Wi-Fi 6e accesspunkt med två lan portar

Permalänk
Medlem

Wi-Fi 6e accesspunkt med två lan portar

Gärna med poe på ena. Och priset är inte oviktigt. Under 5000:-…

hittar inte någon. Google är alltså inte min vän

….men kanske har jag missat någon accesspunk som har ovan önskemål?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det där är Wifi 6. Wifi 6e är samma fast med stöd för 6 GHz-bandet.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack! Hittar bara ingen ap med två ethernet portar varav en är poe …för rimlig slant…

Permalänk
Medlem

Jag läste någon stans att man inte är klara med kanaltilldelningen hos oss ännu. Därför kan det ju vara ganska svårt att hitta något överhuvudtaget som inte är från "över pölen". Kan ha fel.

Visa signatur

Varit med i datorvärlden sedan början på 70 talet. Telegrupp chef i Marinen, Jobbat med Xerox 800 ordbehandlings maskiner när det begav sig. PC-nisse sedan mitten av 80 talet. Raffinaderi inspektör sedan 1980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KjellO:

Jag läste någon stans att man inte är klara med kanaltilldelningen hos oss ännu. Därför kan det ju vara ganska svårt att hitta något överhuvudtaget som inte är från "över pölen". Kan ha fel.

Det blev försenat, men EU tog beslut om att släppa ett band 30e juni.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeMan:

Tack! Hittar bara ingen ap med två ethernet portar varav en är poe …för rimlig slant…

PoE in eller ut?

D.v.s. vill du mata accesspunkten med PoE?

Det låter som om det är en Cisco 2702i du vill ha, men den är rätt åldrad idag och är ganska krävande att konfigurera.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har inte sett några 6e-accesspunkter alls på marknaden än?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

PoE in eller ut?

D.v.s. vill du mata accesspunkten med PoE?

Det låter som om det är en Cisco 2702i du vill ha, men den är rätt åldrad idag och är ganska krävande att konfigurera.

Du missar det första kravet. Dvs Wi-Fi 6E

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Du missar det första kravet. Dvs Wi-Fi 6E

Var väl mest för att lista att en sådan AP finns när det gäller nätverkskontakter.

Och jag håller mig gärna till de klassiska beteckningarna. "fördumningen" av beteckningar tycker jag bara förvirrar mer än hjälper.

Huvudfrågan om det var PoE in eller ut är dock inte klar för mig, skall APn matas med PoE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

PoE in eller ut?

D.v.s. vill du mata accesspunkten med PoE?

Det låter som om det är en Cisco 2702i du vill ha, men den är rätt åldrad idag och är ganska krävande att konfigurera.

Skrivet av ehsnils:

Var väl mest för att lista att en sådan AP finns när det gäller nätverkskontakter.

Och jag håller mig gärna till de klassiska beteckningarna. "fördumningen" av beteckningar tycker jag bara förvirrar mer än hjälper.

Huvudfrågan om det var PoE in eller ut är dock inte klar för mig, skall APn matas med PoE?

Bra fråga!

Egentligen önskar jag att kunna mata ap från poe switch och sedan mata vidare från samma ap till ap nr2.

Måste väl ha en poe injektor eller splitter någonstans på något sätt. Inte riktigt klart för mig ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeMan:

Bra fråga!

Egentligen önskar jag att kunna mata ap från poe switch och sedan mata vidare från samma ap till ap nr2.

Måste väl ha en poe injektor eller splitter någonstans på något sätt. Inte riktigt klart för mig ännu.

Ok, så Accesspunken ska alltså ha en inbygd 2-portars switch som har PoE in på ena porten och Poe ut på andra porten.
Jag vet inte hur vanligt det är, bl.a Unifi inwall-modellerna har PoE in, men inte PoE ut, och de finns dessutom inte med varken Wifi 6 eller 6e såvitt jag vet.

Permalänk
Medlem

Dubbla 2.5 Gbit portar och POE. Om det är både in och ut är oklart dock.

https://www.arubanetworks.com/products/wireless/access-points...

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Känslan är att det får bli wifi6 ettag till. Wi-Fi 6e verkar inte vara helt moget.