Hejsan där...
letar efter en ny mindre laptop som ska mer eller mindre ersätta min trogna T440P 14". Laptoppen i sig är det inget fel på då jag uppgraderat:
i5-4300M till en i7-4700MQ
1 x 4Gb till 2 x 8GB
Byt den gamla 1600x900 TN panelen mot en 1920x1080 IPS panel
Byt original "crappaden" mot en T450 trackpad med Vän Hög knapparna
CD/DVD-rom mot en SSD/hårddisk Caddy med en 512GB Kingston SSD
Mycket nöjd med den spec-mässigt då jag tycker 15" och uppåt blir för stort att ha med sig.
T440P:n har jag använt för studier till mjukvarutestning, programmering och även en del privata aktiviteter så som 3D-printning(modellering), On-The-Go Musik/Foto/Videoredigering och normalt surfande t. ex ute i trädgården eller jag inte är hemma vid stationära datorn.
Anledningen till att jag vill byta ner en modell är att den är ganska tjock och tung för att vara en 14" plus att CPU/RAM/Skärm uppgraderingen medförde att batteriet inte håller så länge och att jag behövde en större 95W-laddare istället för 65W-laddare som är ganska så mycket mindre i storlek.
Har kollat runt en del på ThinkPad X250, T440S och liknande då jag fortfarande vill kunna använda min Ultra Dock 40A2.
Inte speciellt intresserad av jätte maffiga specs då jag inte kommer använda den lika hårt och frekvent som förr, mest för surf och sånt men vill ändå kunna tända upp en mindre 3D modell för printning.
Någon som har en 12-14" ThinkPad eller liknande och kan rekommendera en bra modell? för- och nackdelar med en 12" ?
Tack på förhand.