Permalänk
Medlem

Luftfilter

Behöver man igentligen ha ett luftfilter på sina insugsfläktar???

Visa signatur

I5 750 @ 4GHz | Gigabyte P55M-UD2 | PowerColor Radeon 5750 | 8GB DDR3 1600MHz | Corsair Force F120

Permalänk
Medlem

joo de e ju bra så de inte komma in massa dam o skit i datorn så den inte förstörs..

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

inte så jävla nödvändigt... det stoppar ju luften lite

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Medlem

Nä skänns väll rätt onödigt på vanliga hemma datorer.. rensa den nån gång ibland iställe

Permalänk
Medlem

Om man vill slippa dammet så är ett filter att föredra. Själv tröttnade jag på att behöva dammsuga datorn en gång i månaden och skaffade filter. Enklare att rengöra den istället för att öppna hela datorn.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

kabanan visst du har rätt men det finns en viss risk för lat het där

Permalänk
Medlem

ähh nog för att dom stoppar luften lite men va spelar de för roll har endå rumstemp i lådan hela tiden + att ja slipper allt damm

Visa signatur

- Evangeline -

Permalänk
Medlem

Hellre filter än damm. Damm som fastnar på komponenter är för övrigt en utmärkt värmeisolator.

Permalänk
Medlem

har dammfilter på min 120mm fläkt som sitter längs nere mot golvet i fronten...
den fastnar allt möjligt i den å jag e rånöjd med filtret :>
iaf jag föredrar att ha dammet utanför datorn för det finns inge jobbigare än igendammade flänsar å fläktar som det fladdrar massa dam på så dom vibrerar...

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb