Äntligen(?) visar YouTube reklam trots blockering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Nu får du ta och förklara tack

Skrivet av TMG:

Jag skulle gissa att han använder ett VPN i Indien för att få lägre priser. Den metoden har varit vanlig ända sedan de första betaltjänsterna på internet.

Precis.
Vpn till indien, fake adress från nätet. Fixa betalningen och sätt autobetalning. För mig gör jag det via kreditkort.
Därefter kan man ställa in allt på engelska och köra vidare. Användrr inte vpn längre men då kontot nu står som indiskt blir det lite indiska förslag ibland

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Precis.
Vpn till indien, fake adress från nätet. Fixa betalningen och sätt autobetalning. För mig gör jag det via kreditkort.
Därefter kan man ställa in allt på engelska och köra vidare. Användrr inte vpn längre men då kontot nu står som indiskt blir det lite indiska förslag ibland

Är väl VPN-prisjustering som Steam/Valve håller på att motarbeta just nu?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Är väl VPN-prisjustering som Steam/Valve håller på att motarbeta just nu?

Yup. Använder euro på Steam för vill inte riskera kontot. Däremot så kan man använda alla valutor inom EU för vi har lagar för sådant. Fri handel osv. Inte varit värt krånglet dock så tycker det fungerat bra.
Skulle något hända med mitt google / youtube konto eller få mail om det skulle jag väl bara gå tillbaka till adblock.
Men just nu får Google pengar och ingen adblock som stoppar tracking så gissar att dem tjänar mer på det än att slippa betala ut till content creators.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag blir provocerad av Google köper upp yt och sen smäller på med reklam, och sen säger... Betala eller tvingas se reklam.
Skit-beteende. Visst det blir väl win win för Google men usch vad dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Kör adblock, ublock origin, men betalar för Youtube ändå. Mest för att jag förstås inte har adblock på min TV och sedan jag skaffade en modern smart-TV så är det nice att kolla där, och sedan jag slutade med linjär-TV så har det blivit mycket jobbigare att behöva se reklam. Jag hade förstås föredragit att betala mindre för att bara slippa reklamen och inte få YT Music "på köpet". Samtidigt har Spotify (som jag också betalar för) bara blivit sämre och sämre de senaste åren speciellt det senaste året, så jag kanske borde byta över dit helt istället. Det negativa är ju att de inte har någon par-variant som jag och tjejen kör på Spotify. Men en hundralapp i månaden är ju heller inte så mycket att gnälla över tycker jag, sett till antal timmar underhållning man får per krona så är det ju rätt billigt.

För Android tv finns det SmartTube: https://github.com/yuliskov/SmartTubeNext

Utöver adblock så är appen jäkligt bra! Man kan ställa in storlek på UI: t, gömma news och annat trams med mera.

Permalänk
Inaktiv

ingen reklam här, adblock plus och Chrome

Permalänk
Medlem

2004-2005 var sista gången jag hade nån "tvbox" (boxer/telia iptv) inkopplat till min tv, ställde ner skiten i källarn då jag kom på att jag inte haft den påslagen i minst 6mån (betalar dock för skiten genom hyran 'n idag tyvärr).
Anledningen är REKLAMEN! Och till viss del SVT´s början av deras direkta fall (dvs då jag märkte det!) till statens r*vs***are.

Sedan dess så har jag visserligen sett lite på tv det är då till 90% på en av två pizzerior jag besöker som har en tv påslagen hela tiden, och det är enbart att jag går in beställer/väntar/går hem o äter, dvs inte direkt lång tid, ca 1,2 gånger per vecka.
Resterande 10% hos kompisar/familj dvs enstaka minuter, går helt enkelt ut när det blir reklam och dom flesta har lärt sig nu så är jag där är tv´n av alternativt med en film/tv serie från dvd/bluray/htpc.

