Youtube lanserar Premium Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vilken annons-blockerare motverkar youtubes reklam idag? Jag har både ublock och adblock+ och adguard men får reklam ändå?

Rätt filter? Aktivera alla som finns i inställningarna. Komplettera med Sponsorblock.

Permalänk
Medlem

Jag kör YouTube Premium Family Plan för 22kr i månaden via Indien. Fungerar alldeles utmärkt! 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Jag kör YouTube Premium Family Plan för 22kr i månaden via Indien. Fungerar alldeles utmärkt! 👍

Kan du berätta hur du gjorde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

För att man kanske vill stödja vissa personer. Använder du adblock så får de som du tittar på inte några pengar. Ditt val så klart, men som en som tidigare var aktiv så känns det som ett stort hyckleri att använda adblock.

Tur att det finns Patreon.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Vilken annons-blockerare motverkar youtubes reklam idag? Jag har både ublock och adblock+ och adguard men får reklam ändå?

Jag kör Firefox med Ublock Origin, Privacy Badger utan att ha ställt om något sedan installation. Får ingen reklam på YT. Tror inte jag fick det med Edge heller med samma plugin. Sett flera som sagt som du, det är konstigt att går igenom för en del.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Skillnaden mellan era exempel och detta är att ni på Youtube medvetet väljer att titta på en video som någon producerat. Producenten förlorar intäkter och Google hostar gratis en video på en server som kostar pengar att köpa in och driva.

Hur är det annorlunda för producenterna och återförsäljarna jämfört med stulna produkter på ICA?

Ta Linus Tech Tips som exempel, om alla använde adblock hade företaget med >40 anställda inte kunnat fortsätta producera videos.

Du måste ha missat att Linus Tech Tips har sin reklam inbäddad i själva videon.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Tur att det finns Patreon.

Roligare att köpa merch för att stödja

De får ju inte ens ett öre per view av reklamen så köper jag något av en youtuber en gång om året så kompenserar det med råge att jag kör adblock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Vanced har backgrund playback också.

Funkar detta felfritt till IOS nu för tiden med allt, blocka all reklam, background play osv.
Vanced har ju varit android only tidigare.

Permalänk
Medlem

Nu tror jag att jag fått med alla här. Tack för alla svar!

Skrivet av Lagers:

Många sitter inte vid sina datorer med Adblock på utan mest på sina mobiler, plattor, tv-apparater, Chromecast så då är det ett riktigt bra alternativ.

Funderar själv på om man skulle slå, men tittar inte jättemycket utanför datorn.

Skrivet av RVX:

Mig veterligen finns det ingen adblock eller liknande till Android TV och Chromecast. Så fort jag antingen castar innehåll eller kör via chromecast tv så hade jag reklam konstant förut. Därav är det lätt värt för mig då jag i princip endast konsumerar från soffan. Sitter jag vid datorn är givetvis nån form av adblock aktiv, förutom swec's kanaler och sidor,

Skrivet av Gender Bender:

Att använda adblocker är ju dock lite kontroversiellt då skaparna går miste om intäkter.

Skrivet av Nioreh83:

Varför betala när nån annan kan göra det åt mig?

Dessutom funkar premium på alla mina devicer. Sitter sällan framför PCn och kollar video.

Skrivet av Saddl3r:

Snattar du i affären också?

Nej.

Skrivet av Djurmamman:

De kommer förmodligen lägga mer energi på motåtgärder mot annonsblockerare i och med det här.
Kan blir besvärligt, 345kr/månad för youtube till hela familjen är ändå pengar, kanske kommer något familjeabonnemang.

Skrivet av trickeh2k:

För att man kanske vill stödja vissa personer. Använder du adblock så får de som du tittar på inte några pengar. Ditt val så klart, men som en som tidigare var aktiv så känns det som ett stort hyckleri att använda adblock.

Skrivet av xealo:

Om man tittar på youtube på en dator, kanske.

Det är svårare att komma runt reklam om man t.ex tittar på youtube på en tv eller en telefon via appen de har där. Om prisnivån är rätt kan nog det här vara intressant för en del.

