Permalänk
Proffsmoddare

Mesh3D

Låt mig presentera mitt senaste bygge Mesh3D!

Bygget är baserat på ett SSUPD Meshlicious fast med en liten twist, toppen är utbytt mot ett distributionsblock. Det är dock inte vilket distributionsblock som helst utan det är ett helt egendesignat och 3D-PRINTAT block.

Dessa typer av distributionsblock även min inkluderad skulle göra sig bäst om den vore fräst i akryl men har man inte plats för en fräs så får man hitta på annat. Jag har länge funderat lite på huruvida ett block i epoxy skulle stå sig och efter lite pillande i fusion och snackade med tillverkare av epoxyn kom jag fram att de bör gå bra. Så pass bra att det var värt att testa iaf och so far so good, inga problem med temps eller läckage så håller tummarna.

Om någon har frågor eller så är det bara att fråga

CPU: AMD Ryzen 9 PRO 3900
Moderkort: Asus X570-I
GPU: Asus Strix RTX 3070
Minne: Corsair Vengeance RGB SL 2x16gb 3200mhz
Lagring: Corsair MP600 Core 1tb, Kingston A2000 1tb
PSU: Corsair SF750
Chassi: SSUPD Meshlicious
Kylning: Corsair Hydro X rakt igenom

Delar till detta bygge tillhandahölls av
Corsair
Asus
Cablemod
Trigono distribution

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Återkom gärna med hur det gick med distrot, jag 3d-printade också ett distro-block för något år sedan i resin men det sprack någon månad senare

Sjukt snyggt bygge förövrigt. Grymt ju

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Wasp:

Återkom gärna med hur det gick med distrot, jag 3d-printade också ett distro-block för något år sedan i resin men det sprack någon månad senare

Sjukt snyggt bygge förövrigt. Grymt ju

Absolut! Vad körde du för resin och printer? Gjorde du den solid eller hollow? Och tackar 🙂

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med den frostade looken i vattenkylningen!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Forsberg Customs:

Låt mig presentera mitt senaste bygge Mesh3D!

Bygget är baserat på ett SSUPD Meshlicious fast med en liten twist, toppen är utbytt mot ett distributionsblock. Det är dock inte vilket distributionsblock som helst utan det är ett helt egendesignat och 3D-PRINTAT block.

Dessa typer av distributionsblock även min inkluderad skulle göra sig bäst om den vore fräst i akryl men har man inte plats för en fräs så får man hitta på annat. Jag har länge funderat lite på huruvida ett block i epoxy skulle stå sig och efter lite pillande i fusion och snackade med tillverkare av epoxyn kom jag fram att de bör gå bra. Så pass bra att det var värt att testa iaf och so far so good, inga problem med temps eller läckage så håller tummarna.

Om någon har frågor eller så är det bara att fråga

CPU: AMD Ryzen 9 PRO 3900
Moderkort: Asus X570-I
GPU: Asus Strix RTX 3070
Minne: Corsair Vengeance RGB SL 2x16gb 3200mhz
Lagring: Corsair MP600 Core 1tb, Kingston A2000 1tb
PSU: Corsair SF750
Chassi: SSUPD Meshlicious
Kylning: Corsair Hydro X rakt igenom

Delar till detta bygge tillhandahölls av
Corsair
Asus
Cablemod
Trigono distribution

Besök galleriet här

Snyggt jobbat! vad får du för vatten temperaturer och vilken ljudnivå?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Clasito:

Riktigt snyggt med den frostade looken i vattenkylningen!

Tackar! Ja de blev en snygg kontrast till de blanka blocken 🙂

Skrivet av andra94:

Snyggt jobbat! vad får du för vatten temperaturer och vilken ljudnivå?

Vid load kör jag fläktarna i ca 1300 rpm vilket ger ett hörbart men enligt mig inte störande ljud och vattentemperaturen landar runt 35-40ish

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Absolut! Vad körde du för resin och printer? Gjorde du den solid eller hollow? Och tackar 🙂

Solid, minns ej vilket resin nu längre, Clear någonting

Permalänk
Medlem

Verkligen ett imponerande bygge!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av §2:

Verkligen ett imponerande bygge!

Tackar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg Customs:

Låt mig presentera mitt senaste bygge Mesh3D!

Grymt, du har banne mig talang för detta, mr. Forsberg.

Ett härligt bygge, älskar den frostiga looken!