Samma sak med adblocker har använt dom minst ett par år innan adblock plus kom och sen när dom började släppa igenom reklam för pengar µblock origin.
Har dock 3st sidor vitlistade swec är en, och troligen ett 50tal sidor som jag slutat besöka pågrund av deras "slå av adblock för att se nåt" och några få för att dom funkar mindre bra i µblock origin.

Ett tiotal av dessa sidor är/var sidor/forum som jag verkligen gillade och var väldigt aktiv på och saknar i stort sett dagligen.
Provade vitlista/etc men alla utom en sida blev borttagna då reklamen var otroligt irriterande dvs inte som här på swec den kvarvarande är dock tyvärr ganska död idag.
80% av dessa sidor har dött/lagt ner blivit halvdöda.

Så youtube/twitch/websidor/etc och reklam!
Twitch så tittar jag bara på 3-4st kanaler alla har flera gånger sagt att dom själva använder adblockers och att tittarna är 100% välkomna att göra det på deras kanaler.
Jag kommer fortsätta som nu och blockera 99,999% av all jävla reklam överallt, jag kommer aldrig att titta på tv/video med reklam även om det bara är reklam mellan program/filmer/serier.
För ser jag reklam i mer än 2-3sek så är minst hela dagen förstörd, jag blir på skit dåligt humör.

Jag har till och med slutat läsa tidningar som classic/wheels/power/råd&rön för jag hatar reklamen även där dock miltals ifrån vad jag hatar den i tv/video.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

För ser jag reklam i mer än 2-3sek så är minst hela dagen förstörd, jag blir på skit dåligt humör.

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta. Jag hatar reklam.

Permalänk
Medlem

Felsök vet ja.

1. Slå av alla webbläsartillägg förutom din annonsblockerare. (uBlock Origin rekommenderas. Använd aldrig mer än 1 annonsblockerare då det kan skapa problem.)
2. https://github.com/easylist/easylist/wiki/Youtube-Issues
3. En intressant tanke. YouTube kanske testar reklam på människor som betalar/betalat för någon av Googles/Alphabets tjänster/produkter i förhoppning att ni också ska betala för Premium.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av dexters:

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta. Jag hatar reklam.

Det är bara betala. Det är ju växelpengar för premiumtjänsten hos YouTube. Vad är det, en 200-ing i månaden. Typ fyra kaffe latte på Espresso House.
Jisses. Hoppas innerligt Google/YouTube hittar vägar kring att spärra alla snålapor och ad-blockers.

Eller så kan ni starta er egen tjänst som är reklamfri och gratis. Det kan inte vara så svårt.

Lycka till.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Haha ja, det är exakt det jag har frågat mig själv i över 10 år nu!

Ett större nätverk av användare är alltid bättre än ett mindre.

Man kan använda Cercube på iPhone för att blockera reklam helt och hållet. Kräver Jailbreak.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dockland:

Det är bara betala. Det är ju växelpengar för premiumtjänsten hos YouTube. Vad är det, en 200-ing i månaden. Typ fyra kaffe latte på Espresso House.
Jisses. Hoppas innerligt Google/YouTube hittar vägar kring att spärra alla snålapor och ad-blockers.

Eller så kan ni starta er egen tjänst som är reklamfri och gratis. Det kan inte vara så svårt.

Lycka till.

För min del handlar det inte om snålhet, jag skulle bara aldrig betala ens 5kr för att bli av med reklam på nätet, men nu har jag inte det problemet då jag slipper all reklam. Jag avskyr all denna stojreklam på swec, blocket, tuben osv osv osv men jag skulle aldrig ge dom en ettöring bara för att slippa den.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lassekongo83:

Felsök vet ja.

1. Slå av alla webbläsartillägg förutom din annonsblockerare. (uBlock Origin rekommenderas. Använd aldrig mer än 1 annonsblockerare då det kan skapa problem.)
2. https://github.com/easylist/easylist/wiki/Youtube-Issues
3. En intressant tanke. YouTube kanske testar reklam på människor som betalar/betalat för någon av Googles/Alphabets tjänster/produkter i förhoppning att ni också ska betala för Premium.

