PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Playstation 5 Konsol + Handkontroll - Svart
https://www.webhallen.com/se/product/337218-Playstation-5-Kon...

14:42 slut

Hah! Hade en i inkorgen och satt på betalsidan men tvekade några sekunder eftersom jag tycker den svarta kontrollen är ful. Vips så fanns den inte kvar i inkorgen längre.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Klarna?

Klarna verkar inte fungera för mig XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Playstation 5 Konsol + Handkontroll - Svart
https://www.webhallen.com/se/product/337218-Playstation-5-Kon...

14:42 slut

Hann få en rackare, tack för tipset!

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av LebronJames23:

Klarna verkar inte fungera för mig XD

Hade inte förvånat mig om Webhallen gör ännu ett drop idag (har ju redan gjort 6 st eller vad det är så varför inte en 7e också) så du hinner försöka igen. Du kan ju prova köpa något annat (typ ett spel) under tiden och se att Klarna fungerar då så är det färdigt tills konsollen kommer igen.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk

Hur?

Skrivet av lambdan:

Hade inte förvånat mig om Webhallen gör ännu ett drop idag (har ju redan gjort 6 st eller vad det är så varför inte en 7e också) så du hinner försöka igen. Du kan ju prova köpa något annat (typ ett spel) under tiden och se att Klarna fungerar då så är det färdigt tills konsollen kommer igen.

Hur lyckas webhallen droppa 100+ konsoler på 1 dag?

Permalänk
Medlem

Hur lyckas webhallen droppa 100+ konsoler på 1 dag?

Jadu, svårt att veta när man inte jobbar där. Mest troligt har dem fått in en stor sats och släpper några åt gången. Nu såg jag iofs att klockan börjar vara ganska mycket så är lite mindre säker på att det blir fler idag, men säkert imorgon igen.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, SF1000, PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Någon som beställde från Netonnet i morse och fått uppdaterad status förbi "mottagen" ?
Min orderbekräftelse kom på mail 0930.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neyser:

Någon som beställde från Netonnet i morse och fått uppdaterad status förbi "mottagen" ?

Beställde från netonnet för någon vecka sedan och då tog det 3 vardagar innan dom skickade det tror jag, bara för man inte tog expressfrakt

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Har förresten dykt upp PS5 Digitals på Mediamarkt: https://www.mediamarkt.se/sv/category/_playstation-5-konsoler...

Dock, med tanke på att disk läsaren är mer önskad och folk här har haft problem med Mediamarkt så hade jag inte blivit så taggad, men kanske händer nåt.

Visa signatur

Permalänk

Netonnet

Får man email ifall ens order nekas? Fick bekräftelse via email. Men support säger att den avbokats men inte fått någon info om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeloader:

Tänkte bara tipsa om Prylkollen, hemsida som plingar till när det kommer nya Playstation 5 på Webhallen / Inet / Komplett.

http://gpukollen.ingman.me

Tänker vara öppen med att jag har skapat sidan, men har inga finansiella incitament att driva den, ej sponsrad, driver ur egen ficka osv. Vill bara ge alla en chans att få tag på Spelkonsoler / Grafikkort (och en slap till scalpers). 💆‍♀️

Jävla bra jobbat, tack vare dig så fick ja tag i en med svart dosa från webhallen idag 14.38!
27 kvar när ja beställde. 5 min senare 0 kvar.
Som 35 åring har man inte tid o spamma f5 hela dagarna 👌😎

Visa signatur

Spelburken: Chassi Corsair Obsidian 800D, Moderkort MSI P55-GD85, CPU Intel i5 750 @ 3,8ghz, Minne 8gb luftkylda Corsair Dominator, Grafikkort 2st Vatten konverterade Zotac GTX 480, (Vattenkylning: Radiator XSPC RX360, uv blå slang, CPU Kylare EK-Supreme HF, Grafikkortskyl 2st EK-FC480 GTX, Brygga EK-FC Bridge Serial 3-slot, Pump Phobya DC12-400 Tank 300ml 5,25" från XSPC.) SSD Intel g2 80gb, HDD1 2tb Seagate, HDD2 500gb Western.

Permalänk

Det går att köpa digital+extra kontroll på MM men står att inga är i lager. Förväntad leveranstid två veckor

edit: går inte att gå vidare i kassan på grund av lagerstatusen
edit 2: går visst att gå vidare i kassan nu

Permalänk
Medlem

Ni som beställde från Webhallen nyligen, kan ni se era orderstatus? PÅ min står det avbeställd av någon anledning. Har ju inte beställt därifrån tidigare :/

Permalänk
Medlem

Ser ut som att det gick att beställa från MediaMarkt.