Skrivet av Ceogar:

Jobbigt att fixa adblock på samtliga enheter.

Youtube använder jag på 5 enheter iallafall. På min Mii-box och Nvidia Shield vet jag inte ens om det är möjligt tex så 69 kr lätt vara värt det för att slippa mecka.

Skrivet av klotim:

Svårare att ha det på tex webOS för tex smart tvs eller de som inte vågar roota sin mobil för vanced

Verkar finnas ett syfte. Många kör för enkelhetens skull verkar det som, själv sitter jag nästan enbart på dator, och då funkar adblockers bra. Som någon tidigare talare, ser inte adblock som att piratkopiera, snarare att man sätter upp en skylt med "ej reklam" på ens dator.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funkar detta felfritt till IOS nu för tiden med allt, blocka all reklam, background play osv.
Vanced har ju varit android only tidigare.

Nope, verkar fortfarande vara Android only.
Ingen aning om det fungerar med just Youtube, men har du provat "Blokada"?

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur någon kan tycka reklam på yt är bra. Jag har inga siffror men skulle vara kul att veta hur mycket av reklamintäkterna som går till yt och till kanalen man tittar på. De stora kanalerna har sponsorer där dom kan visa upp i sina videos och få reklam på de sättet men jag tror yt tar de mesta av intäkterna som reklamen skapar. Helt sjukt att man ska betala månadsavgift för att bli av med reklamen, jag menar ibland kan man surfa 2h på yt och de är bara skit man hittat. Däremot Netflix eller Spotify är jag med på för där är de kvalité på vad som är producerat men yt kan de va vilken skit som helst man får leta sig igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Reklam är väldigt reglerat i lag

Inte tillräckligt när man tvingas lägga 20-30% av "ögontiden" på skit.

... fast, det är inte riktat bara mot youtube.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Fixa buffringsproblem istället. Går sjukt långsamt.

Jag har ofta problem med att Youtube tycker det lämpligt att sänka min kvalité på videos jag tittar på till 720/480 eller varför inte 360P? Bytte nyligen ISP och hoppades att det skulle försvinna men det verkar inte vara min ISP det är fel på, jag har provat andra DNS med men med samma resultat.

Det buffrar dock aldrig om jag laddar om sidan/byter tillbaka till högre kvalité eller bland de första videos jag tittar på i "rad". Jag har provat olika datorer och webbläsare och det är likadant på arbetsplatsens nätverk.

Skrivet av 93Clocker:

Vilken annons-blockerare motverkar youtubes reklam idag? Jag har både ublock och adblock+ och adguard men får reklam ändå?

Jag kör Adblock plus samt Ublock origin och Noscript och jag har ingen reklam någonsin på YT. Jag har dock lagt till en del custom filter* på adblock plus genom tiderna, den blockerar klart mer än ublock för mig.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Samsung Sverige

För egen del är det här rätt intressant. Jag brukar "lyssna" på Youtubevideor i bilen, och då är reklamfritt väldigt positivt. Jag tror att det faktiskt kan bli en prenumeration.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Adblock är det enda rätta! Jag är allergisk mot reklam.

Permalänk
Medlem

Perfekt för mig som inte ville betala 120kr enbart för annonsfritt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Mithras:

Men snälla, lägg ner med fjanteriet om att man inte förstår kostnaden bakom att driva en plattform. Så otroligt oseriöst. Varje människa på denna forum och deras mamma vet att det kostar att driva en plattform. Ingen har någonsin hävdat att en hemsida ska erbjudas gratis, så släpp den där otroligt lata halmdockan.

Jag skrev t.o.m i det exakta inlägget som du själv citerade att jag inte har några problem att betala för abbonemang, men det verkar du helt ha missat i ditt lilla iver att försöka få det att framstå som att jag vill att saker och ting ska vara gratis. Jag gissar på att du helt "missade" den delen för att du annars inte har något att stå på och väljer därmed att ignorera den delen helt för att kunna bygga halmdockor i lugn och ro.