Avslutningsvis för min egen del så blev det fixat direkt så fort jag bara Restartade FireFox för uppdatering så ingen större panik!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Jag blir provocerad av Google köper upp yt och sen smäller på med reklam, och sen säger... Betala eller tvingas se reklam.
Skit-beteende. Visst det blir väl win win för Google men usch vad dåligt.

Det är ju inte direkt gratis att hosta miljarder med videos. Med det sagt så fungerar Ublock Origin bra

Permalänk
Medlem

Kanske inte riktigt ett tips, men det var detta som gjorde att jag slutade bråka med skiten och bestämde mig för att lägga mig platt och betala för premium. Är inte stolt över det, men smooth är det.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kanske inte riktigt ett tips, men det var detta som gjorde att jag slutade bråka med skiten och bestämde mig för att lägga mig platt och betala för premium. Är inte stolt över det, men smooth är det.

Galet smooth. Det hade kunnat kosta en tusing i månaden om så vore. Växelpengar hur jag än vrider och vänder på det.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag har egentligen inget emot att betala för YT, men jag vill kunna göra det helt anonymt, dvs ingen möjlighet för YT att kunna koppla min identitet till kontot. Men det finns inga sätt att betala anonymt, så därför fortsätter jag att blockera reklamen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Så jäkla svårt är det väl inte att betala för sig? De flesta spenderar tiotals timmar framför youtube varje vecka. Att betala några ören per timme av streaming kan ju inte vara världens undergång?

Sen absolut, du vill inte betala. Gör inte det då, men gnäll inte över reklamen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Så jäkla svårt är det väl inte att betala för sig? De flesta spenderar tiotals timmar framför youtube varje vecka. Att betala några ören per timme av streaming kan ju inte vara världens undergång?

Sen absolut, du vill inte betala. Gör inte det då, men gnäll inte över reklamen.

Kanske off topic men ändå inte, varför gör inte alla webbsidor med banners/reklam ett betalalternativ för oss som gärna betalar för en reklamfri upplevelse? Det borde vara det enklaste att implementera som finns nu med alla klarna och allt vad de heter.

Sweclockers en hundring eller två i månaden, samma med Swedroid, övriga forum.

Det vore väl fantastiskt enkelt att fixa?

En grej som gjorde mig v ä l d i g t besviken härom året var när jag signade upp på aftonbladet.se, DN.se, expressen.se m.fl för att ä n t l i g e n få en helt reklamfri upplevelse får några hundralappar i månaden totalt.
Döm om min förvåning att det var lika mycket reklam ä v e n som "prenumerant"

Varför? Det är ju helt galet.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Jag har egentligen inget emot att betala för YT, men jag vill kunna göra det helt anonymt, dvs ingen möjlighet för YT att kunna koppla min identitet till kontot. Men det finns inga sätt att betala anonymt, så därför fortsätter jag att blockera reklamen.

Hur tänker du dig att det skulle fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Hur tänker du dig att det skulle fungera?

Att man skulle kunna betala via nån betaltjänst som anonymiserar transaktionen gentemot YT.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Att man skulle kunna betala via nån betaltjänst som anonymiserar transaktionen gentemot YT.

Jo det går ju att lösa, men sen då? Hur ska yt kunna veta att du har betalat utan att du identifierar dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det går ju att lösa, men sen då? Hur ska yt kunna veta att du har betalat utan att du identifierar dig?

Zero Knowledge Proofs eller ännu enklare (som VPN tjänster som Mullvad gör) du registrerar dig och får en användarkod. Du skickar kontanter och din användarkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det går ju att lösa, men sen då? Hur ska yt kunna veta att du har betalat utan att du identifierar dig?

Jag utgår från att man betalar för ett visst konto som man anger vid betalningen. Jag förstår inte vad som skulle vara problemet med det?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

En grej som gjorde mig v ä l d i g t besviken härom året var när jag signade upp på aftonbladet.se, DN.se, expressen.se m.fl för att ä n t l i g e n få en helt reklamfri upplevelse får några hundralappar i månaden totalt.
Döm om min förvåning att det var lika mycket reklam ä v e n som "prenumerant"

Varför? Det är ju helt galet.