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Epoxi är känt för att gulna med tiden, är det någon särskild sorts epoxi du använt som gulnar mindre eller inte alls?
Grymt bygge iaf. 😊

Permalänk
Medlem

Mycket tjusigt, samt jag erkänner villigt att jag kan bli mycket avundsjuk

Permalänk
Medlem

Galet snyggt och stilrent!

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Snyggaste jag sett på länge!
Väl värd en "nyhetsplats" 👍👍

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Damn! Sjukt snyggt med frostade rör ihop med den färgen! Riktigt snyggt och coolt med 3D-printad topp! Undersöker sånt själv nu också med varierad framgång men det ska nog gå!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av osgorth:

Grymt, du har banne mig talang för detta, mr. Forsberg.

Ett härligt bygge, älskar den frostiga looken!

Man tackar! Ja vitt och "isblå" är snyggt tillsammans

Skrivet av Dem8n:

Epoxi är känt för att gulna med tiden, är det någon särskild sorts epoxi du använt som gulnar mindre eller inte alls?
Grymt bygge iaf. 😊

Den typen av resin jag använde var crystal clear från prima creator vilket inte gulnar ( iaf lika mycket ) som vanlig resin. Tackar

Skrivet av Falistar:

Mycket tjusigt, samt jag erkänner villigt att jag kan bli mycket avundsjuk

Mången tack

Skrivet av Gender Bender:

Galet snyggt och stilrent!

Man tackar!

Skrivet av Myhybris:

Snyggaste jag sett på länge!
Väl värd en "nyhetsplats" 👍👍

Tackar Tackar!

Skrivet av Kenneth:

Damn! Sjukt snyggt med frostade rör ihop med den färgen! Riktigt snyggt och coolt med 3D-printad topp! Undersöker sånt själv nu också med varierad framgång men det ska nog gå!

Tackar! ja de blev en riktigt nice kombo faktiskt. Värt att tänka på när du undersöker är att alla typer av epoxy är olika har olika egenskaper. En annan sak också, gör top och botten av din distro tjocka ( ish 10mm ) så får du bättre kompression av oringen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävlar vad snyggt! Riktigt stiligt med det vita och blåa.
En fråga bara, vad har du för 3d skrivare? 😄

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av PRKL:

Jävlar vad snyggt! Riktigt stiligt med det vita och blåa.
En fråga bara, vad har du för 3d skrivare? 😄

Har 2 men den som distron är utskriven på är en anycubic mono x

Visa signatur
Permalänk

Epoxy hoppas det var ngn annan som gjorde det åt dig med proffsgrejjer. Fruktansvärt giftigt

Men fruktansvärt snyggt bygge. Vad kostade allt ?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Forsberg Customs:

Tackar! ja de blev en riktigt nice kombo faktiskt. Värt att tänka på när du undersöker är att alla typer av epoxy är olika har olika egenskaper. En annan sak också, gör top och botten av din distro tjocka ( ish 10mm ) så får du bättre kompression av oringen

hur löste du oringen också? har du bara lagt och gummilist och försökt att få så liten skarv som möjligt eller gjort oringar specifikt för distron?

Permalänk
Medlem

10/10 Build, imponerande!

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

Muy bien snyggt, dock fy** något jag aldrig skulle vilja pilla med för att byta ut något. Händerna skulle sluta som Edward Scissorhands.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Bästa SSUPD hittils, 10/10.

Har du testat under spel eller benchmark för temperaturer?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av djdennistm:

Epoxy hoppas det var ngn annan som gjorde det åt dig med proffsgrejjer. Fruktansvärt giftigt

Men fruktansvärt snyggt bygge. Vad kostade allt ?

Ja de är nasty stuff men jag gjorde det själv. Väldigt försiktig och på med skyddsutrustning när man jobbar med det.

Skrivet av Kenneth:

hur löste du oringen också? har du bara lagt och gummilist och försökt att få så liten skarv som möjligt eller gjort oringar specifikt för distron?

Oringen har jag gjort själv med ett nitril snöre. Bara att mäta längd, kapa raka snitt och sammanfoga med superlim.

Skrivet av 1ntel_R15E:

10/10 Build, imponerande!

Tackar

Skrivet av Commander:

Muy bien snyggt, dock fy** något jag aldrig skulle vilja pilla med för att byta ut något. Händerna skulle sluta som Edward Scissorhands.

Ja de är tight af i burken 🙂

Skrivet av Puddpudd:

Bästa SSUPD hittils, 10/10.

Har du testat under spel eller benchmark för temperaturer?

Tackar! Spelar jag ligger gpu och cpu runt 65-70

Visa signatur