Det finns gränser för reklam. Jag drog min när det började dyka upp före, under (ett antal gånger) och efter varje klipp.

Jag hade inga problem med banners, eller reklam mellan klipp, eller reklam före ett klipp började, eller när de utökade reklamsnuttarna från 5 sekunder till 30, eller från 30 till 5 minuter, eller när de tvingade en att se en viss del av den. Men så som det ser ut nu, där du kan ha X antal reklamsnuttar så länge du har +10:00 spellängd, samt 2 snuttar mellan varje klipp, samt unskippable ads, samt bumpers ads, samt overlay ads etc. etc. etc. är för mycket. Det är dessutom ett medvetet val av Youtube att inte använda banners och istället ha 90% av all reklam i klippen.

AdBlocker gör det bättre för alla om alla använder den för att markera när reklam blir för mycket. Jag har t.ex. aldrig haft igång AdBlocker på SweClockers, för att i slutändan behöver SweClockers sina intäkter och reklamen är inte ens ett litet störmoment. Jag hade inte AB på Youtube heller förrän nyligen.

Du kan absolut fortsätta titta på all reklam som kommer om du vill, men jag väljer att använda den teknologi som lagligen finns för att markera när jag inte anser att ett företag gör rätt. Precis som vi ska göra i en fri marknad.

Nej, jag är mycket väl läskunnig och noterade specifikt att tjänster där du var villig att betala för abonnemangen var i stora drag där det inte finns nån gratislösning att tillgå (Spotify har en gratisversion, men där kan man inte magiskt haxxa bort reklamen). Märkligt det där.

Du säger också att du inte nånsin kommer betala för att bli av med reklam, men i mina ögon ser det ut att vara precis vad du gör, där du inte kan bli av med den på annat sätt. Att du låter AB vara avstängd på SweC får jag anta är av solidaritetsskäl, vilket jag kan respektera.

Jag undrar vilket värde du menar att Youtube skulle behöva tillföra för att du ska vara villig för att betala för tjänsten? Det räcker inte med miljarder och åter miljarder videor, där många (om man vet vad man letar efter) håller fantastiskt hög kvalitet. Jag kan rekommendera Smarter Everyday (den senaste serien om ett besök på en atomubåt är sjukt intressant!), PBS Spacetime, PBS Eons och Everyday Astronaut, tex.

Om du nu faktiskt vet att det kostar pengar att driva tjänsten, varför envisas du med att inte ge dem några, men ändå använda tjänsten? Jag kan inte dra några andra slutsatser än att du faktiskt tycker att det borde vara gratis. Annars borde väl lösningen vara att 1). betala för att slippa, eller 2) titta på reklamen (eller åtminstone låta den rulla)?

För egen del avskyr jag reklam. Lyssnar inte på radio i bilen, tittar inte på marksänd TV (eller egentligen nån TV alls), reklam i postlådan (trots lapp om "ingen reklam tack") åker direkt i sopen. Våra tjänster är abonnemang, straight up. Den som levererar bra innehåll, får betalt för det. Om de envisas med att bara köra reklam, får de nobben. Som för dig är undantaget i praktiken SweC, där 1) jag vill bistå dem, samt 2) reklamen ibland har visat sig vara användbar.

Jag kommer aldrig förstå mig på folk som fattar varför reklam finns, och att tjänster kostar att driva, men ändå aktivt förvägrar tjänsten inkomster genom att blockera reklamen MEN ÄNDÅ ANVÄNDER TJÄNSTEN. Ur mitt perspektiv är det extremt snyltigt.
Om du verkligen tycker att de har för mycket reklam, sluta använda tjänsten och maila dem dina åsikter istället.

