SLUMPAS! X9QRi-F+ Quadsocket Moderkort [LGA 2011] - 4x Xeon E5-4657L v2 CPU- 8x Hynix 16GB ECC PC3 -2800R RAM - x4 CPU tower cooler

Permalänk
Medlem

SLUMPAS! X9QRi-F+ Quadsocket Moderkort [LGA 2011] - 4x Xeon E5-4657L v2 CPU- 8x Hynix 16GB ECC PC3 -2800R RAM - x4 CPU tower cooler

Gör en uppdaterad annons där grejerna slumpas till en billig peng!

Hejsan allihopa!

Som titlen lyder så har jag en del komponenter att sälja. Det var meningen att det skulle bli en workstation/server till mig själv men brist på tid, pengar och ork så får de nu nya ägare!

Först upp är ett X9QRi-F+ Quadsocket Moderkort [LGA 2011]. Passar perfekt till en saftig monster gaming dator, workstation eller server. Tar 4 styckna Xeon E5´or [V1 och V2 funkar båda fint då bioset är uppdaterat.] Ligger i kartong, i sin antistatpåse och kommer med IO plåt.

Pris: 1500:-

Sen så har jag 4 styckna Xeon E5-4657L v2 [Retail sku SR19F, inga QS eller ES exemplar] som passar brädan ovan med mera. 12 kärnor, 24 trådar per CPU, så totalt 48 kärnor, 96 trådar om man kör alla fyra.

Pris: 3000:- för alla fyra. [Säljes ej styckvis]

Näst upp är en del [8 styckna] ramstickor av märke Hynix, 16gb per sticka, ECC, PC3 -2800R RAM, allstå DDR3-1600. Passar utmärkt till brädan ovan men även till mycket annat.

Pris: 2000:-

Sen har jag även 4 styckna nya CPU tower kylare [med 2 röda fläktar per tower, ej med på bild men skickar gärna om intresset finns] som passar till brädan ovan. Var väldigt svåra att få tag på då det är narrow ILM som gäller på brädan och original kylarna är både betydligt sämre och svåra/dyra att hitta utifrån min erfarenhet. Blev en ganska dyr historia men släpper alla 4 för 1000:- för den som behöver dem.

Det var alles! [Förutom en server som står, lite mer ECC DDR3 Ram, nån xeon E5 V1 och lite snygga kylflänsar till nakna server ram minnen men kanske kommer upp i en annan annons].

Allt går att skicka utan större problem, förskottsbetalning och köparen betalar frakt isådanafall men föredrar givetvis att komponenterna hämtas hos mig i Partille.

Jag förbehåller mig att sälja till vem jag vill och till vilket pris.

Jag har en hel del goda omdömen i referenstråden för övrigt.

Ha en super dag! /Any-R3

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

damn vilken brutal serverrigg.. läskas lite.. Mina servrar är redan byggda men är inte helt osugen på upgrade.

Vilket format är moderkorten i? Hade behövt passa mina lite mindre rackservrar. Har Supermicro X9SRi-F på nuvarande som är formfaktor ATX. Dina verkar vara något större? Hittar inte vilken benämning formfaktorn är på dom.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

damn vilken brutal serverrigg.. läskas lite.. Mina servrar är redan byggda men är inte helt osugen på upgrade.

Vilket format är moderkorten i? Hade behövt passa mina lite mindre rackservrar. Har Supermicro X9SRi-F på nuvarande som är formfaktor ATX. Dina verkar vara något större? Hittar inte vilken benämning formfaktorn är på dom.

Moderkortet är Proprietary format och storlek, mått och mer information finns här: https://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9Q...
(Delvis att den har sin egen storlek istället för ett standardformat, tänkte bygga en låda själv för den var planen)

Jag har även en HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W liggandes ifall någon är intresserad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AnyR3:

Moderkortet är Proprietary format och storlek, mått och mer information finns här: https://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9Q...
(Delvis att den har sin egen storlek istället för ett standardformat, tänkte bygga en låda själv för den var planen)

Jag har även en HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W liggandes ifall någon är intresserad.

Verka vara svårt att hitta en låda för den, helst så vill man ha en supermicro låda.

Vad hade du för mer server du skriv om?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Verka vara svårt att hitta en låda för den, helst så vill man ha en supermicro låda.

Vad hade du för mer server du skriv om?

Dem andra servern är den som citerat ovan. HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Jag har även en HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W liggandes ifall någon är intresserad.

Vad har du för riktpris på denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smack Jack:

Vad har du för riktpris på denna?

3000:- inkl frakt, 2800:- om hämtas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AnyR3:

Dem andra servern är den som citerat ovan. HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W

ah synd att det är en HP.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Lägger ett bud om 1400:- + frakt för 8st ramstickor.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för hela kalaset? Mobo, proppar, minnen, kylare?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Lägger ett bud om 1400:- + frakt för 8st ramstickor.

Noterat.

Skrivet av IzzE:

Vad vill du ha för hela kalaset? Mobo, proppar, minnen, kylare?

6000:- för kalaset om det köps snarast

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Noterat.

6000:- för kalaset om det köps snarast

Med frakt?

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzzE:

Med frakt?

Om du betalar innan jag går och lägger mig så kan jag bjuda på frakt. Har skickat PM

Permalänk
Medlem

blev moderkortet sålt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hansar:

blev moderkortet sålt?

Inte än, men har spekulant på fredag för allt.

Permalänk
Medlem

Sitter på en dual E5-2670 server med 128GB ram ett Quadro P2000 och en massa disk... så behöver egentligen inte. Men, sedan köper man ju onödiga saker ibland :P... Vad är det för storlek på moderkortet? Är det någon special eller fungerar det i ett E-ATX chassi?

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Moderkortet är Proprietary format och storlek, mått och mer information finns här: https://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/C600/X9Q...
(Delvis att den har sin egen storlek istället för ett standardformat, tänkte bygga en låda själv för den var planen)

Jag har även en HP DL560 Gen8, 4x E5-4640@2.4GHz, 8-Core,
64GB PC3-12800R (4x16), 5xSFF, P420i/1G,
331FLR, 2x1200W liggandes ifall någon är intresserad.

Skrivet av inquam:

Sitter på en dual E5-2670 server med 128GB ram ett Quadro P2000 och en massa disk... så behöver egentligen inte. Men, sedan köper man ju onödiga saker ibland :P... Vad är det för storlek på moderkortet? Är det någon special eller fungerar det i ett E-ATX chassi?

Hejsan, se citerat meddelande

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Annonsören har avslutat denna annons.