Loggas ut när jag stänger ner webbläsaren (Chrome)

Permalänk
Medlem

Loggas ut när jag stänger ner webbläsaren (Chrome)

Tjo. Har sedan några dagar fått ett galet iriterande problem. Varje gång jag stänger av chrome loggas jag ut och alla coockies raderas. Så när jag nästa gång startar chrome måste jag godkänna alla coockies igen samt logga in på alla sidor igen vilket jag normalt inte behöver (är bara jag som använder denna dator i ett singelhem så...). Detta började för några dagar sedan. Har skickat en störning till Google men räknar inte med att få något svar sådär direkt.

Är det någon mer som har samma problem? Har självklart ställt in att den inte ska radera något vid avslut men det gör den ändå. Har även provat att stänga av alla tillägg utan något resultat. Är nästan så jag börjar fundera på att byta webbläsare om det inte löser sig snart.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tjo. Har sedan några dagar fått ett galet iriterande problem. Varje gång jag stänger av chrome loggas jag ut och alla coockies raderas. Så när jag nästa gång startar chrome måste jag godkänna alla coockies igen samt logga in på alla sidor igen vilket jag normalt inte behöver (är bara jag som använder denna dator i ett singelhem så...). Detta började för några dagar sedan. Har skickat en störning till Google men räknar inte med att få något svar sådär direkt.

Är det någon mer som har samma problem? Har självklart ställt in att den inte ska radera något vid avslut men det gör den ändå. Har även provat att stänga av alla tillägg utan något resultat. Är nästan så jag börjar fundera på att byta webbläsare om det inte löser sig snart.

Pröva installera tillägget Cookie Autodelete, och vitlista sidorna du vill spara kakorna på men det känns lite som en chansning då det inte löser det underliggande problemet. Vad har du gjort för inställningar i webbläsaren (Ändrat ifrån standard)?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Pröva installera tillägget Cookie Autodelete, och vitlista sidorna du vill spara kakorna på men det känns lite som en chansning då det inte löser det underliggande problemet. Vad har du gjort för inställningar i webbläsaren (Ändrat ifrån standard)?

Har inte ändrat något mer än att visa hemknappen samt valt startsida (som styrs via New tab redirect).

Finns en liknande funktion i Chrome som jag testat utan resultat. Får testa det tillägget. Skulle det fungera är det ju en tillfällig lösning. Men märkligt att det bara kom sådär.

Edit. Nej det funkade inte. Den loggar ut ändå. Fan vad iriterande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du startar datorn i felsäkert läge med nätverk, får du samma problem?

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Är ingen skillnad. Aja får köra Firefox tills vidare. Där fungerar allt som det ska iaf. Så det är inte datorn som är knas. Om någon kommer på något mer jag skulle kunna testa så tjoa till

Visa signatur