Om jag själv dyker på en sida som har hutlöst mycket reklam backar jag ut därifrån istället och går till nästa google-träff. Inte svårare än så. Varför har Youtube nån slags särställning? Det är inte den enda sidan som erbjuder underhållning i videoformat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

119 kr är inte dyrt

119 kr för all musik plus reklamfritt youtube är inte alls dyrt. Många av er har säkert Spotify eller annan musikströmningstjänst. Lägg ner den tjänsten och betala 20 kr mer och få samma musik via youtube music plus reklamfritt youtube. Youtube music har fördelen att låtar som finns i videoversion på youtube kan ses via youtube music-appen.

MVH: har aldrig abonnerat på Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse-mobil:

119 kr för all musik plus reklamfritt youtube är inte alls dyrt. Många av er har säkert Spotify eller annan musikströmningstjänst. Lägg ner den tjänsten och betala 20 kr mer och få samma musik via youtube music plus reklamfritt youtube. Youtube music har fördelen att låtar som finns i videoversion på youtube kan ses via youtube music-appen.

MVH: har aldrig abonnerat på Spotify.

Jag har aldrig fått Youtube Music att låta bra i hörlurarna. Tycker det låter som en kratta och därför har jag Spotify. Gör jag något fel eller är det någon inställning man måste ändra?

Permalänk
Medlem

Nää tänker inte betala för något för att slippa se reklam som jag inte vill se överhuvudtaget från början..
Kanske skulle vara värt en 20:- att slippa se på enheter där det inte går att undvika men 69 knappast, undviker att titta på sådana enheter hellre...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Lego Master
Skrivet av CyberSpace:

Verkar finnas ett syfte. Många kör för enkelhetens skull verkar det som, själv sitter jag nästan enbart på dator, och då funkar adblockers bra. Som någon tidigare talare, ser inte adblock som att piratkopiera, snarare att man sätter upp en skylt med "ej reklam" på ens dator.

Fast stopp nu. En "ej reklam tack"-skylt på datorn är snarare som spamfiltret i mailen. Att blockera reklam men ändå använda tjänsten ser jag mer som att sätta på skygglappar i butiken för att slippa se prislapparna på hyllorna och sen springa ut med varorna ändå. Du tar del av den tjänst man erbjuder, trots att du aktivt förvägrar dem intäkter.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Livsnjutare 😎

119kr... ?
Det billigaste jag kan se är 129kr/mål, och då är det bara Youtube Music.

Jag betalar 149kr/mån gör Youtube Premium, vilket inkluderar Music -delen. Men hade gärna haft ett billigare alternativ så 85-90% utav konsumtionen är Youtube -videos från enheter där AdBlock inte fungerar.

Jag kommer definitivt kolla in Youtube Lite

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Helt sjukt att man ska betala månadsavgift för att bli av med reklamen, jag menar ibland kan man surfa 2h på yt och de är bara skit man hittat. Däremot Netflix eller Spotify är jag med på för där är de kvalité på vad som är producerat men yt kan de va vilken skit som helst man får leta sig igenom.

Jag tycker det mesta på Netflix och Spotify också är "skit", men jag lyckas ganska bra med att undvika det och välja att titta/lyssna på saker jag tycker är ok. Och det är samma sak på Youtube, du får väl helt enkelt försöka bli bättre på att avgöra vad som är värt din tid.

För mig är dessutom Youtubes egna förslag på vad de tror jag skulle gilla många gånger bättre än Netflix motsvarighet som rekommenderar typ 90% saker jag är totalt ointresserad av, 9% saker jag redan sett och 1% som kan vara lite intressant. Det är ju också en form av irriterande reklam att de försöker pusha på mig en massa egenproducerat material jag är totalt ointresserad av i form av stora färgglada posters precis överallt i alla listor.

Om man sedan förutom själva innehållet även väger in t.ex. sökfunktion och användargränssnittet så vinner ju Youtube stort.

Utifrån det tycker jag inte det är mer orimligt att betala för Youtube än för Netflix eller Spotify. Men det är såklart helt ok att du som tydligen har annan smak tycker annorlunda.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

119kr... ?
Det billigaste jag kan se är 129kr/mål, och då är det bara Youtube Music.

https://i.imgur.com/fqdgwK8.jpg

Jag betalar 149kr/mån gör Youtube Premium, vilket inkluderar Music -delen. Men hade gärna haft ett billigare alternativ så 85-90% utav konsumtionen är Youtube -videos från enheter där AdBlock inte fungerar.

Jag kommer definitivt kolla in Youtube Lite

Det där är priser via app store där Apple vill ha 30% också. Köp via en Androidmobil eller webben för att få Youtubes vanliga prislista.

Permalänk
Medlem

Man kan dela på ett familjebb också och betala runt 30 kr var. Google säger att alla ska bo i samma hushåll men jag tvivlar på att Google faktiskt kontrollerar det. Jag har ju barn som bor tidvis hos mig liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

119kr... ?
Det billigaste jag kan se är 129kr/mål, och då är det bara Youtube Music.

Det är dyrare när du tar prenumerationen vi Apple, eftersom de tar sin del av kakan.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Visst det ena är mer abstrakt än det andra men de leder ju till samma sak: producenten av en vara eller tjänst får inte betalt.

Men om det är just själva grejen med att man tar något som har ett monetärt värde i ett fysiskt objekt. Jämför det med att planka in på bio tex.

De flesta klipp jag ser är sponsrade och har reklam inne i klippet så dom har en inkomst oavsett, jag vill tro att samarbeten ger större intäkter än plattformen i många fall, lägg sedan till patreon.
De som inte har betalda samarbeten är ofta så små att de inte får några direkta intäkter oavsett eller kanske lever helt på patreon.
En biograf kan visserligen ha reklam men det har i regel inte den typen av sponsrade samarbeten däremot kan jag se produktplacering i filmerna, för en biograf är det biljettpriset samt tilltugg som är inkomsten.
Att planka in på en biograf är även brottsligt till skillnad från att använda adblock på världens näst mest besökta sajt youtube (endast slagen av sökmotorn google).
Jag tror inte google och youtube lider märkbart av de som använder adblock då jag tror att det är en minoritet även om de försöker skapa nya tjänster för att öka sina inkomster ytterligare.
Att använda någon form av adblock eller script blockering är likväl en integritets och säkerhetsfråga det bör inte endast ses som blockering av reklam.
Det finns även de som inte vill logga in ett googlekonto för att slippa reklam, Jag hade inte blivit förvånad om vissa ser det som att betala för att bli spårad.

Permalänk
Medlem

Bytte smärtfritt nu.

1. Sa upp Premium
2. Besökta denna sidan https://www.youtube.com/premiumlite
3. Done

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Fast stopp nu. En "ej reklam tack"-skylt på datorn är snarare som spamfiltret i mailen. Att blockera reklam men ändå använda tjänsten ser jag mer som att sätta på skygglappar i butiken för att slippa se prislapparna på hyllorna och sen springa ut med varorna ändå. Du tar del av den tjänst man erbjuder, trots att du aktivt förvägrar dem intäkter.

Vi verkar se på detta olika helt enkelt! Kunde jag köra adblock på radio och TV hade jag gjort det, men jag nöjer mig med att stänga av ljudet under reklampauserna. Ser ingen skillnad på det och adblock i en webbläsare, eller "ej reklam"-skyltar på posten.

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Förstår inte hur någon kan tycka reklam på yt är bra. Jag har inga siffror men skulle vara kul att veta hur mycket av reklamintäkterna som går till yt och till kanalen man tittar på. De stora kanalerna har sponsorer där dom kan visa upp i sina videos och få reklam på de sättet men jag tror yt tar de mesta av intäkterna som reklamen skapar. Helt sjukt att man ska betala månadsavgift för att bli av med reklamen, jag menar ibland kan man surfa 2h på yt och de är bara skit man hittat. Däremot Netflix eller Spotify är jag med på för där är de kvalité på vad som är producerat men yt kan de va vilken skit som helst man får leta sig igenom.

Varför skapar du inte ett eget, helt reklamfritt YouTube-alternativ? Då kan vi alla ta del av det. Det kan inte kosta något.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K