Du behöver inte kalla mig för "ni", jag kan bara svara för mig själv. Jag har inte en enda gång sagt att jag är för eller emot vaccin i den här diskussionen. Är bara trött på all onödig pajkastning som oundvikligen uppstår och här bidrar ju även du med det. Känns inte riktigt som du faktiskt respekterar en del människors val när du uttrycker dig så här.
"Absolut, men diskussionen blir alltid en massa skitsnack om vilka dåliga människor det finns som inte vaccinerar sig och tar sitt ansvar och bla bla bla. Det blir så jävla tröttsamt att det inte går att vara någonstans utan att den diskussionen dyker upp."
Du sa ju det själv, det är ju dåliga människor som inte tar sitt ansvar.
Folk som uppför sig väl och respekterar andra får respekt tillbaka.
Att skippa vaccinering är ju att inte respektera andra och inte ta sitt ansvar.
Det är ju inte onödig pajkastning om det är sant, vilket det är.
Var lite väl hårt mot dig om du nu är vacinnerad och inte negativ så det ber jag om ursäkt för. Trött på att folk ursäktar dessa patetiska människorna hela tiden bara.
Jag respekterar deras val att göra fel men det betyder inte att jag respekterar dem som personer. Jag respekterar den person som har en bra anledning att inte ta vaccin än... det har inte kommit några ännu dock. 100% själviskhet och okunskap bakom de besluten.
Integritetskränkande med andra ord. Att man skulle lämna ut vad för medicinskt skäl man lider av till en privat nöjesaktör är för mig helt orimligt. Det är en sak om man inte tål gluten eller laktos och behöver specialkost.
Känns också integritetskräkande att en privat aktör inte får välja de regler de vill implentera för att skydda sig själva och sina besökare. Att gå på lan är ingen männsklig rättighet. Gillar du inte det? Åk inte dit! Svårare än så borde det inte vara.
Absurt att folk tycker att privata företag inte ska få bestämma över sina egna event.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsa... Nej men vad konstigt att folkhälsomyndigheten säger detta, verkligen förvånande
5700X3D | 5080 Prime OC | Katt