Ungefär lika galet som att man måste betala för TV3 och Kanal 5, dvs helt jävla bullshit. Gissar med att dom försvarar det med "annars hade det kostat ännu mer".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pine-orange:

Zero Knowledge Proofs eller ännu enklare (som VPN tjänster som Mullvad gör) du registrerar dig och får en användarkod. Du skickar kontanter och din användarkod.

Jo jag förstår att en sådan tjänst kan hantera det så, men varför skulle något vars funktion inte är att anonymisera lägga en massa resurser på en sådan lösning?

Skrivet av cyklonen:

Jag utgår från att man betalar för ett visst konto som man anger vid betalningen. Jag förstår inte vad som skulle vara problemet med det?

Ditt konto är ju inte anonymt så om du ändå ska använda det gör det väl ingen skillnad ifall betalningen är det. Jag trodde förstås att du ville köra det utan konto, eftersom du ville vara anonym, och det hade varit svårt att lösa. I alla fall på ett smidigt sätt.

Frågan är varför det är så viktigt att vara anonym på YT, jag har hört sådana förfrågningar några gånger, men aldrig för exempelvis Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ditt konto är ju inte anonymt så om du ändå ska använda det gör det väl ingen skillnad ifall betalningen är det.

Kontot är anonymt. Du tror väl inte att jag skriver in mitt riktiga namn på en sån tjänst? Visst kan YT med hjälp av metadata gissa en identitet, men den går inte att bevisa. Med en betalning är det garanterat bevisat.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Kontot är anonymt. Du tror väl inte att jag skriver in mitt riktiga namn på en sån tjänst? Visst kan YT med hjälp av metadata gissa en identitet, men den går inte att bevisa. Med en betalning är det garanterat bevisat.

Vadan denna rädsla? Att vara anonym är ju bekvämt på forum och annat så en kanske inte blir outad och där finns galningar därute som kan hitta på saker mot människor som inte passar deras världsbild. Det köper jag.
Men denna anonym-hysteri fattar jag verkligen inte.
Gömma sig bak VPN-tjänster för att komma åt Netflix i andra regioner och så kan jag förstå tanken bakom, men vad gör ni på nätet som a b o l u t tvunget måste vara helt anonyma egentligen? Ett YouTube-konto behöver ett bankkonto/kortnummer. Det är väl inte anonymt hos din bank?
Hur mår människor egentligen. För mycket konspirationsvideos på YouTube som spökat kanske?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Men denna anonym-hysteri fattar jag verkligen inte.

men vad gör ni på nätet som a b o l u t tvunget måste vara helt anonyma egentligen? Ett YouTube-konto behöver ett bankkonto/kortnummer. Det är väl inte anonymt hos din bank?

Jag har inget större anonymitetsbehov i stort, men just när det gäller YT har jag det. Varför tänker jag inte förklara här, men så är det.

Nåt kontonummer behövs inte för att skapa ett YT-konto, så jag vet inte var du fått det ifrån.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag har inget större anonymitetsbehov i stort, men just när det gäller YT har jag det. Varför tänker jag inte förklara här, men så är det.

Nåt kontonummer behövs inte för att skapa ett YT-konto, så jag vet inte var du fått det ifrån.

*spännande musik*

För att betala för YT premium behövs antingen ett bankkontonummer eller kortnummer. I Sverige ännu bara ett kortnummer och PayPal, men direktbetalning via bankkonto-nummer kommer snart hit det med.

Det går fint att betala med direktbetalning från bankkonto i ett flertal länder, snart även här i Svea. Idag funkar direktbetalning med bankkonto-nummer i bl.a. Nederländerna, Italien, Tyskland, Frankrike, Österrike, Ryssland, Spanien, Storbritanien, USA.
More to come...

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K