Min beställning gick igenom och i kassan stod det att det fanns i lager.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Edit: Även orderbekräftelse säger att det finns i lager.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmulax:

Ni som beställde från Webhallen nyligen, kan ni se era orderstatus? PÅ min står det avbeställd av någon anledning. Har ju inte beställt därifrån tidigare :/

Någon i familjen eller så som beställt med samma adress och/eller tfn kanske? Kolla med kundtjänst annars, så du slipper att det händer igen om det var pga något tekniskt fel.

Jag beställde R&C bundle på Webhallen imorse och får min med budbee ikväll. Beställde också från MM igår när den dök upp, men iom att det verkar som att den inte kommer komma på ett tag baserat på vad andra skriver här så har jag bett om att avboka den, annars lämnar jag tillbaka den när jag får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahedee:

Ser ut som att det gick att beställa från MediaMarkt.

Min beställning gick igenom och i kassan stod det att det fanns i lager.

Edit: Även orderbekräftelse säger att det finns i lager.

Växlar mellan fördröjd leverans och finns i lager.
Så skulle gissa på att om man beställer från MM, så kan det kanske ta ett tag innan de börjar levereras.

But who knows 🤗

Permalänk

Finns versionen med diskläsare och extra handkontroll på mediamarkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warus:

Växlar mellan fördröjd leverans och finns i lager.
Så skulle gissa på att om man beställer från MM, så kan det kanske ta ett tag innan de börjar levereras.

But who knows 🤗

Stod fördröjd leverans när jag lade beställningen, men verkar som att systemet inte hade uppdaterat lagerstatus då den finns i lager nu.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zahedee:

Stod fördröjd leverans när jag lade beställningen, men verkar som att systemet inte hade uppdaterat lagerstatus då den finns i lager nu.

Såg att det står 2 veckors leveranstid 👍

Permalänk
Skrivet av Warus:

Såg att det står 2 veckors leveranstid 👍

Ahahahahhaha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neyser:

Jag beställde också i morses, fick bekräftningsmail 09.33 och min status är också mottagen.
Försökte kontakta kundtjänst, 45 min telefonkö, chatten fungerar inte.
Surt om det skulle bli nekat av någon annledning som LebronJames23 skrev.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk

Ifall ens köp order gått igenom ska det då visas på klarna appen? Att man har det som kommande betalning? Eller kommer det upp när ens order blivit skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Jag beställde också i morses, fick bekräftningsmail 09.33 och min status är också mottagen.
Försökte kontakta kundtjänst, 45 min telefonkö, chatten fungerar inte.
Surt om det skulle bli nekat av någon annledning som LebronJames23 skrev.

Jag pratade med dem via chatten och han sa att om man fått orderbekräftelse på mail så har ordern gått igenom.
Däremot så valde jag ombud fri frakt och då tar det 3-4 arbetsdagar innan den skickas så får den nästa vecka antagligen.

Permalänk
Skrivet av Neyser:

Jag pratade med dem via chatten och han sa att om man fått orderbekräftelse på mail så har ordern gått igenom.
Däremot så valde jag ombud fri frakt och då tar det 3-4 arbetsdagar innan den skickas så får den nästa vecka antagligen.

Jag fick det men när jag pratade med support sa de att min order är avbokad, använde mig av klarna men ser inga kommande betalningar, RIP

Permalänk

Netonnet

Ni som köpte via netonnet imorse, ser ni den betalning på klarna appen? Valde faktura

Permalänk
Medlem

Ni som köpte via netonnet imorse, ser ni den betalning på klarna appen? Valde faktura

Netonnet använder inte Klarna. Brukar vara Resurs Bank de använder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade inget alternativ för Klarna. Tog Faktura och den går via resurs bank tydligen.

Permalänk
Skrivet av Neyser:

Jag hade inget alternativ för Klarna. Tog Faktura och den går via resurs bank tydligen.

Aha kanske blandar ihop, när ser man fakturan? När varan är skickad eller ska man se den redan nu?

Permalänk
Medlem

Aha kanske blandar ihop, när ser man fakturan? När varan är skickad eller ska man se den redan nu?

Faktura brukar dyka upp efter leverans, så när den har skickats.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

orderbekräftelse men Ej i webblager – fördröjd leverans

Skrivet av Zahedee:

Lite samma här, ser ut som jag iaf hann lägga en order, tipset här tackar man för
fick ett bekräftelse mail:

SONY PLAYSTATION 5 + EXTRA DUALSENSE
Ej i webblager – fördröjd leverans

Kunde inte använda klarna, men inte fungerat på flera dar på helt andra siter heller för mig så körde på kort och dom har reserverat pengarna redan, vet inte om det är bra eller dåligt. Får se, spännande...