inte värt det för min del.

Jag med! Bäst att alla ni andra anmäler er på de dyrare korten är säkert större chans på dem haha

Permalänk
Medlem

Uppdatering ang. min beställning av TUF 3070 OC från Inet:
Det står ingenting om LHR på kartongen vad jag kan se. Har kollat allt från loggor till serienr och ingenting indikerar på att det är ett LHR från ASUS.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

har lyckats få tag i ett 3070 med EKWB block igår för 9500. Imorgon släpps 3070ti - om vi nu antar att dessa kommer kosta cirka 11-13k sek? Hur kommer dom stå sig mot 3070 och 3080? Finns det några tester/benchmarks? Enbart spelande i 4K som gäller.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Nima2001:

har lyckats få tag i ett 3070 med EKWB block igår för 9500. Imorgon släpps 3070ti - om vi nu antar att dessa kommer kosta cirka 11-13k sek? Hur kommer dom stå sig mot 3070 och 3080? Finns det några tester/benchmarks? Enbart spelande i 4K som gäller.

3070 TI verkar inte va nån big deal över 3070, 7% enligt den här:

https://www.techpowerup.com/gpu-specs/geforce-rtx-3070-ti.c36...

3080ti var ett mer dramatiskt hopp enligt den egentligen. Alllt under 3080/6800xt känns rätt mähäight egentligen, inte konstigt att alla vill åt dem.

Permalänk
Medlem

https://videocardz.com/newz/nvidia-geforce-rtx-3070-ti-tested...

Inte särskilt imponerad av 3070Ti måste jag säga.

Permalänk

Vet vi om Elgiganten kör sin "gråt ut i sociala medier"-lottning av 3070TI-korten också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sifri:

Tänker inte msrp, men typ 7-8tkr är väl ett bra pris för 3070 ti känner jag. 10tkr plus betalar jag aldrig.

Känner samma sak. Jag beställde ju mitt kort för snart ett år sedan och väntar fortfarande så man vet inte riktigt hur man ska hantera detta när man behöver ett grafikkort.

Scalping har flyttats till butiker men det är ju mer naturligt eftersom efterfrågan fortfarande är mycket högre än tillgången. Dom lär ju aldrig vara intresserade av att tvingas leverera grafikkortet jag beställde förra året. Det känns lite som butikerna tvingar mig att beställa ett grafikkort ytterligare, för dubbla priset?

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/336849-ASUS-Dual-GeForce...

Har inte följt 3060 och 3070 så noga, men är detta det första vad vi ser av LHR märkta produkter?
Eller räknades de första 3060 också som LHR kort?

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti