Alternativ till PayPal som inte kräver inskanning av ID kort och inte kräver konstanta telefon verifieringar?

Permalänk
Avstängd

Alternativ till PayPal som inte kräver inskanning av ID kort och inte kräver konstanta telefon verifieringar?

Skulle vilja slippa PayPal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naplis:

Skulle vilja slippa PayPal.

Vilken funktion vill du åt?
Att kunna skicka pengar till vanliga människor eller att betala i butiker? Eller något annat?

Vad gäller butikerna så handlar det ju helt om vad butikerna valt att stödja, de kan ju bara stödja Paypal om de så vill.

Sedan vet jag inte vad "som inte kräver inskanning av ID kort och inte kräver konstanta telefon verifieringar" syftar på? Är det något vanligt krav? Det är väl heller inte något Paypal sysslar med vad jag märkt?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det är väl heller inte något Paypal sysslar med vad jag märkt?

Det verkar va olika det där, jag va tvungen att verifiera mitt konto med en elräkning som "proof of address" samt bild på passet.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det verkar va olika det där, jag va tvungen att verifiera mitt konto med en elräkning som "proof of address" samt bild på passet.

Jag tänkte också just på den biten eftersom jag verkligen inte kände igen det! Men ja, då förstår jag.

Det kanske är ni lite mer skumma personer som får åka på en sådan kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Det verkar va olika det där, jag va tvungen att verifiera mitt konto med en elräkning som "proof of address" samt bild på passet.

Okej, kanske är något med användningsmönstret som triggar det där i så fall, vad vet jag.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av evil penguin:

Sedan vet jag inte vad "som inte kräver inskanning av ID kort och inte kräver konstanta telefon verifieringar" syftar på? Är det något vanligt krav? Det är väl heller inte något Paypal sysslar med vad jag märkt?

Är nu utelåst från mitt PayPal konto pågrund utav att jag inte har kvar samma telefonnummer jag hade för 5 år sedan.

Ett tidigare PayPal konto stängdes ned för att jag hade glömt en säkerhetsfråga vid överöfring av pengar till banken. 1500 kr stulna av PayPal blev resultatet.